2021上車 - 朋友A的故事(下)

不過,當晚又有個小插曲,佢打黎同我講,話我熟路,又問返我有無荀盤咁,佢話佢睇28又見到德福有600起的樓咁話。我同佢講,我話呢,荀盤真係真係人人都想要,個個買樓都會想要荀盤,邊得黎咁多荀盤。荀盤通常都係你最不經意的時候出現,可能咁岩你落去地產鋪人地放出黎比你撞到,又或者你行多左幾次同D代理friend左先有,但你純粹做冷氣軍師係28篤下篤下就以為有,就真係難過中六十彩。我話睇番你個德福盤,睇水平就知呢個單位係平台最底層,所以佢平係有佢原因。而且,你睇的當中仲有一個五屍案的關連單位,你如果有興趣都可能未必上到會。再者,我話就算比你呢家見到呢個600頭的德福啦,你見到人地都見到,就當又係真心荀啦,咁點解你唔狗衝去買先?如果真係荀,你又要諗有無伏,咁你點買啊?荀盤,仲要堅荀的盤,從來都擺唔到過夜,你諗得三幾個鐘都會比人買左,以你的mentality,係一定買唔到荀盤架啦。


咁佢就話啦,其實佢話人人都要返工,邊有人咁得閒下下日日捕住係度睇樓啊,仲要幾粒鐘就買層樓,佢話佢仲未去問銀行壓力測試,一陣間按揭有問題果D點算啊咁喎。我心諗,唉,真係有排教。隊長同佢講,其實呢,呢個世界有好多人,你本人就要番工姐,咁有D人退左休架嘛,有D人可能番Shift放平日架嘛,又有D人可能係住樓上的C9,人地可能係地膽,一講邊座邊層就諗到望邊向邊幾大,可以即時下決定,而你就成張白紙咁要解釋幾個鐘比你聽你都未知係乜,你點夠人爭啊?再者,呢個世界邊有人話一定要做按揭,人地手頭有1000萬求其買層樓唔得? 點解人地要問按揭呢? 唔係人人都係你咁的package去買樓架,而且你仲話咩問銀行咩壓力測試,你唔好成日自己聽埋D豬朋狗友講兩句未明就自己加插新難度比自己啦,你呢家乜都未買,係無任何銀行職員會答你借到幾錢批到幾錢有幾多壓測的供款力,呢D野全部係自己計架咋,好話唔好聽邊個銀行職員會上身啊,同你講得,你買完撻Q入佢數佢咪仆晒街? 


我話你唔講我都知你想話咁咪好大風險? 係啊,從來買樓都係要自己計好左數算唔係亂鳩咁黎,但你想話計到好準咩其實就無可能,但係打個比喻,你銀包有100蚊,咁你問我去打邊爐夠唔夠錢,我會話好大機會都唔夠囉。咁但係,如果我話比你聽,去大家樂應該都夠晒架啦,咁你咪去大家樂囉。但你個問題又係自己糾纏自己的係,你要問大家樂的焗朱扒食+可樂要幾錢先肯入去,咁我答你唔到因為我唔知係60蚊定68蚊,我只係知道100蚊夠找,但係你唔肯去係因為你唔知實數驚唔夠錢,我係幫你唔到喎。再者,原來我係叫你去食焗朱,但你內心原來係要食焗朱再叫多個叉燒飯唔夠食,死要隊爆自己果100蚊預算,我都係吹你唔漲喎。總之,我只係知,你的身家預算,你去得寶淘大,應該點買都夠,但你要唔知諗左去邊,我無計。


到左第日,中午時份開始睇得寶,安排左睇四間,第一間係細積叫做新裝,叫480萬,但其實所謂新裝都唔會同新盤有可比性。第二間就係最受歡迎的細兩房,叫價520萬。第三間,高層外排望遠景,半新裝,我同朋友A講呢個應該係一線景一線樓層。呢間叫550萬。去到呢一間,朋友A先有少少醒過來,開始問下野,但佢最關心的係窗台,因為由廳至房都係一片長長的L型窗台,佢話諗唔到點用咁話。去到第四間,同一款積,低層,叫價485萬。睇完,無得寶的大兩房睇,約唔到。咁我同朋友A就散Band佢繼續返工咁。夜晚再傾,佢就話其實幾中意550萬果間,話個景幾靚,而且有少少裝修咁話(well...係有少少似新樓,所以又跌入呢D化妝迷陣)。我話其實呢,如果你貪個裝修其實真係無乜必要,果D濕鳩裝修你唔搞水電,真係十萬蚊已經幫你整到靚一靚,一間二百幾呎的樓,要平搞都可以好平整到好靚。之後佢又話,其實佢好擔心點解個窗台咁大,唔知值唔值咁。咁我又話啦,其實個窗台呢就成個屋苑都有架啦,唔係特別為左你一個去建成的,亦唔會因為為左呃鳩你一個人去特別起出黎,呢D窗台好多人會諗下點样改到廳就當梳化,房就騎上去做床,你今日如果買係咁,你之後賣比人都係咁,成個屋苑都係咁的,佢聽完又話再諗諗先。


隔左幾日再傾,佢就話其實佢就中意550萬果件,但係佢自己計一計,佢話550萬差唔多就等於19000蚊呎,二手樓黎講好貴,然后佢話對比返柏傲莊都係2萬蚊左右一呎,咁點解唔買個全新樓咁話,而要買個二手樓喎?再者,佢話其實佢個情意結諗起買樓都係中意柏傲莊,所以如果呢口價佢就寧願去抽下柏傲莊咁喎。well.....你咁比較,似是合理,但當然又有唔合理的地方,但係從來買樓亦講心頭好,買心頭好就從來唔計較價錢呢個係明白的,即係我話你知7/11買罐可樂係8蚊,你同我講你中意係酒店度飲杯可樂加片檸檬收80蚊,雖然係同一產品,但係係無可比性的,因為就一句中意,係大晒的,之不過就光光呢一個位,已經可以用另一個篇幅去探討了。


去到最近,柏傲莊又再賣晒,朋友A亦成功咁抽到柏傲莊的9000幾號飛,即係唔駛旨意買到。然后佢就自己去左睇淘大,佢就同我講話因為都係想去再攞多D感覺,所以約左幾間睇,睇完佢就又話啦,Well.....D積好似唔係好岩,然後再睇下先,而朋友A的故事目前就到此為止.........


後記: 朋友A係一個長不大的大小孩,不愛理財,沒有投資概念,只係想平平凡凡咁過生活,沒有想背負任何責任的念頭。朋友A亦係隊長好朋友,出文的原因不是為了負評和批鬥,但係由於故事實在有太多上車客所犯的大忌,實在可以cover所有上車人所犯的錯誤而作出討論,內容極豐富,因此借呢個故事,希望可以幫到仲未上車的人,去諗下究竟其實如何決擇才是王道。


留言

  1. 終於睇到下集。多謝隊長分享,特別要打咁長篇o既字。樓主朋友個案的確好有參考性,。坦白講,我自己買過咁多物業中,有一半無睇過樓,只係睇過屋苑同類,因為我認同裝修係無意義,寧願睇下口價有無so好過。

    回覆刪除
  2. //唔係特別為左你一個去建成的,亦唔會因為為左呃鳩你一個人去特別起出黎
    我真接笑咗出嚟
    你個friend, 真係要真金白銀攞錢出嚟買過一層樓先知個遊戲點玩
    我個friend, 住緊學校宿舍, 上年話買樓收租到依家, 又係一個盤都未睇過, 又係長不大的大男孩, 唉….. 我諗呢d港孩香港應該唔少

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢個世界唔係只有香港,出左香港,長不大果個可能係你自己

      刪除
  3. 警世之作... 唔好話後生,我呢亭中年,都有不少朋友心態係咁。佢哋唔係無首期,而係首期付擔到既,永遠唔係佢地心中「合理」既單位... 但又會成日上網「睇樓」,以為咁就真係睇左樓...

    回覆刪除
  4. 四張嘢仲係呢個水平,真係陰公。

    回覆刪除
  5. 佢識到你,已經好幸福
    睇嚟佢都幾難買到樓,除非出現另一半,幫佢做決定

    回覆刪除
  6. 隊長寫出好多未買過樓的人的心態, 他們總是人云亦云, 什麼樓價貴, 什麼上會問題, 其实到底這班人又有幾了解香港樓市, 又有幾了解買樓流程。

    最近身边有朋友想買樓, 問小弟的自住區有没有筍盤介紹, 當時的想法跟隊長想法是一樣, 筍盤要撞手神, 不是話有就有, 能夠隨手拿出來的都是市價盤, 就算真的有, 你又能否在一個小時內作決定?

    有時筍盤是可以"磨"出來, 要跟市價盤業主差幾板, 差下差下, 業主動搖就會變成筍盤, 時機一到就出手, 這種方法好考驗耐性。

    回覆刪除
  7. 行出第一步後,第二間就很容易。一世人可以買多過一間,可以換樓,又可以貴D第二間。

    回覆刪除
  8. 我仲記得我2011買第一間私樓時,我個對樓市無咩認識既朋友話"我睇樓價會跌"我無回應只係微笑. 跟住佢再講多句"我prefer唐樓多D" 時至今日..我都已唔知比佢慳多左幾多年人生..不過any肥, maybe佢未發現依然都係活得好開心.

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力