香港買樓故事 (下)

 


跟代理B行的第一間,離佢鋪頭不遠,不過代理B性格怪怪的,感覺可能因為係細A,唔係好大行果種氣勢迫人的感覺,甚至有一種異常的冷空氣在浮動,個場太冷唯有隊長問下D九唔答八的問題緩和頭先朋友已經攰到無聲出的西面氣氛。


跟代理B睇的係我地第5間屋,先叫佢做5號屋吧,47年樓,入到大堂,無看更,我地都只係跟人出入。去到樓層出電梯,一梯三伙,長走廊成L型咁,第一間門口放滿鞋,唔知係朋友黎探訪定係常態,但多多少少反映左單幢樓的其中一個問題,即係管理上係差少少。不過,講還講,代理B話呢個係正野,事實上從地理優勢黎講隊長都認同,旺中帶靜,近地鉄,呢個位應該唔憂無人租同住,但係單幢樓成交少,所以代理B話好少放盤都係岩,亦係一個問題,即成交價永世唔跟貼。


入到5號屋,一打開其實都少少喜出望愛,300呎實呎黎計,多窗方正,無走廊顯得大,仲要中間開門,都算幾實用。目前係一房設計,樓下車來車往黎講,關晒窗都好靜,但係屬低層,typical港島內街樓對樓景。睇左一輪,四四正正,應該可以即住,都無乜投訴,係隊長心目中,其實95%的樓都可以考慮買,問題係價錢問題,即就算極兇宅都唔係問題,3萬蚊賣間七屍凶宅比你都買得過架,平過買架車嘛,所以無話唔買得,係價錢問題,但呢間就當然有佢優勢啦。


落左樓,朋友個样似乎已經回復青春,唔知係佢都感到5號屋唔錯,定係佢都內心幾中意間屋,所以個样開始由西面偏番向東少少,之後一路行去6號屋之時,就問代理B 5號屋幾錢,咁代理B就答話550咁,但之前係600,岩岩業主先至降價至550咁。入到6號屋,都係差唔多的野,不過個走廊好舊,呢間都係300呎,但叫600萬,仲要58年樓,即係做按揭75-計得18年,咁唔好玩啦,異口同聲話同一條街咁样比,5號屋完勝啦。


去到7號屋,其實大家內心都仲係講緊5號,但因為約左第二個合作盤,睇埋。間屋係4樓,望樓景樓下平台,300呎上下,叫580萬,但間左兩房,不過顯得好細,原因係嘩屌佢老母有條超長的玄關走廊位(以300呎樓計,呢條走廊可以放長單人床180CM有突),都真係個比例好有問題。而窗口就望樓下平台,其實都無乜好講,唔岩心水,所以走人。落到樓,時候不早,睇朋友個样都知中意5號屋但又嫌攰了,走人食飯。


食飯時,開始傾番話中意5號,問我應該出幾錢點點點,我話都要估下價睇下係咪凶宅D friend,順便我就篤一篤成交,睇番原來對上個成交係間屋樓上8樓成過620萬,咁呢家叫550都唔算過份,但係開價就無乜所謂無乜技巧,睇你自已中意,但why not try 下500萬先?最後,隔左一日,估價估530,估到又唔錯喎,去馬落票啦諗住,開510試下先,出埋查冊,點知又開始又新野啦。


出左查冊同埋傾落去,呢間屋有三大challenges,一就原來係遺產契,1990年已經落左落呢家業主度,相信供完。二就係,查冊有兩個order,唔知係乜,唯有又要去個管理處睇,睇完一輪應該一個係成幢大廈消防的野,另一個似乎係成幢大廈的去水有問題,即唔關室內事,但要夾錢咁。最後一個問題,業主唔係香港,又要搵授權人簽名,又係第二個時區,好煩。


睇完呢堆野,價就照出,但好似大家做Global Business咁,下下你都要等一日先有人覆野。但為保安全,隊長擔心係因為聽講個業主係新手乜都問問問,但遺產契佢一間少幾頁唔完整咁就真係仆街,再者仲有order,一間按揭唔批咪真係掘個窿比自己跳落去?於是叫代理寫明,如果因為呢堆野做唔到按揭,可以三方和解兼退返20萬訂金。但係隔兩日,個業主又話要問人,驚死好似呃佢咁,然後最尾又覆話呢個價錢呢就有其他人都出到價,但又話同代理friend乜乜乜咁所以同我地傾,我話其實間屋咁複雜,仲隨時要夾錢維修又唔知夾幾多,錢就唔加啦,仲要佢地turnaround咁耐時間,佢係有人比得高價就賣比人啦? 隊長認為,口價其實我地都合理,但點解第一口價開左即中我都唔認為係開錯價有問題的原因係,因為我知道呢個盤大代理都有做,但人地官網長期寫600萬,放左三個月都賣唔到,可能個業主開始急左,就同呢間細A friend d先講降一降價,亦因此中X同美X係唔知平左所以無推客,亦即係話業主未層太完全感覺到有十幾廿枱客爭佢間屋的嗜血感覺,因為估到530,開510都肯陪你癲,算係咁。


但時間上好鬼消耗人生,覆完呢個,業主又話驚蝕左律師費啦,所以改合約係退還19萬,心諗都是但啦,無乜所謂,因為同個阿婆新手煩呢D婆那數都係煩,而且阿婆業主仲覆話由簽約起計的所有維修的費用就由買家出啦。計一計條數,我當消防加通渠係5-10萬啦,其實疫情下D野慢左,拖到成交後大廈先話要夾錢都係買家比啦走唔甩,咁食多幾個月責任同埋律師費當還一口價,我認為都無乜大問題。不過當我地都覺得合理想話OK之時,朋友竟然突破盲點咁講返話,唔係喎,如果比左大訂之時即51萬的時間,又做唔到按揭,咁按而家條文的和解,係業主退返19萬就算喎。的確,又係喎,因為睇契同按揭又點會係14日內完成呢?咁又唔岩數喎,唯有叫代理更新番做50萬啦,但係代理B又開始抽筋啦。


代理B話咁不如你地問下律師樓,問下銀行先啦?Well,問乜?我話個point係對方如果遺產契漏野,我個律司撚知啊? 我話D文件未齊,你問銀行批唔批,問閪啊?你入晒文件問佢批唔批都未即刻答你啦?咁佢又死死氣又谷住同業主傾啦,一傾又傾左兩日,又話阿業主係新手好驚乜乜七七,我話而家其實等於買條腸仔包,你自己又唔知有無腸仔,咁我信你有仲比埋訂金你啦,咁你到時話無,退訂金如果你個前設係肯退,咁有乜問題?定係你想目標係因為你無腸仔都想食我地訂金呢?呢個唔關新唔新手事喎,係佢想點之嘛?講完又問問問,之後我再同代理講我話其實呢,可能係你條條款寫得衰姐,你寫退50萬,佢見到條數咪京京囉,你試下唔好懶寫多份,話只係退回已付訂金,然後買家承擔賣家律師費上限一萬又會唔會好D啊?屌那媽,當日就答覆OK了,有時D野咪就係睇你肯唔肯轉囉。


成件事買撚左10日,係10日,以隊長的經驗黎講,10日的過程竟然都無撻Q仲要用510萬買到個530萬的低估價成交,而樓上成過580萬的單位,係今日成日仲破緊頂的市況,同街同區全部都係嗌高呎價的比較下,呢個deal可以話都幾荀之餘又幾神蹟。我恭喜朋友之餘,但亦同佢講,呢度只係開始,因為仲有按揭之部份,有排玩,過埋按揭你先知可以安枕無鳩。







留言

  1. 笑咗, 最怕豬一樣的對手

    回覆刪除
  2. 啱啱我都申請完按揭,搞咗我好耐煩到痴線, 我覺得直情好似啲人要自己prove自己innocent一樣. 直情畀人審犯咁審呀. 我覺得而家今時今日要成功申請按揭,個profile係要白過白紙,清過清水. 所以而家啲人買到樓既,個實力真係要有番咁上下㗎

    回覆刪除
  3. 恭喜你的朋友
    成功上到樓
    幸好她有你這個神級隊友
    否則相信都買唔成,亦冇可能荀價成交

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力