香港買樓故事 (上)




近排樓市活躍到不得之了,好多好多好多二手樓成交,每個星期都見到唔少人睇樓,而隊長身邊都又有人開始買樓,今日分享下第一位老朋友的換樓故事。


介紹一下背景,舊朋友做銀行,人工8皮左右,都係80后,本身兩公婆加個小朋友,老婆就做文職,收入不肯定當係2皮計,本身八年前買左間港島樓,300尾買入,因為想搬出黎就小朋友番學,所以考慮番東區大屋苑三房咁。事實上佢第一次買樓的時間都幾靚仔,時至今日佢間屋值接近1000萬,我同老友講我話你都賺都好盡下,但今次換樓都有D諗法係值得分享。


首先,換樓黎計佢地採取先賣後買,而因為個需求唔係必需,故此價錢上企得好硬開1010萬左右,而聰明的你應該都馬上意識到,問題就正正因為呢口價岩岩過左林鄭的按揭PLAN,所以買家個首期係將會大幅提升至接近六球係手先可埋到張單,所以將會趕走一批客。老友問我點搞,佢話都有好多agent打黎傾價,亦解釋過比佢聽首期的問題,但老友本身認為層樓點都值1010萬上下的價錢,唔想就買家唔夠實力而要平十萬。當然,十萬買樓又唔係好多,但生活中十萬又唔係一個小數目,所以我同老友講有兩個可能性,一就係企硬等一個實力橫強的買家,佢始終中產屋苑,總會有機會有呢個人出現,但係就要等。而另一個選擇其實可以考慮,就係傾價的時候或者可以樓價平十萬,但係買家負責佢果邊佣金,呢個方式佢落袋都係差唔多錢,但係就幫到買家可以用少D首期上會,都係一個可取的方案。老友話好似可行,最後真係99X賣鬼左間屋。


如果曾經有換過樓的你,應該都無明白由你賣左樓的一刻開始,心理上就會有馬上好忐忑的感覺,好驚個樓市短短之內大升,又或者驚搵唔到一層心儀的樓,又或者驚自己賣得平左等等,而且仲好似有條死線要係成交前搵到下一家咁。當然,實際上賣得樓就緊係有自己的盤算,朋友亦一早諗左如果要短住的其他安排,所以呢方面都唔係大問題,但加插少少個人的感覺,搬屋真係一件好鬼攞命的事情。


所以剩番落黎的下一個目的,就係開始計算下自己有幾錢身家再買下一層樓咁。就係因為計算,我同朋友講我話,雖然你都賺到好盡下,呢家套番成七球出黎,講真應該都好開心,如果你唔係要再買樓,當你中左個六合彩,你呢家戶口有七球,一定會突然感到自己好富有,真係唔知做野做幾撚耐先有呢七球。是的,不過當你楂住七球,然後又去搵下一層樓的時候,會發現原來最多都係買千三四萬樓,除非將你自己本身呢幾年儲埋的錢攞埋出黎,先叫做勉強買到千五萬左右的預算,簡單黎講,接近又再一次清袋。


每個人選擇唔同,有人中意住細小小然後有樓收租,亦有無要住番夠大的空間比番屋企人咁,每個人都唔一样,但係將一個成功的投資再投放去買多次樓,清袋再由頭供過,呢個感覺又真係幾奇怪。但無論點都好,方向定左就去碼,隔左一個月終於搵到一層心儀的樓,盛惠1350萬的大型屋苑三房,而據聞呢間屋屋主曾經堅持賣1380攞好意頭,又話曾經turn down過1380再想賣好D,然而唔知點解turn down完就再無人offer,之後又趕住移民,所以我老友就執到個平盤咁,但在樓市裡其實乜野故事都唔重要,各人都波譎雲詭,何必認真,就好似我曾經買樓都聽過我個agent話我係上車客,聲俱淚下咁叫個業主平少少當幫下D後生仔上車,聽在心裡其實都只係一場戲,所以事實如何,又或理由為何,都唔太重要,重要的係買得開心賣得賣心,咁就足夠。


呢位朋友買完無耐,樓市消息依然不斷,一方面黃竹坑新盤一房都賣成千萬,仲要入票超十倍嚇撚死人之際,另一個朋友亦傳來係某一weekend火速入左市,唔知做乜突然個市場勁郁,及至最近又有另一位朋友搵我幫手買樓上車,佢個故事又更加有趣,等下集分解。





留言

  1. 中原指數2013年頭116,最高位189,8年升左6成3.有咩屋苑可以8年由400萬升到1千萬,升左1.5倍跑贏大市成1倍?

    回覆刪除
  2. 中原指數2013年頭116,最高位189,8年升左6成3.有咩屋苑可以8年由400萬升到1千萬,升左1.5倍跑贏大市成1倍?

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力