七七四十九劫後的香港經濟


過去一年香港經歷的劫難真係可以話穫穫新鮮穫穫金,由社會運到到疫情肆虐,以致最新的國安法,然後美國又話取消香港特別優待黎講,好多人就不停講話走資啊移民啊又話聯繫匯率會冧啊等等,總之每一日都好似有新野爆出黎,隊長收到好多PM,好多人睇到好淡好淡問點睇點算好,因此可能隊長又講下最近的各样睇法。


首先先講聯繫匯率,實際上我諗PM我的人可能都應該無讀過經濟更加應該懶得去Google下咩叫聯繫匯率,簡單講呢,聯匯係講緊只要入一蚊美元黎香港,咁就會有7.8元港元出番銀行体系,呢個匯率係一路行左好多好多年,亦都係100% backup的。所以如果諗得番細D的話,要隊冧呢個匯率,就要不停沽港元買美元,而一個咁深的聯匯的話,基本上你要係同一時間有大量的港元係香港走人先會冧,咁我地諗下呢D港元本身係香港的做緊乜呢? 有好多人話,喂我D朋友都話換定外幣走人啦,咁我唔知你個朋友係咪李嘉誠啦,而就算李生本人一個人都係唔足以隊冧聯匯,因為睇番其實港元的「個人儲蓄」方面應該只係好少數,再者我地講緊個人黎講可能係700萬香港人入面的650萬人的儲蓄,都其實係好少數,只要有一大部份有錢佬唔郁,根本無影響大局。


咁你可能話,喂咁有錢佬都會走架?有錢佬放得度的港幣呢,我深信都係一部份錢,但唔好忘記呢家係一個政策市,而係現今中國國策下,香港大部份有權有勢的大孖沙,全部都賣緊帳比阿爺。上面班官走就肯定想走,不過走唔走到就再講,但香港D大孖沙,我可以好肯定講無人夠膽做任何野走人,有乜風吹草動隨時比人話你唔愛國,咁就得不償失,所以隊長好肯定大孖沙係唔會走人,亦即係你果所謂650萬的大部人加埋一齊走都可能動搖唔到D乜,更何況唔會每個人都會全力去換啦。


再者,其實講緊成個經濟,儲蓄真係一小塊。香港儲左最多錢的地方,仲有成個地產業,以及股市。你要拉冧成個聯匯,係要有好多人賣樓賣股票抽晒D錢出黎先得,呢個又係一件好難同一時間做的事。仲未計本身無數咁多企業,保險單,資產管理好多好多的野,全部D人唔要之後賣錢再抽走做美金先可能郁到下,呢個本身已經係一件好難的事,更何況我地仲未計有人托市呢?


托市呢件事就其實係呢篇文章的主菜啦。係中美呢家所謂的新冷戰下,其實已經睇到一個好明顯的現象係,只要美國佬話冧的野,阿爺就一定要唱反調。唔難睇到,當果日D人吹話聯匯冧呢,第二日財爺就出黎講話同阿爺有外匯互換恊議,阿爺有幾萬億美元打底去捍衛聯匯,所以基本上呢個炸彈一方面即刻拆左,另一方面係睇到個訊息好明顯,你美國佬想我死的野,我就一定唔會比佢死。另一個活生生的例子就是,股市,股市除左第一日硬推國安法之後,美國勁出連環拳又取消香港關係法的時間,全世界都以為香港個市會毀滅性咁跌啦,始終講到勁多美國企業會撤資嘛,但耐何你又吹得它漲嗎?香港股市除左第一日之後,竟然日日都升喎,你話係呢D政治話題的尖刀上,呢個上升係一個偶然嗎?我深信唔會的,肯定有人托市,咁又邊個有能力托呢?你懂的啦。


所以如果你明白呢個諗法時,你就知道香港未來的境況係點。可以幻想,外資成日話撤話撤,以為可以隊死香港的話,咁阿爺就會反其道而行。實際上,從國策黎講阿爺都樂於見到外資同外國企業係香港減少影響力,然后就會用國企去替補空間。或者你可能未必感受到呢個進程,但係就隊長所見所聞,香港的確就算咁样,但仍然係黎左唔少內地人同內地企業,因此從香港的經濟大數上,隊長認為其實都會係兩個勢力對沖左,香港整体係唔會死,甚至可能仲係經濟上會慢慢越來越好。然而,作為香港人呢,就會有一個比較獨特的情況,就係空間會越來越狹窄。


也許你會諗,喂好多國企黎香港都應該多多少少請下香港人做盲公竹啦,Right? In fact,最近隊長發現本地企業黎講呢,就係請多左內地人,而內地企業呢,都係傾向請內地人。最誇張的某D企業同大廈,有超過9成的香港分公司都係內地人,咁你可以諗下,就業數據係唔會反映到比你睇,但實際上香港人的生存空間係的確萎縮中的。之但係如果又去番隊長個Blog的主題黎講,其實有人的地方,有經濟活動,就自然對房屋有需求。呢個需求隊長認為短中長線係香港黎講都係增長中,而經濟力係整個香港,都係仍然強勁,所以樓價方面,隊長認為也許因為咁多原因會有波動,不過呢家個香港經歷七七四十九劫之後個樓市都仲係咁堅揪炎,你可以諗下當一切回升之時個樓市會點样。


最近隊長一直認為一样野就係,客觀的講,就算香港只係中國的其中一個城市,未年十年二十年點都仲會係一個一線城市,咁如果北上廣深的樓價都仲係十幾萬一平方米之時(即萬幾蚊一呎),香港樓市有乜野條件要仲平過其他一線城市呢? 唔通真係上海一層1000呎樓要2000萬時,香港一層1000呎樓係值800萬? 減除所有乜乜打擊,隊長認為就以香港的光豬價,都無理由落後於北上廣深,因此樓價要冧的呢個說法,隊長仍然係不敢苟同的,又或者仍然大膽講句,香港樓價仍然係會穏中向上。










留言

  1. 分析好合邏輯,睇黎香港現在唯一出現,就係要北上置業,融入大灣區?
    by the way, 隊長睇好邊個大灣區的城市?

    回覆刪除
  2. 香港幾時都係香港,裏面總係住著一班有能力响樹生存既人,無論係新定舊香港人。

    回覆刪除
  3. 想問問隊長睇法,如果中共爆煲,會唔會骨牌式推冧香港,還是大陸資金技術去香港避險?

    回覆刪除
  4. 80後投資奇才做咩呢排無左聲氣既?

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力