國內的中產


對於唔同人黎講,中產的定義真係好唔同,如財爺曾經講過飲咖啡就係中產,亦有人話自己一家人搵萬零蚊收入僅超過公屋入息水平就係中產,所以中產其實並無一個客觀的定義,而且隨住個人的收入同眼界及因年長同時間經歷,主觀的中產定義亦會跟隨改變。而今日要講的,亦係一個隨時代改變新經濟的大陸中產。


早前有同大陸的其中一親友黎香港短住傾開,未正式投入工作的佢,係短短一個月就洗左大約8皮野,消費力驚人。當然,如果佢屋企大把錢我都無得好講,因此隊長當然唔會放過嘗試去了解下佢的消費力來源啦,睇下係咪富二代。話說回來,佢阿爸阿媽,一個搵萬二,一個搵八千一個月,加埋兩皮野左右,係大陸黎講算還可以啦。但問題係你父母搵兩皮,你一炮黎香港一個月洗幾皮野(未計住宿唔洗錢)咁有米,咁我再問下佢一個月所謂的零用係幾錢呢,佢就話固定的就8000,但係碌咭或額外消費就另計。呢一刻隊長都忍唔住衝口而出問,我話你媽媽月入都係得8000,你就一個月基本消費8000,條數點計啊?


當然,係我地香港人心目中我就緊係有番香港人自己的盤算。話說講下隊長的年代,作為一個大學生左右的年紀,我記得我的所謂零用錢可能只係得3000蚊左右,我嘗試去將呢個數字引導呢位國內年輕人了解佢的財政,佢就一下KO隊長我話,呢個年代點同隊長我果個年代啊。的確,隊長認同有通漲,之但係一來通漲應該無咁大,二來,8000人仔起步未計你其他額外洗費同黎香港一個月洗50000,真係超出通漲可理解的範圍,但當然隊長唔會出聲講,始終文化背景同經濟實力不同,了解佢地的有幾錢而又肯洗幾錢,先係隊長想知的事情。


講回正題,呢位國內的小朋友就話啦,其實佢屋企當然唔係靠工作收入啦,佢講番佢老家應該有兩層樓同一間鋪收緊租,亦重點講話呢家打貪係無任何灰色收入的,咁我都聽住信住先啦,而佢就話啦佢呢D只係小兒科,連中產都唔算。「兩層樓一間鋪,係大陸連中產都唔算?」我心諗,咁我就問佢啦,我話而家係大陸點先叫中產呢?佢就話其實最少都隨便可以買一兩層樓唔需要考慮,平均資產大約8000萬至一億起,先叫中產,而佢仲特別補充左句話大陸同你地香港的中產唔同,大陸呢家有錢人有好多,像佢呢種家庭根本一點都不算什麼。


聽到呢到,唔知香港的讀者有無酸流流的感覺,但一個未出身,而佢係就算打工都係萬幾千蚊的大陸人,一下子就KO左好多香港打成世工的人。是的,你可能會話,吹吧,再吹大D。但隊長眼見的,卻真的是不得不相信有一部份大陸人已經是這種狀態,三兩層樓可能由於以前有田有地有屋,政府開發收左樓配番比原居民,以前係平地呢家三十層五十層樓派番幾層出黎有乜所謂,成個大陸過去十年以至未來幾十年都係咁制造新財富,哪怕佢地收入仲係比香港低,但財富因為資產同財富效應,好容易就變成香港的中產,甚至超越香港的中產,呢個就係大陸的中產狀態。


你可能話未必認同喎,之但係你又諗一諗係香港,好多人的定義真係有一層自住樓有份工搵三五皮已經係中產,再好小小吧,比你有一層自住兩三層細價樓收租,兩公婆月入十萬,咁算中產了吧應該?Sorry,大陸大把人有錢過呢種狀態。基本上,而家我地香港面對的唔係講緊最有錢鬥最有錢都輸,係中間對中間果批你都唔夠人有錢。而你可能又話,邊有人同佢鬥姐,鬥乜鬼姐?呢個鬥,唔係你想唔想的問題,係大陸的中產會找上門,亦即係佢地有錢的程況,除左三角型最頂果一批人外,而家中產果班的實力,都已經係有錢得好緊要,而未及所謂中產的人,都可能有錢過你香港的老中產,而呢個人口的數字係大到好緊好緊要,而人口數字越多,機會黎香港買你樓買你鋪買你資產的人就越多,你想唔鬥時,人地卻會跑上門搞你,呢個就係今日的大陸中產情況。


未來大陸的中產係可見的將來都會繼續擴闊同繼續提高,理論上香港點都會水漲船高。樓的定價,如果你退後一步睇下祖國的實力,就明白再唔可以用本港人工黎定價了。



留言

  1. 非常認同,這是常態吧。只怕香港人接受吾倒現
    實。

    回覆刪除
  2. 睇唔明一樣野...
    當個個都係搵一萬幾千,邊有人俾2萬蚊租樓?咁O既消費力又可以頂幾錢舖租?

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力