中國教條


中國的十九大會議,習大大描繪出未來中國幾十年的心願景,之前隊長都寫過唔少篇幅,中國的崛起已經係勢不可擋,而同日係德國,華為推出mate同mate pro手機,市場反應相當理想,睇番而家手機界的大哥大,以萍果同三星仲係領先,但之後就係國產的華為 / OPPO同埋小米,呢兩個事情,令隊長亦對中國崛起有新的感觸。


係十年廿年前,你可以視中國崛起為一個過程,而係過程當中,我地不期然都會攞外國的經驗同做法去閱讀中國,舉個例我地會話中國手機點點點,但應該要學萍果等等。而背後如果你唔係行業的內行人,你可能未必睇到個變化,而隊長作為睇住成個產業鏈變遷的人,我可以話你聽我覺得好恐怖,因為中國式的商業營運操作,係無良地有效咁將良性的競爭擠出去,而呢样野而家係隨住中國崛起而不停變強大,老實講我地呢D老香港的中坑,其實已經我認為已經係走到接近邊緣或盡頭,未來好難再係中國的教條下立足。


其實以前個世界,係以西方國家領導,而香港人有西方背景,中國內地就比較落後,所以香港人有優勢。但隨著呢個時代巨輪的轉變,中國企業做得好大好大,而歷史話比我地聽中國的漢唐宋潮的盛世係會有二三百年的國運,而如果呢個立論係合理的話,咁中國盛世應該係我地有生之年都會繼續壯大,所以從之前中國人要走出去的年代,隊長認為今日的十九大話比我聽,中國有機會大到可以令你要走入去,意思即係西方果套已經唔合時,你要做中國人生意,就要用中國人果套手法,而呢套手法我唔知會否如習大大咁講話會變文明,但如果做唔到的話,我相信個世界會變得好奇怪,你要立足就不能獨善其身。


係中國的商業圈入面,隊長認為香港人的定位真係好難,舉個例有工廠的PM係幾乎住係生產線入面,朝七晚十一,一個星期有6日都係咁,有家都真係歸不得,為的就係要用盡最快的效能接到客戶的訂單,所以成條生產線成個BU都會係瘋狂咁做,而呢個PM可能月薪只係得12000左右,不過年底有花紅約10萬,我眼見的呢D PM,講真我深信香港的年青人做唔來,唔係睇小香港人,但一來我認為好多香港人唔捱得,二來我認為就算你捱得,你都融入唔到中國好local好本地的文化商圈,打個電話講句野的感覺你唔係果種人就唔係果種人,做唔到就係做唔到。


而如果你認為做供應果個慘,做客果個應該就舒服了吧?我可以話少年你也太年輕了,實在做客果個就日日周圍飛,朝七晚可能都有五六點收得工番酒店,但又如何,你訓醒今日同聽日你唔會記得自已係上海定北京定廣洲,日日都唔同,因為做設計做工程做生產,係九十幾萬個問題,隊長見到的客都係一样痛苦,老實講做呢個行業大家都係鬥快,為的就係早推出產品到市場佔盡先機,咁先有市場的機會,呢家高速同高壓的環境,我相信並唔比起香港的速度又太大分別,而未來的中國亦會繼續係咁做,所以香港人如果進入國內的話,想從低做起一定頂唔順,但未來中高層又唔會到你,所以真係唔知點算,更莫論你習唔習慣到更多其他的中國教條。


睇番今日的香港,好多的中國企業已經開始進駐,今日你已經見到不少陳总刘总李总,無論你叫唔叫得慣,未來都只會越來越多乜总乜总,連鬼佬都無法阻擋呢個現實,而且由於中國人真係好多,國企走出去係真係會走到全世界做生意,就連月球同火星都遲早會有中國人的足跡,呢個唔會係一個九吹,而係一個幾可肯定將會發生的事實,所以要係未來的世界立足,我地呢一代人真係要有好好的change management,而又或者,唔好諗咁大,只係簡簡單單做國lo lo cal cal 的香港人就算了。


不過,有样野隊長係商業圈學番黎就係上家同下家的分別,即如果你係大陸做客人,你係上家,大撚晒的。而你如果想賣野咩,你就係下家,話之你係乜高層都好,上家的一條靚仔都可以玩死你下家的高層,所以如果想係未來立足得舒服一點,那就記得要做上家的位,而套落係今時今日的香港,面對住中國崛起的事實,經濟向好是肯定的,而係物業市場,好明顯的短缺下,上家始終係業主,所以未來的世界,有層樓真係會活得舒服一點。






留言

  1. 淨係大陸佬睇一盤蝕錢的生意睇到鳩咁大就已經吹Q漲
    小子做ASSET MANAGEMENT 睇到大陸佬係真係盲目唱好, 而佢地最L吹漲係人傻錢多, 煲得你起呀吹咩?
    你睇眾安輸錢但有三馬概念炒到飛天就知, 無上市個批個無限樂觀更加令人吹到BEAR一聲, 而分別就在於80/90年代, 係齋吹; 而今天, 佢地係做到個估值/結果出來
    唔跟佢玩咩?就不斷會錯失賺錢機會

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力