新五年


又一段時間無出文,呢段時間大家發左個夢,但夢醒了太陽仍然係東方升起,我地又多左個第一任的女特首,未來五年甚至十年究竟會係點呢,我唔知,但總希望要好過過去五年,至於樓市方面呢,不防又黎鳩估一下。


呢幾日林鄭一出爐後,好多人都對樓市有唔同的把脈同預測,不過隊長我一篇都無睇過,原因係相信只要認清大方向,樓市其實如我之前所講邊個做特首都會係一样,唯一唔同的只係房屋政策的處理,而林鄭既然係狹中央/西環的使命去做呢任特首,所以我地不得不帶更多國內的因素去睇香港樓市。


首先之前隊長已經講過群龍過江的問題,而如果係CY年代只係新書的Chapter one,咁林鄭就會係開始為內房進軍香港入肉的年代。其實表面上香港政府係唔會對內房有無何優待,甚至唔會提供內幕料去比內房投地買地,因為內房呢家都傻傻地下下高上限兩三四成去買地,只要香港有秩序咁提供土地比內房入貨就夠。而係呢個基礎上面,湯博士有一個論點係隊長同意的,就係內房呢家如買左啓德的係要局賭,局賭的原因就係你用高於三成買一幅地,隔黎果幅你如果唔拓市比佢只係市價成交番,帳面即時輸三成,銀行又即時估低你三成借少左錢,所以係呢個情況下,內房唔單止要積極投地,仲要比高溢價去自己炒高個地價。係呢個前設下,香港政府唯一要配合的就係timing,如要配合內房來講買地的時間,或資金回籠後先比內房投地就足夠,但呢一部份唔會係你我所能知曉,純粹鳩估陰謀論,但如果未來仲係不停內房買晒D地(而應該都會係,因為佢地太狼個價),咁就知咩事。


好啦,另一個香港政府的政治任務,就係香港係唔係會變成一個內房的墳場呢?當然呢家只係得果三四間內房真係買左地發展,就算今時今日樓價冧,相信呢幾間內房都唔會出事,而就算出事都唔會影響大局。不過,如果再退後一步睇個棋局,香港2046年要被大陸收回,呢家仲有30年就等國內的地產金融不停進駐香港咁話,當香港個市場的內房參與率大幅提升時先黎個大跌,而佢地進入香港的成本係比較高(長實都唔會食得起千幾二千億地),咁會唔會突然影響到內房甚至國家的經濟穩定呢?當然呢個係有小小太長遠,但只係從長遠政策黎講,內房又肯比錢買野,政府又有政治任務,咁會唔會從政策上比個市跌呢?我認為就唔會。


另一方面地從何來又係一個好好的議題,香港無地就大家都知,呢家比較多的就係啓德地,遲下應該仲有人工島同東涌呢D開發中的野相對容易攞到大片的地,舊樓重建方面就極度緩慢因為辣椒原故呢三五年收樓的成本大增,所以到最後又去番政治埋單的鄉紳果度。睇投票,鄉議會係支持林鄭,所以好肯定係土地議題上班鄉紳一定傾掂左數,林鄭好打得都係要為自己勝出埋單,故此,究竟班鄉紳點样同林鄭傾好,以及同地產商點样分豬肉,就佢地自己先知,但如果你話無利益係入面我就打死都唔信,而土地係珍貴的資源,我好相信班鄉紳一定有好靚價先會放番D地出黎,而且唔會大量,仲要係唧牙膏咁賣番比政府,所以供應量仍然唔會大增。


又有一話,供應其實係呢幾年會大增,樓價冧硬,呢個誤會真係好大,首先供應量大增的原因其中一個因素係我地的樓越做越細。1000呎做10個單位,同做200呎但係有50個單位,完全只係朝三暮四的諗法,可能你會話咁都叫比人上左實先?不過問題係一來細單位premium高企,呢家元朗買個細一房要5球入場甚至6球,相對大單位的溢價起碼有15%,呢D人上左車我可以話有極大難度轉身換樓,但係你叫佢住一家人入去呢D單位亦唔可能,我會認為呢個現象係「假滿足」,比你上左車但又住唔得耐亦賣唔到好價比你向上流,呢D細樓仲衰過幾十年前的300-400呎細兩房,果D假假地都住得落普通一家人,但新樓果d真係住唔到,除非你比到8-9-10球,可想而知,新樓根本無撤底解決住屋問題,甚至可能係五至十年後衍生另一個問題出黎,到時兩三房的大則就會顯得有價值。


所以係地價貴,新樓細又貴的情況下,有序咁推出黎的樓只會越來越貴,而越來越貴的新樓,係今時今日細一房賣五六球起,比貴四成溢價的啓德,比貴三成溢價的鴨脷洲,你可以預期細一房賣8球甚至貼住一千係幾年後都唔會係咩奇怪事,畢竟人地18000-24000一呎買番黎,未計起樓人工包料同借款利息以及合理利潤,細一房當300呎賣番30000 - 40000蚊呢,並非計唔出黎的事,新樓以後行呢個模式,咁點搞?


可能你會覺得吹得太遠,但係就呢幾星期,個市旺到可以用火燒黎形容,新盤賣到滿堂紅有價有票又有市,二手成交個個星期破頂,呢個勢頭相當恐怖,睇黎今年好大機會所有大型屋苑將會無晒400樓下的單位,呢個唔係太遠的事,正正就係我地眼底下發生緊,而家個市係上中下都燒緊上去,套用汪生講,呢個似乎係一個升災。



留言

  1. 隊長!還記得你兩、三年前所講的,上車盤將向四百進發,甚至五百。依家真係應驗左!要換樓的,上車的應給何面對!

    回覆刪除
    回覆
    1. 未上車,等個市無咁旺先買樓 (唔係等跌, 係等個勢唔好咁火先).
      不過500肯定到,呢個係通漲,到只係時間問題

      刪除
  2. 隊長,個勢冇咁火 係咪等調整 個升勢平穩什至跌5%左右先入?你會預計今年年尾定 2018先會冇咁火

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力