飯靚蘇凭零


上集講到個financial planner波友的故事,指出其實好多所謂的planner都跟本唔知乜野叫planning。係隊長的小小經驗記憶中,大部份的保險公司所謂的training,都係叫你睇下報紙,得閒比個talk你講下呢家金融市場講緊乜,但更重要的係同你玩role play,著重selling process technique過於一切,係保險公司的層面黎講,係絕對岩,但由於一層壓一層的保險人其實都係無乜所謂財務自由的概念,又或者呢件事根本唔賺錢,所以呢個concept係保險的產品上除左年金係有d似外,但present出黎的野,尤其是賣基金,都係得個供,完。


其實正確的飯靚蘇凭零一點都唔難亦唔複雜,對於隊長黎講,講到尾只不過係財務自由,如果太複雜的話,或者可以話係錢搵錢得黎再駛人地的錢,而任何計劃做到呢件事都係值得研究,當然有d計畫同產品係慢d,亦有d係急進d冒險d,但整体而言如果方向岩隊長都認為係ok,不過對於保險業黎講,一來可能唔識,二來可能唔賺錢,三來可能就算識都未必諗到個product去賣,因此就繼續係度sell基金儲錢算。


其實基金儲錢係一件好古怪的事,當然前設係話要投資,儲一舊錢,呢件事政治永遠都係正確,好過你洗左去嘛。不過問題係隊長認為呢度只係做左第一part野,咁第二part又點呢?舉個例,假設你sell一個30年基金同我講係退休的,然後又同我講projected return有幾錢幾錢,其實呢件事係有D無用,換句話說係咪即係同我講之後呢舊錢慢慢洗呢?係今時今日講呢D,幾乎係無用,因為有可能真係到時唔夠洗(其實好大機會都係唔夠啦),所以一個令我覺得聽起黎爽D的講法,反正都係30年後的事,如果你話到時供滿左之後每個月會派番0.5%比我,即一年6%,而供滿有guarantee回報每年2%咁,即到時套本4%咁講,每月有幾錢幾錢,咁又唔同講法。


又或者,如果呢家一個計劃係你幫我去manage財務自由的,如你有基金經理去幫我leverage左上去再賺一年十幾二十%,你保險公司咁多錢可以做隻fund玩leverage,專做高杆桿但穩定回報的投資產品,初時係一個lump sum再月供咁,而去到某一個位就會係派番錢轉頭,當然減左一定的回報成本後會派少過你自己玩,但對於唔識操作的人都會比較吸引。


點都好我唔係一個保險人所以好難去吹水話點样做保險,不過講到財務自由呢個概念,的確對於保險人去賣基金自已賺錢後完全無概念咁去建設自己人生,係一件極度矛盾的事情。財務自己呢個概念真係唔難,問題只係識定唔識而已。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力