等待黎明


最近個股市終於有番D起色,不經不覺就跳番上21000以上,好多人都似乎鬆番一口氣,希望係個市咁衰的情況下都得到一些緩衝。不過,如果以大市黎講,其實都唔係話好番好多,至少條街真係仲係好少人,樓價都仲係響低位(而非底位徘徊),都叫做未能放鬆。


睇番轉頭,如果有人問話,假設隊長能夠知道呢次跌市,咁又係咪可以完全避開同食盡呢?計一計數,攞其中一層最高峰350萬的樓黎講,最低位係大約去到290萬,跌左接近兩成。帳面,就當然係有60萬左右的空間去做,但隊長唔太認為普遍的人可以做到最高點賣最低點買,所以假設你要避走,當345萬賣,295萬買番,即中間有50萬的空間可以操作,以樓價350萬黎計相當和味。


但由於買樓成本高,要賣出層樓的話要3.5萬佣金,再買番就要比多2.95萬左右,當你來回律司費係1萬,即呢度去左大約7.5萬啦。以隊長咁多層樓黎講,唔駛輸SSD計都好大機會要買番的話比DSD,即以295萬計比87000,總交易成本上升至16.2萬。好啦,再計一計大約我層樓當租10000咁講先,再舊年高位到而家約莫9個月,即如果我賣左再買番,連埋成交期林林嬸嬸當足1年,即12萬左右,總成本將變至28.2萬。如果買樓你諗住都係咁易化下妝執靚小小先比人,因為始終買人地二手樓實有D野整下,當你齊頭32萬成本,即搞一搞的話,可能會有18萬空間,而呢個空間係講緊你都相當有眼光先會執到,而且仲要煩賣樓,搵樓,睇樓,再係今時今日咁苛刻的情況下重新做按揭,對於隊長黎講我真係唔敢講話唔合理,之不過如果已經見底的話,我寧願收多陣租好過,好話唔好聽一間一沖番上去咪又係得個搞,不過總有人高手在民間,能夠高賣低楂的人一定有,但係隊長認為無足夠勁跌的大前題下,我個人就寧願繼續收下租算,一動不如一靜。


咁有朋友話,隊長係呢段時間有咩做啊?其實隊長真係做緊一彈好傷腦筋但又迫自己做的野,就係隊長早前借左100萬P-Loan番黎然後放晒落高息股。有可能你會話隊長痴線,又或者可能話係小兒科,但隊長見股價咁殘的情況下,的確認為可以一戰,雖則到呢家都係負數(少5%,好閒),但隊長為自己設下一個一年期目標,就係要瘋狂供甩呢100萬的錢,令自己拥有實在的一百萬倉股票。


有可能你會有好多問號,包括隊長買邊隻股。但我唔打算推任何股票,因為老實講我真係唔太識股票,我唯一知的就係好多好多股票已經有6%+的股息收緊,簡單計一計數如果你用100萬借多100萬買層200萬收4厘息野,減管理費同差餉(雖然今年好爽減左好多),但數字上其實落袋的真係差唔多,以隊長咁多層樓黎講,買股票今次就變得吸引,一來無乜交易成本(唔駛厘印同裝修),而現價又低殘即上望空間比較多,再者流通量比樓係呢一刻高好多,所以目前樓同股,我揀股。再計一計數,100萬派6%即每60000蚊,每個月平均就5000蚊,只要供得甩呢100萬就又可以創造租定被動收入,呢條數就係目前咁計。


好啦,但迎接呢100萬背後的還款先至係過癮之處,因為過去呢幾個月每個月定時定候要還85000左右一個月,嘩你都唔好話講笑。隊長自己就設定左一個目標係盡可能都唔可以賣任何股去支持還款,即呢85000係來自於工作啦,租金收入啦,股息等等。你可能又會即諗,嘩隊長你都搵唔少喎,但我即刻要閘住你先因為你幻想的隊長收入可能真係諗多左,其實隊長的收入都只係一個中層打工仔左右,但面對85000呢隻還款怪獸都真係有d吃力。之不過呢,隊長有計落去的係一d現金流的野,即有d地方我可以預先收錢番黎隊左去還款先,然後再之後又用後面的現金流支持番預收左的資金,看似好複雜,但如果你有一張EXCEL又有好多唔同的租金啊,訂金啊,工作啊,Bonus啊,股息啊,等等等等的野,前後左右又同D租客傾下叫佢地交左租先,好多野就會唧下唧下唧到出黎。就目前黎講要還清呢100萬,計數上好似計埋預收的租金係頂得住,不過2017年就真係要希望公司出舊大bonus比我先可以鬆綁。


點都好,曾經我寫過1年半計劃,今日呢100萬股其實將會係一個幾平衡番我整個portfolio的投資,始終持樓太重,持流通性的野太少,但我預期只要捱得到一年,咁就會好好多,而我更希望樓市係下半年會同股市一齊復甦,只要今次築底成功,樓市就會變得更健康,到最後呢個投資組合就會變得更爽,而呢家就當自己強迫自己儲下錢,等待黎明。




留言

  1. 此留言已被作者移除。

    回覆刪除
    回覆
    1. 此留言已被作者移除。

      刪除
    2. 同意 REFINANCE樓 買 高息股 如REITS

      但一定不借 PLOAN , 因息高很多, 個息差不大, 每月還太多$

      刪除
  2. P loan2%咁抵? 我是否有計錯$85000*12=1020000

    回覆刪除
    回覆
    1. P loan2% 如果大額, 優質戶, NO PROBLEM

      刪除
    2. 而家好多都好抵....你要同佢拗.但我果個都係約數.

      刪除
    3. 呢個叫4厘 唔係2厘 你一路還款本金越來越少的
      Btw, 借到1球2厘一啲困難都無,舊年tax loan 好多一厘幾

      刪除
    4. 是有好多低息的借錢優惠,你要同佢拗去傾.
      但另一個角度睇其實100萬一年你total比萬零兩萬蚊息, 你真係睇岩有野買, 一日升1%的股價都追番.
      有時唔駛計得太盡, 夠平就好, 唔駛最平.

      刪除
  3. 隊長方向正確,值得我們學習。不過我都會考慮放REIT,惟不知道在什麼價位入場才適合,希望隊長給我一些意見。謝謝

    回覆刪除
  4. 補充一下以下數點。借平錢投資本身沒有問題,但借P loan最大的問題是影響做mortgage時計算借貸能力,雖然目前未必是買樓的良佳時機,但往後數年的情況難以估計,故一般都會傾向做較短年期。惟做較短年期的P loan會令每月供款額大增,有cash flow mismatching的問題,勉勉來的話風險較高。第三是選擇高息股的問題,市場上有很多看似高息的股票(如內銀、公用股等),但未來派息未必能夠持續,因此大家要留意不要只著眼於週息率的高低,更重要的是每年穩定的派息的增長。

    個人意見,志在交流,只希望提醒大家借錢投資前需要留意幾點。

    回覆刪除
    回覆
    1. 完全同意。我三點都中。幸好再過三個月已還清。以後都不會借錢投資股票或外匯。

      刪除
  5. 823 會唔會太高位呢而家

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力