全民退保


全民退休保障呢單野都講左好耐,以福利行頭的香港,以至好多老人家,當然都好希望呢個全民退休保障可以落實,特別係今時今日的香港如果靠MPF推休就真係可謂食屎,好多人退休時MPF都唔夠三幾年洗就乾晒,所以有好多民間意見希望政府可以推出。


當然係今日政局下的香港,大白象工程一個接一個咁去派餅,下下一千幾百億都係咁係立法會硬闖,多一個全民推保益下街坊又有D乜野問題呢?當然有政府的意見就係話果D大白象係一次性開支,但全民推保呢就係經常性開支,開左個頭就好難番轉頭了,因此政府唔駛為呢個人口老化的香港推出全民退休,以免係將來日益老化的香港帶來龐大而又增長的經濟壓力。


對於隊長黎講,由於呢個係敏感議題,以免比人段章取義,所以隊長要明確表明支持"退保" ,而並非"全民退保"。兩者的分別,係在於是否全民?


用邏輯去諗,你覺李嘉誠有無需要退保?大劉有無需要退保?隠形富豪有無需要退保?無的話,咁你都唔應該支持全民推保,你應該支持的係有需要的人先要有退保。當然呢一點係有所謂的十萬元資產限額過濾左,但個原理係你明白,一個有錢到幾世都洗唔晒D錢的人,佢唔需要更多的錢。但相反一個成世人都可能搵唔夠來退休的人,才需要錢去活得有尊嚴。所以,要幫有需要的人先係關鍵。


但換個角度再思考,又係唔係政府要去為某一部份唔為自己打算的人包底呢?舉個例,有人搵月入十萬搵左二三十年,但到退休果日都係差唔多月月清,臨尾就一個MPF可能袋100萬落袋,先發現自己原來得番十個月人工去洗成世,洗完就大穫了,因此佢極支持全民退保,但佢唔係後悔自己無計劃,相反佢只係希望政府保障佢未來的生活為佢埋單,咁又係咪一件公平的事呢?


講到公平,又要講埋錢從何來?最直接當然係由政府身上拿來,而政府的錢又係邊度黎呢?咪就係納稅人。納稅人其實係一個好空泛的概念,我傾向加以闡釋為納稅法人,即係話納稅的可以係一個人,又或者係一個法人(公司)。當然呢家其實香港交得比較多稅的其實係公司的利得稅,不過如果當第日政府開支大左要平番條數,係咪會少左機會派糖,甚至加息呢?無人知,但要搵錢就自然要有人嘔D錢出黎,即你同我都好大機會要幫手埋單。


當然有人又會話唔可以咁自私咁諗今日我幫人埋單,但將來我都會受惠嘛。好啦,問題又來自於,我受惠,但我未必有咁的需要,因為我今日已經計劃緊退休,但有好多人係沒有諗的,咁點解我要,又或者係社會上有計劃退休的人,去夾錢除大數比番晒所有不論有無計劃退休的人呢?呢件事好吊詭,我唔明白。


但如果你係社運L的時間,又唔好即刻標籤隊長涼薄或者點样先,因為只係從道理上講,其實預期搞多個名目講全民退保,點解又唔反過來傾下調整生果金同埋綜緩呢?生果金其實咪就係全民退保無資產限制版囉,不過錢太少之嘛,而且有好多有能力的老人家唔攞,你話加多一二千咁講,已經係另一個版本的退保。而隊長認為可能係綜緩的層面上,開多一個退休人仕的援助,集中精力處理有需要的個案,其實不又是一個退保的版本嗎?而其實綜緩不嬲都應該有呢一部份的緩助,咁點解又要搞個新名詞出黎呢?我唔明。


其實退休係一件個人要自我負責的事情,針對的係有工作能力有收入的人,唔好講某D不幸或低收入得離譜的案例黎講先,普遍打工仔係咪應該有自我責任去計劃一下自己的人生呢?不幸的事情或真係無能力的人,我地固然要幫助,但如果只係唔識計劃,計錯數,大洗,亂洗,亂投資,講生活要求,而導致最後可以不負責任咁等政府埋單,又即係等大圍埋單,呢個又係咪一個合理公義的事情呢?


個人認為予期要講退保呢個議題,倒不如係兩邊一齊做,低收入或特殊案例的,就由綜緩果邊開一個好聽D的退保部門負責,但同時呢就要調整MPF至20%一個月無上限供款,但係同時亦要review MPF的基金收費,甚至有選擇可以買政府的iBond作為穏定回報的其中一個選擇,務求令到自己張單自己埋,咁隊長就認為公道了。不過,一講到MPF,要扣大家今日的錢,扣多一蚊都應該好難,呢個就係人的自私,攞野就會好輕鬆,要比錢,就一定大把人Say No。所以,呢個Topic都係自私所生出黎的討論,無乜意義。








留言

  1. 李嘉誠交幾億稅,退保三幾千蚊又有乜所謂?
    全民退保係最公平,有錢人窮人都拎同一份錢,而果份錢對有錢人係微不足道,對窮人就有如救命草一樣。
    此即為累進稅也。

    即使你有退休計劃都好,你都會係需要全民退保的。
    因為佢自然會成係退休計劃既一部份。
    你每個月交既稅可能多左,或者少左派糖,但你需要儲既錢又少翻,一條數。

    到最尾係睇你想唔想「養」果班亂洗錢既人。
    咁講真,如果你既生活得翻每個月三千蚊,我覺得已經係一個足夠大既懲罰。

    (生果金其實就係全民退保,只不過有審查)

    另,退差餉真係一個還富於富既做法,離譜都不堪。
    退差餉甚至成為我當年買樓既誘因……

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力