多謝財爺


今日睇預算案,財爺出黎派糖一定係最受人關注,而眾多的糖當中,隊長以及各位有樓人仕最開心的,一定又係差餉果下,而今次的安排我認為比起舊年更優待我地呢D細價樓人仕,都算係幫我地渡過一個嚴寒。


舊年的差餉糖仔,只係減兩季的差餉,但今年呢就變成左減晒四季,不過就設上限1000。當然好多人就會話唔設上限就最好啦,我都同意,但如果呢家設左上限,其實係一個咩計法呢?隊長當然立刻睇番我交過的差餉單,睇番一睇發現大部份隊長的物業差餉都係大約900-1200一季左右,因此都差唔多可以話係岩岩好食晒呢粒糖。


條數其實好易計,據差餉物業估價署的算法,差餉係由估算的租值 x 5%而計出,不過政府好客氣,計租值一般都有個折讓,就如我租8500的單位,佢只計左我6300一個月,即全年75600租值,即一年收3780差餉,換成每季則為945元,仲有小小空間未食晒。而我呢層樓今天的估值,相信係在300-320萬左右,即係話大約係呢個range的樓出年計埋新的估值,可能就唔駛交太多差餉,只係計地租就好了(港島,界限街以南的連地租都唔駛)。


可能你會話,喂,扣果一千蚊,有限數姐隊長,駛L咁開心啊?如果講得出呢句的,可能你真係未試過成叠差餉要交的果種滋味。如果你係得一間自住,仲要係可能成千幻咁講的樓,其實舊年同今年整体要比的差餉可能真係差唔多,根本無乜值得高興。但我地試下假設你有十間細價樓,每一間你一年都成盡1000蚊 x 四季的減免,呢粒糖就已經係成4皮野,比起舊年應該多出一整倍。


當然又會有人再講話咁都係慳多兩皮一年,買層樓講一口價都唔止啦!當然你可以咁講,但係你拥有一層樓的時候,除左每月收租時間你順理成章咁袋錢的時間外,其實每個月你去交管理費你會發現交到驚,所以隊長有時都會一炮過比晒好過成日睇住自己陰D陰D咁比人陰乾。香港呢家百物沸騰,管理費係咁易一間屋都一千幾百,如果你有十間,每個月你比緊的就係一萬幾千,心理上財政上,你如果見到你戶口隔兩日就扣一千,隔兩日又無幾百,再來一季無啦啦開信箱又同你講夾走你皮零野,你係絕對唔會諗起你收左幾錢租,只會覺得D錢好似生左對腳咁努力逃走離開你的戶口。


呢家樓市進入寒冬,係大家索緊褲頭的日子下,財爺都算做左件對症下藥的好事,呢粒糖未必可以話咩幫到大忙,但心理上日子真係會好過D。




留言

  1. 頗同意隊長所言.

    如果無寬減, 1年交成10皮8皮差管地租, 加上20皮利息, 都咪話唔乸利。

    不過另一角度諗, 明明買之前已經清楚明白呢d 開支, 到俾錢時純粹係見到錢飛走, 心理上唔爽。

    長期可能都要調節下自己心態先得。

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力