資格


一段時間之前,隊長我八八掛掛微服出巡,參加左一個上車班。當然好明顯,上車早就已經唔係我要關心的問題,不過去參加下呢D班,了解下教的人的質素,以及參加者的人數同實力,其實對於了解整個市場運作同需求都係有一定的感覺。


成個班大約係一整個下午,講真我都有小小佩服點解可以講咁耐,先唔好講內容,就係叫是但一個人出黎講幾粒鐘野都真係幾鬼攰。不過頭兩個鐘我可以講係同樓市基本上無乜關係,有小小好似想洗腦式咁講話要識人識團隊而一齊發達,然后又自已互相介紹下咁,理念上係好的,不過又好似有小小多餘,點都好其實差唔多有一半時間可以話係同樓無關。


下半場就開始有個隊長我幾欣賞的遊戲環節,主要就係講買樓賣樓同番工之間的關係,設計係點就廢事講人地的商業秘密,不過有一兩個位我睇到都唔係咁合理,之不過遊戲就遊戲,亦無需太執著,主菜就係遊戲完后大家分享自已的"成功"秘訣,咁样就差唔多過左3/4時間。去到差唔多最后,就小小講關於樓市的所謂分析,老實講呢Part打落先開始見到呢班人的功架,亦證明原來有時真係唔駛好叻都可以教人,只要你夠勇敢行出黎就得。


湯文亮之前有講過話其中一個留言的人得果六層樓就係度也文也武,連挽鞋的資格都沒有。如果套落去呢一班人度,我就更加唔識講,因為主講的老師話自已買賣過幾個物業,不過係香港就只係買賣過一間,仲要係幾年前買,買的時候平左唔知幾多%,然后係一兩年前賣左,就執左80萬咁。正當好一班綿羊聽得如痴如醉覺得老師賺左幾多幾多錢的時候,我個腦只係出現,唔係嘛,咁都得?


聰明的你可能會睇到同我一样睇到的野,不過可能同學仔大部份都係未上過車唔了解,甚至係黎"做妹",所以無人會提出問號,不過好明顯有兩個問題係如果老師係專家,咁你教人買樓時你賣春晒d樓,咁你學乜鬼野人教人?好啦,就當你賣晒係因為你覺得見頂TIP到好準,咁但係你一兩年前賣左執80萬,咁點解唔講下呢家如果唔賣你係咪執160,賺少左一倍啊?錯的timing出左貨變空倉,得一層港樓就教人,呢下我真係有小小京左。


其實係教的時間,我感覺得呢位所謂的老師都好似係帶點熱誠,個人都無乜野係D實力同經驗唔太夠班,不過仲有一個位係佢自已講自已的賺錢史時唔係太老實而扣分,就係佢係要比10% SSD而無寫出黎的。實際日期我唔記得,不過都幾肯定係因為隊長寫過20121026呢個3年版SSD的日子,所以隊長好記得佢買的日子係呢個時間之后,而出貨日期當然就係未過3年啦(我寫呢篇文都未過3年),所以佢一定要輸起碼10%,而記憶中我記得佢係扣完SSD係應該執40-50萬左右最多,呢一下唔老實我就覺得扣誠實分之餘,仲扣埋實力分。講真,買層細價樓賺唔到100萬其實都真係完全唔值得攞出黎講,呢家仲要攞黎當料黎sell,不過竟然仲有好多人Buy....真係啤一聲。



臨近尾聲,老師就又叫左其他果D隊員出黎分享下上車的能力,大家就不停講話自已買平左估價幾多幾多%之頪咁,然后又讚話要多謝自已的隊員有幾幫手幾咁叻叻。講真如果買單幢樓仲要殘裝,好多時買平估價係好容易的事,殘裝買平10-20%有乜咁出奇,有時唔係講緊個銀行估價,要compare就compare番D成交先實際,舉個例,銀行估個單位400萬,你用350萬買以為好平,但點知你樓上一個月前賣330萬,你樓下兩星期前賣320萬,你可以話全部人都買得平,但實際你果間可能已經係創新高,有咩值得慶祝?


樓市入面搵銀其實大家百花齊放都無乜問題,只不過係話老師同教的團隊實力咁粗疏,呢下隊長就唔係太認同,因為最怕就係自已唔識就教錯人就無謂。粗疏的表現其實來自於好幾面,一方面就係所謂的數據分析完全係流於表面到等同無,如果要學野不防睇下PP的大作,求其一篇都可以比起呢個班的所有數據加埋總和都仲有剩,而且分析係零,數據來源係零,真係果Part可以話大扣分。而政策同策略方面又唔全面,唔講政策點買樓,又預視唔到上車后點样一開二二開三四五六七,只係講話上車行一步,咁都仲有人Buy我覺得好神奇,我諗求其行落一間地產鋪搵個agent問都學多野過佢。而最后就係實際操盤,無人有多於一層樓都已經好京京,仲要係咁早走貨輸埋10% SSD比政府,咁都出黎教真係嚇鬼死我。


個人認為,呢一班人可能連地產Blog都唔係好睇,所以佢地唔係好知地產大師如財叔啊KC之類的人,又或者唔睇下PP的大作吸收下小小知識放係個課堂入面都好。佢地的方向可能真係唔係講地產,只係要Tum到一班傻仔去上堂開Course賺錢就算,與其係咁,咁我覺得坊間實在有太多選擇會完勝呢一班人仕。但係又啤一聲的係,真係你有你做,佢有佢Sell,一样會有人落撘,市場資訊唔透明下真係乜都有可能。


最後雖然隊長似是柴台,但隊長認為呢一班人都係有熱誠之仕,只係如果堅有人踩場的話,我諗佢地真係未Ready招架。呢個世界好大,當然你唔駛下下幾百億身家先教人,當然你有幾百億身家都未必會教人,不過老實講就我個Blog的讀者,係咁易有三幾間樓的人無一千都應該有幾百,是但一個都可以踩場完勝老師。欠缺說服力係一,教唔到人係二,如果之后仲教錯人的話,其實就真係唔係一件好事。






留言

  1. 此留言已被作者移除。

    回覆刪除
  2. 一句講完 「搵食大晒」
    各大投資課程, 報章雜誌 D乜乜sir成日講自己威水史。
    佢地過去既發跡史其實無人想知, 以前冇TU冇三辣招年代點玩都得啦, 佢地講番嗰時有屁用咩.

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力