一句說話50萬


好奇怪的係,上集講的朋友C,係另一個朋友圈入面同样又有一個叫阿C的人,最近一年一样係諗緊買樓,而且情況相似,不過可能呢位朋友D家境稍稍好小小咁,但係亦正正係咁因此又打亂左買樓部署。


朋友D的收入相信都係唔錯,雖則我無實際數字,但相信應該都係4萬元左右。以4萬蚊人工係香港,講真做個9成上會買層四五百萬的樓其實唔難,不過問題只係佢的目標太散,導致要平衡的野太多,最后就只能原地踏步。


朋友D大約於一年前已同佢傾開佢想買樓,由於佢本身係香港仔區,所以都想買番香港仔負近的樓,特別係佢本身都想近番屋企人。不過當一個近字放左係買樓的requirement上面,慢慢就又會演變更多,例如話不如買一層大小小的比屋企人住,然后又將屋企人果層放租或放賣咁。本身呢件事都無乜問題,不過係今時今日的市況下,好多野都唔係盡如人意。


所以一講到買大左,就會變成由一房至兩房,變成兩房至三房的概念,筆直又突然間變大左后又變得猛猛緊。而且,十個買樓十一個都想買到荀盤,所以係每一層都係創新高的情況下,佢又變得審慎同卻步。


其實好早之前隊長已經講話上車唔好諗住一步到位,除非你大L把錢,所以最好睇下其他區域。到佢發現原來只係focus係香港仔之時,已經稍稍慢左小小,不過佢都有諗過買喜字系列的東西,隊長都覺得OK,不過抽唔到。而中間又有D尚字輩的單幢,我就唔建議。而係佢問隊長的過程當中,好明顯一個問題就係佢一離開唔熟悉的區,就只係見到新樓。換句話說,佢好大機會係無好認真咁去某一區做過功課,諗住搵間新樓就算數,呢個就真係上車人的通病。


買新樓本身其實無乜問題,但由佢問我問題當中我又感到件事係古L怪。當然買樓無講話咩係絕對岩絕對錯,之但係都要諗下幾時先應該買新樓,幾時先應該買二手樓?買新樓的話,仲要係細價新樓,你好應該只有一個原因就係你自住的需求強。新樓普遍有溢價,加上樓花長,管理費高,回報以及潛在回報都相對偏低,所以要買新樓的唯一原因係你要買果個質素貪新,因為你中意住新野咁隊長就吹你唔漲。不過如果你同我講買完新細價樓,比咁高溢價然后係租比人益街坊,我會覺得,下,你無野吓嘩?但正正朋友D就係問我呢個收租問題,所以我覺得係亂鬼晒籠。


朋友D問得我收租問題,咁我相信佢如果唔係自住香港仔的話,個買樓原因只係為左回報。但同大部份上車的犯的同一問題就係自已果區買唔起,去其他區又唔識,然后自已又懶去做功課,到最后就一係比Agent sell左買新樓,一係就乜都買唔到,而佢就係後者,到呢家都仲係楂住筆錢,睇住樓價又升左一百幾十萬,唔知下一步點算。


隊長嘗試去幫手,指出其實上車大忌莫過於九十幾萬個要求放落你一筆勁有限的筆直入面。就佢呢件事黎講,又要近,又要大,又要細價,又要平,又要投資,又要自住,又要同區,又要收租,睇見我都暈。你可能未必認同,因為以上的選項似係可以係唔同的情況下彈性處理,不過隊長就唔係咁睇,因為我一直強調一定要好Focus咁做一件可行性高的事,而我亦建議佢其實唔需要太複雜,只要學其中我幫過的一個common friend咁跟住行就得,亦即係話唔好諗咁多古怪的野,總之平同屋苑,買黎收租先算。


呢句說話,一年前我講過,到呢家已經相差一百萬。一年后我再講,我認為仲有50萬的升幅,不過有時講咩都無用,睇唔到就係睇唔到,請你食鮑魚都要你肯賞面先得。有時D野真係無得講,講完一輪搞完一輪,到最后又只係繼續風花雪月,豪食豪飲,有時真係覺得只要抽多小小時間出黎,人生未來50年都可以好唔同。


條路點揀,真係原來好睇自已。









留言

  1. 講得好好, 實在太多空想而唔take action既人, 亦因為有呢種人, 我地先有更多機會,
    食物鏈係需要有底層的, 如果連呢班人都同我地一樣, 我地就變左食物鏈既底層喇!

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力