讀者來信 -- 高薪入市篇?

隊長你好,
本人月入$78000,儲有$2百萬,一年能儲約$50萬。

問題:
1)用現有$200萬買$400萬細單位收租?
2)再儲兩三年至$300零萬買$600萬單位收租?因為有感現在細樓價位呎價比國中價樓貴得多,好像中價樓較抵買?
另外,本人非常有信心能於兩三年內儲多$100零萬?
隊長有咩建議?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

其實以你的收入黎講你要買多層,風險係的確好細。不過我唔知你職業係咩,所以我就當你要跟足規矩以5成黎去諗,但記住因為你買第一層樓(assume你先生 層樓你無名),你係仲可以用9成買400萬樓下的樓,或者用7成買番黎再自已諗下會唔會7成去出租,但呢兩件事前者就唔建議用黎出租,而7成出租呢D野, 我唔會建議,但有人咁做。就你個case黎講如果買得起的時間我覺得又真係唔駛諗,用7成,但只怕你想買中價D的樓時(或者6成)就要諗。


好 啦,其實你下面個問題我估你都係想買層樓收租,而變相你個問題係等同於問我係咪時機買樓。老實講我自從舊年9月之后我已經唔會主動建議人買樓,唔理係咩價錢,主因唔係話我唔睇個市升或者睇個市要跌,只係我認為風險同回報開始唔係咁值搏,所以如果個買家係得1注錢,咁就係一件好自已衡量的事情。對於1注錢的 定義,我先假設係一個上車人的1注,即佢可以有1-2成首期+小小裝修,我就當係80-100萬左右,咁好明顯套番落你個case度,你係大約有 2-2.5注錢,亦變相係可以講話你的承擔風險能力係比一般上車客高出好鬼多。


回 番去我講個市問的問題,我舉個例子就係假設你呢家買層細價樓,我之前講的時間係280萬咁講,呢家係330萬,差左50萬先算,咁如果大家睇係未來3年可 能升小小到400萬,我之前係咁叫人買的時間係280萬搏120萬,但而家係330萬搏70萬,但遲D再買可能係350萬搏50萬,咁我諗都可以大約 表示出我的睇法。當然你話係唔係到左400萬后就唔升,會唔會再升呢?咁無人知,而且你你可以中間食租,呢個就係你自已計數上的考量。簡單D講,我認為係 升的,仲有小量水位,之但係值唔值,同埋會唔會我睇錯市累街坊,你都要加小小獨立判斷。


而 假設你要入市的話,咁你可能就又諗緊係咪入D 400-600萬的四正兩房,好過D 300-400萬的細一房或者假兩房,right? 個人黎講係呢個時間你可以考慮乜都睇下先,其實如果退后一步諗,買樓買乜都得,細一房又好,兩房又好,九龍又好新界又好,總之你買黎收租個大前題就係有水 位就夠了。水位呢样野,本來政府唔出招之前就難搵,唔係話無,但萬中無一個盤會平走比你。但呢期政府出完招,如果你積極D去搵樓,再加上呢家打三按四按的 個別業主,可能會有機會比你撞著個唔好彩局賣的業主,咁你有錢冷手執個熱煎堆都唔錯。所以我認為你未來一個月如果係有心,真係要比多D心機周圍行下,總之 你食得起,你5成又好6成又好,真係有大平賣等錢洗的盤,咪食左佢,好過中六合彩的(有例子ga,不過當然係好少,但真係有人執到平野的!).


好 啦,回到現實,當然你又會問如果無平貨咁點算呢?Well,我個人認為都係早買早享受。雖然你話政府連連出招,之但係細價樓仍然繼續大塞車換唔到上去中價 樓同細三房,所以塞車效應下我認為市場上面最細的單位仍然受落。不過屋苑上我都見到有D考你眼光,唔能夠一竹篙打成船人。舉個例,如果你買去得寶同淘大, 我就會建議你搵430-450萬的兩房,因為果度的細一房已經好似你諗咁高過頭。但相反,如果你去大圍金獅花園,我就會叫你搵300萬左右的細一 房,因為果度的細位仲係合理的。所以並無一條通例話邊一個price group好D,去到每個屋苑你又要做小小功課先得。


如 果你第一次自已出手,可能好似好複雜,但其實好多野都只係做功課,你試下自已心中搵定幾個細價屋苑,研究下佢地大則同細則的比較同呎價,然后同屋苑又計一 計,屋苑vs屋苑又計一計,慢慢你就會有小小感覺。始終錢唔會自已跌入你個袋,我就算呢家同你講得寶淘大/金獅,你去到遇到咩盤都無人知,都係要靠你自已 有小小sense先得。當然其實你又可以退后一步諗就係無對與錯,話之你呢家買貴三五萬,到時升幾十萬你就唔會記得買果時比貴左。但當然如果你知自已有機 會慳到的,就緊係更好啦。


但 如果你話你要等一兩年后先買,再儲多100幾十萬先,我就唔係咁建議。原因係我又唔覺得一兩年后會跌,咁如果都係升你咪儲50萬買貴50萬好傻?當然如果 你睇淡就另計。而另一方面,你今年清左袋的話,出年你又儲番50-100萬,成個portfolio黎睇就又健康番。但如果你又遲一兩年,300個都清 袋,咁你一來買大左,風險大左,二來又遲左一兩年先回氣,我個人認為就唔係咁值,如果我係你就會即做野了。


點都好,買唔買可能有時真係睇你遇唔遇到個傻佬有荀盤,但傻佬唔會自已搵上門,係你要去做功課的。呢段時間趁出招D人心惶惶,係睇樓的好時機啊,爭取呢一個月狂睇吧。



留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力