3個月細價樓可爆煲嗎?


呢幾日最火的一篇文章,係由湯博士寫話由於有樓係三按四按,好多財仔無被規管,亦因為可能財仔要收水,斷左一D能力有限的借款人的水喉,所以可能有12000間銀主盤,市場就會爆煲大冧,令好多網上的朋友都巧京京,大家人心惶惶。


對於呢會唔會爆呢個命題,呢家好明顯分開左兩派,一就係話會,二就係當然話唔會。不過湯博士今日都再重申話係三至六個月,可能佢都認為三個月有小小太急,所以改一改個時間。而隊長我亦黎湊下熱鬧,睇下會唔會真係爆先?


首先呢家湯生講的12000間銀主盤,我係有保留的,因為一方面有無12000個盤係借左2,3,4按已經係一個問號,而中間仲要肯定12000間全部都係有問題的話,就一定有水份。其實退后一步睇,好多人借住按揭,之后正常番工然后要再借多個P-Loan去洗錢,好正常。當然你話好人好姐點會去問財仔借,係靚record的就唔會借啦,不過話說回來,呢家金管搞到真係嚴左好L多,就算有靚工作收入如隊長的,想再轉按借盡套現都難到飛天,如果係咁的話銀行唔借錢去財仔借,真係有需要都無法,但如果本身我係借5成mortgage,再借一兩成財仔,當然息口高,但銀行唔借要洗錢就無計,但加上去都未必一定話係頂唔住。再者,湯生都話可能係父母借錢比個仔買樓,咁果個還款力就唔應該用阿仔一個人的能力去計會爆煲。一家人借,就用一家人能力去計還款力,所以有部份借款人本身個一家人還款力都係強壯,所以12000個銀主盤入面,可能真係還唔起有問題的,只係一小部份如2000-3000個。當然,你話全部call loan,咁你唔好講財仔,只要有mortgage的都要還清,咁香港就乜柒都諗啦。


所以如果減除水份之后,本身你可能得2000-3000甚至再多D,那怕係12000個單位都有問題,係唔係就係一件足以隊冧市場的事呢,我又好有保留?先諗下居屋推2000-3000個單位,即刻有十鳩幾萬人出黎話要買,你聽完都覺得恐怖。再舉例呢家一個東環1407個單位,唧下牙膏咁幾百幾百下下一晚清晒,你呢家就算12000個單位,全部細位,以市場呢家咁渴盤,就算全部推出都係多一年左右的供應量,短期可能會受壓,但係用到冧市爆煲黎形容,未免太杯水車薪了。


最近湯Sir個女先入左6間紅山半島,我假設佢唔會送個女去死黎計,咁最多能理解為係大市唔諗但細價樓冧啦。但如果大市唔一齊冧,咁中大價樓唔冧的話,即係當某一個時間中大價樓同細價樓差距一拉闊,就會形成賣中大價樓換細價樓變得好吸引?如果呢個point係成立的話,細價樓跌10-15%可能已經見晒底,因為市場仲有大換細的購買力嘛。


其實要冧市,其中一個好主要的因素就係一定要肯家產。你唔係要搞到D人無晒工開無收入唔人街,咁D人又點會局住掟樓唔死呢?但呢家如果經濟仲係向好,香港失業率仲係低位時,只要班借款人一日有能力還錢,咁個市真係無得大冧。借錢借P-Loan每一時間都有,但如果話呢家會諗係因為P-Loan/二按三按太大,個人黎講認為仲係未夠吹得大,至少我知道財仔借二按三按的,唔一定係玩細價樓,有好多人都係玩細碼工廈/商廈/鋪,而呢D人全部都有一定實力,只係因為金管太緊先要咁玩D高危小小的野,但是否去到太大舊而要爆,我認為就未係時候。


或者湯生只係好心,希望係個泡未吹大之前,引起注意令金管同財仔可以禁住個泡。點都好,隊長我就唔太擔心的,利好因素如歐洲QE,20121026以及長期缺盤依然利好大市,不過究竟係咪真係會爆,最好不過的就係留待時間證明。




留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力