上車與投資


相信去到今日的樓價,其中一個比較多人問的問題就係買唔買。直接的講,如果係無樓要上車的話,買還是要的。但如果是投資的話,咁就可能按情況再諗了。


當然你可能會話點解咁矛盾,點解上車就買得但投資就要諗?不過其實要講買唔買,還原基本步就要諗投資回報同風險。


上車的人黎講,其實面對的回報同投資的都一样,之但係講到風險就未必完全一样。去到今日的樓價水平,一個最入場版的樓已經要三四球,稍好D都要五六球,而且仲要無乜貨你揀之餘再有機會要搶高個價先有得入,唔係話買左無得升,之不過係唔係話有好明顯又值搏的升幅等住你係一個問題。


以往隊長我建議買入的細價樓,當時250萬有交易,呢家已經係320左右,當時隊長我叫入,係因為有明顯的回報升幅,即我認為衝上300萬唔係問題,甚至受惠於按揭的政策,食左20%後,坐住20%的空間黎再搏多40%至400萬,呢條數計落好值搏。但係今日如果你要320萬買,如果諗賺錢的話空間上已經係要去到380-400萬先有肉食,而且上左400之后再升唔升就真係難講,所以睇黎最多只係搏到20%左右的樓價之后就可能會慢,回報比起以前的值搏率細了許多。


不過如果你係未上車的話,咁你要面對一個風險成本就係你唔買樓就可能會比夾死,夾死的原因不外係樓價上升你唔買就要比多D錢之后再買,而唔買係度等的時間,又要不停比租以及可能會面對加租,條水喉日日啡水出去,呢個風險比起投資者就大左好多,亦係一個我認為自住樓上車都係局住要買的原因。


而如果係投資的就唔同好多,因為投資的話我當你手頭已經有貨,理論上個市升,你至少唔會被拋甩。而又因為有樓係手,你好大機會又要比DSD,成本又高左,再加上面對可能加息(那怕好少都係要加),你再槓杆太大上去的話,本來可能好穏的,又會減低左實力,所以係計條數上,因人而已,不過我認為你無番咁上下鬆動,2015年都係坐係度睇市升算,不買又不賣,保存實力等待下一個臨界點,即係一係你的Cash突然變到好多,又或者大市向下回,以倍數大發揮你的錢的實力,咁先係2015年的理想策略。


本來隊長都諗住出貨,之但係睇見呢家個市咁奇怪地缺盤搶高,睇黎加按持貨先係一個成功策略,總之要做的只係增加current ratio,等自已有足夠的持貨力,那麼大市繼續升跌,都會無往而不利。


留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力