月供基金


曾經好似寫過呢個Topic,不過由於最近係度自己又review財政狀況,所以寫多次呢個關於月供基金的事,希望自己可以refresh一下。


好多人做左野咁多年,由於自身需要,或者朋輩有人投身保險界,都好多少會叫你買份月供基金。當然好多時Sell你的時候都講到識飛,project個回報幾多幾多%,然后你幾L多年后就可以攞番一個疑似好L多的錢,好多時亦係咁你就會決定買,而當然結果有無咁多個%係呢一刻應該都未埋單計就不得而知,但係如果你隔左幾年后想取消就發現好鬼多terms係話要你取消不得,或者取消要扣好多錢,唔同的plan有唔同的玩法,但大致上幾乎買下來的錢唔玩到完都唔係你咁的好似咁,所以有時隊長都問自己點解當初會買。


隊長買的月供基金,係一個唔多又唔少的數字吧,當初買的時候對財務的知識唔太多,一心只係諗如果自己炒都唔係咁順利,點都好迫自己儲下錢,留多一手錢係后面做補給也是一件好事,所以當初就買下呢10年plan。結果過了一半,回報中間大部份時間係負回報,直到最近一年多開始識玩先追回正數,老實說如果只係講話儲錢呢個目的,係絕對達成到的,之不過一個儲錢但無乜回報,或跑輸大市的回報,今日的我就更有能力去善用呢筆資金,可惜就係用不到,但點都好,都叫做儲到一筆錢,亦叫做難保我呢幾年中間發癲洗鬼左佢的。


以呢家隊長的觀點黎睇,有朋友再叫我買基金時,我已經合埋眼拒絕,一方面我認為如果只係後備資金已經足夠,而更重要的係我睇唔到我點解要commit一個長時間的供基金的計劃,而on the other hand我其實供一層細價樓也只是用差唔多的錢,我真係無乜動機點解要買基金。


換個角度,如果呢家你係有一個300萬的基金組合,或者你呢家有一間已經full paid的300萬樓,兩個都係同等價錢的東西,但對你黎講邊一样野感到實在點呢?在隊長眼裡,我認為一間300萬的樓是要實在好多,可以用黎住,可以用黎收租,可以睇到可以摸到,長線黎講會有保障多好多,相對一個300萬的單,你能否睇住佢再變330,360咁上,又或者每個月能否有收入,相對就係好似睇唔到同計唔到,無咁實在。


故此,如果你認為上述例子係岩的話,咁問題又回到今日,有好多人一買就買30年的保單,每月可能供5000蚊計,其實供到尾有幾多錢呢家大家都係鳩吹,總之你就只係知道30年后有一筆錢咁。而如果你有一成首期買層細價樓,可能講10000蚊咁講,其實當中有一半都只係儲錢一半就比息咁先計,你同供月供基金一样,一路死供爛供供完到尾,呢個investment的回報,就係一層實實在在的樓,而當中如果你仲可以轉按變可放租,仲可以搵人幫你供到尾。


兩個投資其實係基礎上的理念都係要你供到尾,我認為一份基金的保單,同一層樓黎比,我就點都會揀一層樓,亦睇唔到點样一份月供基金比到的回報比一層樓高。所以某程度上其實隊長買樓時都有呢個諗法,就係如果中間唔諗咁多野,買多層細樓收下租供樓,同供多份保單無乜特別。當然現實黎講你可能會考慮現時的樓價,不過細價樓黎講每10萬黎計,360期每個月都係供多三四百蚊,拉長番30年的時候其實好多錢又唔見變得真係好多錢。


所以買樓黎講,特別係收租同財務自由,開始之時又唔好計算得太盡,即一方面唔好諗住賺盡,另一方面又唔好諗住自己孭條數孭到盡,總之輕輕鬆鬆的話,買得起的時候就買,慢慢供,到最后一定可以到埗的,問題只係睇做唔做而已,無乜秘密。


留言

  1. 月供基金只係肥左班金融中介人士,羊毛出自羊身上。
    101單的收費制度對投資者係非常不公平,正常人都唔應該買一D咁唔公平的產品。

    同埋樓同金融資產不同的是,1) 財技運用得比較容易,2) 抗震力很強。
    1) 問銀行借錢買樓,就算樓價跌到仆街,只要貸款人仍然供款,銀行都好少CALL LOAN。
    相反拎金融資產抵押做摃捍,價格波動的話,好快被證券商CALL LOAN。

    2) 即使樓價跌到仆街,只要有能力繼續供款的香港人都會咬緊牙關,食少D都要供。
    但如果金融資產跌到仆街,基本上無咩人夠薑係熊市持續買貨,佢地唔驚到套現就已經好好了,但唔係熊市買貨,點有高回報呢?

    小弟覺得係買得樓的人,都諗住做長線投資,目標係供甩層樓收租,到時層樓就係識生金蛋的鵝,即投資市場所講的BUY AND HOLD。但一般人係金融市場心態係想賺快錢,賺小小就走,蝕小小就走,個心態根本唔當金融資產可以做到買樓收租的效果,佢地唔可以將樓市的BUY AND HOLD套落金融市場度。

    做唔到BUY AND HOLD,可能係散戶都只係買「個股」,而不懂得買大市,就算買大市,也只懂得買中國香港的大市。

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力