走位


當人係職場上越打滖得越耐,就會發現呢家世界其實並唔完美。無日無之的矛盾,唔合理的事情天天都會係你工作環境發生,好多時根本就無對與錯,所以如果你唔係間公司的老細的話,老實講唯一生存的技能就係識走位。


老實講隊長岩岩出黎工作的時候,同大部份畢業生一样都係諗住大幹一番事業,那時的我充滿熱誠同埋能量,對工作有堅持,實實在在可以話係一個務實的大好青年,所以亦係公司成長的時間能夠與時並進,共渡左好一段青蔥歲月。


不過呢個世界無野係永恆的,商業社會所出現的併購同政治鬥爭,係我公司同我客戶公司,係呢段時間都出現過好L多次。講真有幾多人認為自己係事業的高峰之際,一個併購殺過來你就三幾個月乜野都可以無晒,客又好自己友又好,越坐得高就死得越快,真係有所謂高處不勝寒。


能夠生存左咁多個變遷,老實講隊長都可以話係誤打誤撞入到個好位,所以回顧番都覺得自己幸運。但歸納番生存之道黎講,最重要的就係做左中層之后要好識走位,左閃右避,盡量低調作風,但又久唔久自己蒲頭等人知你存在,但劃個orgchart果時,最高果堆人入面又無你,最低果D chart入面你又排得高高在上,之后你就可以達致一個景界就係,大事就唔到你理,小事就唔駛你理,你個位基本上似是重要卻又不怎麼重要,咁炒人果時可能又唔會揀到你,叫人做野果時又唔會諗起你,每個月底就又準時出糧,呢個就視為打工最爽的狀態。


不過你可以話係時勢造英雄,等同於今天香港的政局一样,隊長慢慢都開始喜歡見到亂到仆街的政治鬥爭同場面,因為亂呢個字,係需要時間去撥亂反正,之但係政治層面上咩叫正又係因人而異,所以一個企業併購后搞你一年半載的亂局,搞完后都唔代表係搞好的情況,對於我地呢D打工仔就最過癮,因為反正你地忙完一輪后,我都唔係好知你地想搞乜,反正樹大好遮蔭,你地搞乜慢慢搞,最緊要係你搞幾耐都好,我都係準時出糧咁得意就very good了。


有時唔單止係內部亂對你有著數,初時我以為D客比人食左都唔係一件好事,點知又好難講,拖下拖下個客D人乜Q都唔做,佢地自已都知命不久矣,亦懶得煩你,係一個混沌的狀態下,你又有番一D舊單繼續跑呃到下人之時,D客講乜你又唔係好駛聽,因為可能過幾個月佢地都係比人炒,大家都係敷衍了事,對內你又解釋番呢個情況,上面又唔會咁短視因為個客一年半載咁的情況就搞你,所以久唔久報下情況其實又當交左功課,老實講大企業就真係存在好多呢D灰色位。


識走位的時間,最緊要係自己知自己要做幾多野,你想咩都唔做又有錢落袋咩,講唔通。但你如果要做到死咁搏表現咩,又係你自己硬膠。總之做適量的野,交到下差,咁就已經能生存。有時你見自己個客柒柒地咩,一年搶番一兩個客仔係無人肯跟的,做唔做到唔係好重要,求求其其開會時有野講下,西下遊又到月尾出糧無人理。總之一句到尾,你計岩條數你做緊的野係夠賺你人工再幫公司賺番多少,個人又唔搞事又唔比穫氣公司,老老實實自自然然你就係半個透明人,因為有穫氣又無你份,有獎頒又唔輪到你,所有野自動波老細都廢事搞你,月尾你就自然又有糧出。


呢種走位的態度係政治上真係非常唔正確,不過生存係今日的商業社會,好話唔好聽比你搏命去做,有信念咁堅持又點?賺多D錢咩又唔會多?到頭黎間公司又唔係你,搏埋條命為乜?不如慳啖氣自己靜靜地建立財務自由的事業好過啦。



留言

  1. 部分認同這所謂的 minimum effort - 最低成本拎到最多著數
    隊長主要心神去晒搞樓市創造被動收入, 對工作既態度轉變可以理解,
    我是仍相信萬丈高樓從地起的, 香港人有時就是太聰明, 事業未穩定要分清自己位置, 打好根基, 先唔會俾人拎黎第一個開刀

    中秋節快樂 !

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力