點解香港樓市咁好玩?


前兩日有記者朋友問我點睇香港樓市,當然當中有好多引導性的問題,如話加息唔怕會冧啊,買地產股係咪回報比買樓高啊,呢D問題我都答過好多次亦廢事講。不過其中一點我認為值得去研究下的,就係點解香港的樓市咁好玩,咁多人玩?


隊長認為成件事主因係香港的樓市存在一個好大的demand vs supply的失衡,導致想買樓的人好多,價錢推左上去之后,買到樓的人就會被標籤成勁人,而呢個遊戲日日夜夜都有日加入,先唔好講個價的走勢,只要能夠參與其中講埋一份,已經好過癮,但更精彩的係人大左你就自自然然被迫加入玩呢個遊戲,而玩得遊戲就無人想輸,買樓就慢慢變成一種成功的全民會考。


之前亦其實講過,其實需求上,隨住80后90后00后的出身,呢D友仔越黎越唔捱得(我都係),而你更加唔好講話叫佢地捱,根本唔岩channel。由細到大要乜有乜的呢一輩,到左二十出頭就更加想有自己的天地,而我講緊的係差唔多一人一單位的需求,呢一個需求的形成唔需要好多時間,基本上一個晚上訓醒就可以多一個需求,所以你可以諗下香港咁多后生仔女,佢地突然話要樓就要樓,需求增長速度只係以日黎計。


但相對於每日增長的需求,供應就相對係長好好好好好多。先唔好講你有無地呢D野,我就講呢家拍板起得到幢樓出黎都要2-3年時間,但你班友日日都多一千幾百個人話要樓,根本上呢條數係"無L得追"的! 而且大家都知道,要係香港搵到地難,搵人起得快又係難,此消彼長的情況下,根本需求係無可能靠供應滿足,因為limited supply下的香港樓市,供應的週期對比我地人類的慾望實在太太太慢了。


故此,你可以預期係一個咁一面倒的樓市下玩,做買家買到貨一定有著數,承接力亦唔係好怕,唯一就係驚價錢太高炒過龍要跌,呢個又好似去番D人問呢家係咪太太太貴的問題。之不過,仲有一個問題係除左收入以外,仲有父母的財富效應。很有趣的係隊長前兩日睇左一篇40歲樓下全球富翁的十大排名,有7個人都係靠繼承家產而發達的,呢個亦係一個無可否認的事實,就係好多時你去買樓,你靠自己能力,但同你同場競技的人卻係成家總動員一齊夾大份同你玩,咁拗過手瓜你係輸都無計。


呢個傾斜左或扭曲左的樓市遊戲,隊長認為係香港人的怪獸家長時代下會更加明顯地鬥玩身家,亦即係話樓價以前係按一代人的能力去計樓,而呢家的樓價係按兩代人的能力去計數,咁你話幾時爆呢?我唔知,不過似乎係目前政府出左咁多招控制按揭下,我覺得有排都未爆。




留言

  1. 業主們一起多謝政府出招令樓市更堅實,
    政府所謂的出招從來都只是穩定市場,
    有壓測有辣招下樓市真係比佢搞到好穩,
    真的有心幫上車的早就推95按啦~
    希望政府打殘樓市等自己2~30萬上車汁平樓的......
    依個幻想去北韓玩共產可能會快D....一V一

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力