金融才俊 (2)


如果只係搵到錢就可以justify你串的話,我認為至少你要搵一個錢,係一般人成世人都搵唔到的,咁先開始串亦都吹你唔漲,舉個例之前隊長講過一個普通人一世搵幾多錢,係唔超過5000萬,甚至3000萬,咁你的年收入係有咁多的話,果種自我澎漲的虛榮感令你已經睇唔到人亦睇唔起人,我係明白的(但未必認同)。


但隊長我相信就算金融才俊搵錢再多,搵到呢個錢的人亦只係極少數,而特別係搵到一兩球的,就已經自己感到舉世無雙,係一件幾井底之蛙的事情。


另一位我認識的人物,係一位朋友,話說佢細過都唔係好讀得成書,去左外國番黎都係搞唔掂,總之讀左D唔知乜然后就加入左某保險公司做financial planner。短短兩年,佢好叻仔,據說已經搵百萬年薪了,而由於呢位朋友其實只係D世交auntie的兒子,一年其實見面都係果三兩次,而呢位百萬年薪的年青才俊,亦有那一種唔不洩與你交談的味兒。


當然D auntie又緊係會互相比較,佢媽媽就緊係呢家意氣風發,因為之前讀唔讀得成書已經唔重要,而家搵錢搵到仲唔出人頭地咩?正所謂乜仇都報晒,佢阿媽就話佢個仔咁叻仔所以買左架50幾萬的Benz楂下咁喎。而其實最近的更新係佢要結婚了,搵百萬年薪的佢,出左架Benz諗住佢都會係大宴親朋啦,而我無估錯佢真係九龍某五星級酒店擺,我阿媽同我講時我都無乜感到突然,始終咁上下收入就一定係搞靚佢ga la。


不過吊詭的地方,係原來佢所謂的擺酒只係請你去五星級酒店食lunch buffet,咁我的預期係都唔緊要啦,有D人中意擺下午慳番小小錢嘛,大家后生仔我都明,我多多少少都認同呢一點的,於是我出席當日時,就問我阿媽去邊個廳度食啦?點知,原來我的預期同我的了解原來真係有點出入,呢位百萬年薪的青年才俊,原來真係叫我地去食lunch buffet....酒店入面的lunch buffet......只係book左幾十位的長枱的lunch buffet而已。


呢一個咁潮的行為,老實講我睇唔通。我假設一個Lunch buffet head count係400蚊,我唔明點解唔搵間酒樓求其搵個良朋共聚宴3888全包咁食左佢算,衰衰地你Book三四圍都有個廳或大包房比你坐下,隨時仲抵過你去五星級酒店食lunch buffet啦?呢家我地一家大細比你叫黎五星級酒店,又要做人情,你又攞晒彩同人講係五星級酒店結婚,我睇見要佢兩公婆係幾十個親友同過百位社會人仕(即係唔識的人)見證下脆低斟茶,我望唔透,我唔明點解呢位百萬年薪的朋友會有咁特別的安排。


離開后,我問番我阿媽呢位百萬年薪楂Benz的朋友係咪好唔掂,之前欠落好多街數,定係佢好捱得想捱個首期出黎或買左樓要慳咁?而一向佢屋企係中產偏上的收入同資產黎計,據說佢無諗住買樓,結婚后就一齊住番入同一個實呎600呎左右的三房單位,大家繼續共享天淪咁,話之而家已經五人一齊住,黎緊年底仲會變六人,都無乜所謂。我問我媽我話以佢咁高收入,點解唔買樓,又或者咁情況,租個單位住住先都得?據聞就係佢地答話而家樓價太高,唔合理,所以百萬年薪都好,都一齊住住先咁。


係隊長眼中,呢位金融才俊如果自問收入咁高,平時都帶著果股氣場,點解一個婚禮會搞得咁得意呢?如果係為左層樓的話,咁點解又唔係買樓或租左樓住呢?而如果係一味想慳的話,咁又點解會走去買架Benz每月去燒錢呢?我望唔透,或者隊長我本身無佢咁高的智慧,不過面對住佢呢個Case,我不禁倒抽一口涼氣,因為如果佢的自我澎漲的認知係由佢的收入,而佢的收入係來自佢的專業智識的話,呢個財務智識的貧乏,真係去到豬肉佬賣豬肉比阿姐一样的層次。


一個無需所謂專業的financial planner,掛住個保險牌比個funds你自己揀portfolio郁下d percentage,開到單咁就話係financial planner,老實豬肉佬都做到啦。睇一睇呢位金融才俊的portfolio,未買樓就先買車,每個月就比架車閹走幾皮野,如果係佢sell我,我真係一額汗,可能係我調番轉頭sell佢都未定。


所以有時才俊的背后,果份自信真係唔知係邊度黎?百萬年薪又唔係多,累積的財富又無,專業的智識又貧乏,說穿了只係一個sales佬,但係出到黎就一副看不到人的咀臉,有時真係唔知好嬲定好笑。



留言

  1. 到係個句,佢地一定要擺出個懶醒個Lun 樣,D對手會俾佢嚇親,就可以上下其手

    回覆刪除
  2. 隊長好似對"金融才俊"有d偏見。其實都係睇人,同金融才俊本身無咩關係既。

    回覆刪除
  3. 真係ibanker都仲好啲,我就響你呢個auntie個仔做緊嘅呢類公司做過好幾年秘書,睇住呢班有晒保監證監,又CFA/CFP又盛嘅sales,個個月搵朝唔得晚,自己都未搞得掂就幫人financial planning, 就算有啲好好數嘅,搵幾十萬一個月,買個袋去埋個歐洲就打回原型!無單就無糧出,點會真心幫個客諗下點計劃將來吖,佢地睇下邊個plan啲commission 最多咋!

    回覆刪除
  4. 其實因為財富而影響個人修養,這是本未倒置的,真的有點井底蛙之感。

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力