白日夢想家(上)


呢幾日先后有兩位朋友和我討教樓市, 一位就係完全零概念希望了解上車係咩一回事,而另一位側有晒買樓經驗希望財務自由,不過係午夜夢迴之際,卻奇怪地覺得兩個人都有一絲的相同。


先講零概念的朋友,最近看到遠晴放賣,由於家人都係住港島東一帶,而亦三十出頭的佢亦勾起了開始要在人生展步,所以就問我意見。由於當時遠晴未出價單,所以我第一時間問佢的筆直同首期有幾多先,以及了解佢的上車步署。一講筆直之后,佢就話大約350-400萬左右,而首期大約係一成,即40萬左右啦。


一聽到呢個位,我個心已經覺得有D唔係咁計到條數,因為以我認識的呢位朋友,收入應該不高,但屋企應該算係小康家庭,我本來是以為佢屋企會比一百幾廿萬佢做首期,所以先諗350-400萬的樓,但如果只係40萬,我開始已經諗緊負擔問題,所以我就問佢你的人工介唔介意講一講比我聽?其實朋友間收入都係一個比較敏感的話題,不過佢都唔介意講比我知佢的收入係萬零蚊。去到呢個位,我已經忍唔住要問佢,我話其實你知唔知買350-400萬供9成要幾錢一個月的呢?佢話唔知,無計過啊,零概念咁,我完全覺得真係啤。


作為一個成日計數的Blogger,我同佢講先唔好講過壓力測試,即銀行借唔借錢比你的問題,就只係話呢家你搵呢條數,但係供350萬的樓咁講,係咁易都要供12000-13000蚊一個月左右,咁你點供啊?佢就話其實佢諗住同佢女朋友一齊供?呢下我就又要問佢我話你同你女朋友其實係咪已經認定先,咁一間你地有咩事,你一個人點頂啊啊?當然你出事你屋企人都唔會話睇住你死的(據我所知佢係大家族,咁一人一月出二三千都幫到佢),但係你未來30年真係唔停得做野喎?


去到呢個位,我感到呢位朋友比我打沉左並有小小唔係太奈煩,始終佢會覺得買樓可能係一件太煩的事,而仲要比我搞到佢諗的計劃全盤打消,心裡就始終有點不是味兒。不過我作為朋友,煩都要問埋個尾,我話其實你的人工唔好講呢家點供先,仲有兩個問題係關鍵的,就係第一,你諗住用邊個名買?因為你呢個人工就算你堅持話想供,銀行都唔會借比你。而另一個問題係,遠晴係咪真係350-400萬有貨,無人知喎?


供款方面,佢呢家原來又有新諗頭,就係用佢妹妹同埋佢女朋友聯名買?我其實開始越黎越摸不著頭腦佢諗乜,不過係呢個時候佢就識問番我要幾錢收入先借得到?咁我話總之個收入大約就要22000起就應該供得到12000-13000蚊的野啦,咁佢話因為佢妹妹收入較高,所以OK,而其實呢一刻我開始感到佢的耐性已經差唔多用完,所以我都廢事再深入探討單名上,同埋佢呢家又搞到阿妹影響佢阿妹自己將來買樓的問題,所以又係時候轉一轉話題。


我同佢講其實遠晴呢個單位,係港島東地鉄附近,我唔係好記得實呎幾多但萬四五蚊起步都唔係一件過份的事,即係你好大機會見到都應該係四球頭入場,除非佢有個別單位對住垃圾房之類又一樓,先可能會係賣到特別地平如350-400萬比你,不過比呢D單位你都係死路一條。再者,我諗個實用面積咁細,但你就買到咁高樓價,我就當你屋企人揼水比你買,你買左第時好大機會又係落后大市,而且你住個細單位真係要搬大D果時,你層樓又唔升得多,你個財富效應又無埋,仲要供到隻狗咁冒咁大風險,老老實實我真係唔建議。


相反,我話其實係早幾個月(大約2014年2-3月),即佢話買樓的第一次,我已經叫佢去睇下得寶或者沙田大圍呢堆,果時2.5m - 3m都仲有貨揀,你起碼供平二三千一個月,我感覺上其實都叫夾硬黎,但夾硬得黎起碼都叫夾硬到,相比而家我都唔知佢點計都點搞,而且只計及佢人工我真係覺得3.5M+的野唔駛諗,所以我還是建議佢去上述區份再搵搵。


可惜就算到呢一刻我已經說明左佢未必供得起(客氣地),但佢還是回贈一句佢想住番港島東,因為屋企人係呢邊,而佢又想住新樓,因為舊樓太殘又要裝修又隨時大維修咁,我已經知道呢個又係一個死局。當然我無可能一句劈埋去就話你無咁大個頭就唔好帶咁大頂帽,不過正正我就覺得呢件事發生緊。


我作最后衝刺講就算我人工比佢高,樓市上賺錢都比佢多,屋企人住港島的我,一样搬入去元朗住兩年,而我相信你好大機會叫你住元朗你會一口拒絕,但兩年后情況好了,我一样搬番出九龍,都叫做搬近番市區,其實有時有D野都係要捱一捱,我比你相對有能力都走唔甩,你都可能要諗一諗係咪要搬去平小小的地方住下先。可惜去到呢個位,耐性已經用盡,我亦唔好意思再講。


幾日后,一個whatsapp傳黎,一張遠晴的價單,一個喊的emoticon,相信呢個option是行不通的了,而究竟佢諗唔諗得通,就要靠佢自己了。

留言

  1. 隊長你真係好好人, 對住呢挺朋友都咁有耐性同佢解釋, 俾我一早就爆佢seed

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力