后資產時代


容許我自己創建一個新的詞彙,「后資產時代」的定義,主意係指當資產主義運行了長時間,資產已經盡入強手,而資產價格更開始由一個間區,慢慢變成一條高價格的分隔線,社會亦會開始變成兩種人,一部份就係有資產相對富有的人,另一部份就係無資產相對貧窮的人,而要誇越呢條分隔線,可能係一個非常難甚至不可能的任務,呢個就係我對進入緊的時代,如果你仲唔係太明白我講緊乜,下圖你就大約可以明白。




其實后資產時代唔可以太過話係一個新的東西,係人類歷史入面應該出現過好多例子,比如我地中國民革之前,共產黨之所以能夠掘起就係因為太多的資產,特別係地,落左係極少數人身上,而大部份人根本窮人生精力都唔會有機會誇越條線去爭取到資產,所以當政局突變時,有田有地的人就變成弱勢,呢個亦likely指出一個世代的完結係會有好多人的不滿。


但回到現代,你又唔駛太驚會有人共你產住,因為首先今天的共產黨其實都係已經富有「中國特色」的共產主義,基本上共產呢件事早就由門戶開放之后就淡然消逝。而且現代社會同古代最大分別係,幾廿年前的資產係相對比較二次元(2D)的,而今天我地的資產係屬於三次元(3D)世代,啦一講2D 3D你地就唔好諗左去睇电影帶3D眼鏡咁,雖然其實都係同一個概念。


其實以前的社會的樓房都係得一兩三層高,發展呢個概念只會係向橫發展,但就唔會向高發展,反正以前D地多的事。但今時今日就唔同,一起棟樓出黎就幾十層再分十戶八戶,亦即代表比起古時,而家有更多人成為有產階級。換個角度睇,今時今日係香港私樓業主有接近百萬,但古時可能100萬人的地主得果1000幾百個,按比例大家一計都知今時今日有產的人數係高左好L多。


當然你可能會話點解資本主義行左咁多年,突然之間我地又會唔知點解進入呢個「后資產時代」呢?主要原因走唔甩就係環球的QE令資產價格急升,而亦因為人工收入濟后,好一部份先得益的人又醒目地侵佔左資產,到短期因通漲升溫甚至惡化而得益,呢個超短時間的操作就令一條可以得到資產的線突然向上移,亦令一部份落后的人基本上無法catch up。


你又可能會話政府出招有無關係呢?有的,主要亦係由按揭限制,即9成按揭只適用於400萬樓下的樓呢一招致為關鍵,因為呢一招就正正為我地上面幅圖差唔多烙下左400萬呢一條分水嶺,只要上車的資產再升多2-3成,亦即而家最后貼位300-350萬的最后上車盤都跳上400萬或以上,后資產時代基本上可以話係正式來臨。


所以如果你仲未有任何資產的話,請你認清楚呢個形勢,我唔敢講樓價走勢係短線會點,而且無樓的你我亦唔知應唔應該鼓勵你過份積極入市,但如果有需要的話,就唔好太考慮應該盡快入一間細價樓自住,有無兩間或以上呢D野就后話好了。當然,你可以仲會話咁你呢個后資產時代亦可以爆破ga姐?係,我都好認同會有爆破的一日,但問題係由今日到爆破果一日要幾耐先?


睇番而家的按揭比例,老實講你下下買大小小都要攞住三四百萬cash係手,做得果5成多小小的按揭黎講,市底何其強?而in long run,每個月D業主又乖乖咁供樓,即係個asset/debt ratio就日日月月年年都係度減緊,樓市再升個按揭又會安比例下降,呢一個升勢個市真係比起平時任何一刻都要強,所以呢個后資產時代可能會係一個長甚至相當長的時間,除非遇著一個超級黑天鵝,否則只能預期無產的人只會不停奉獻比有產的人而已。


這是一個殘酷的時代,亦對年輕人很不公平,受惠的就只有屋企有產的人佢地將財力遺傳下去,而你今日面對世界急速轉變的洪流,可唔可以做岩的決定,定係要企係世界巨輪面對螳臂擋車,那就是閣下的決定了。

留言

  1. SIU 生曾經三年前在節目說過:

    RICH OR POOR 就在有樓與無樓分別

    回覆刪除
    回覆
    1. 三年前我唔認同,而家2014年7月后開始唔係咁講

      刪除
  2. 香港係玩房地產,呢個係遊戲規則
    唔輪到你唔玩

    sad but true

    回覆刪除
  3. 不過到金融危機時又會洗一洗牌, 然後又玩過:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 此留言已被作者移除。

      刪除
    2. 呢個危機係 本金+利息 的金錢遊戲所做成, 一日人類仲係玩緊呢個遊戲就無解決方法, 只有一直玩
      就好似玩坐椅咁, 音樂一完爆煲個陣睇下邊個唔好彩無得坐就輸身家啦

      刪除
    3. 香港業主大約已有六成人供滿711樓, 點洗牌都無得點變? 就好似大部份玩家巳坐死張椅, 食花生睇戲. =>后資產時代

      刪除
  4. 轉頭窮人咪搞下暴動, 例如以佔中作為借口, 打劫銀行咁, 咪變成有錢

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇完 <>
      你就唔會咁諗,..,,
      有資產有物料嘅人 只要手指頭提一提價 (所謂 財技)
      你D錢就會流返佢度 =D

      刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力