如何應對180度轉變的人生


今日與友人談及朋友圈中其中一位朋友之前因身體出現大病,兩口子係生命的邊緣一齊渡過難關,而家稍稍回復正常的時間,其實生活也難像從前,經濟的壓力亦有所增加。


當然,托賴的地方係有生病的朋友有買醫療危疾保險,係旁惶的情況下至少錢係短期內唔係一個問題。故此,隊長從頭到尾都認為一個合理的財務狀態,你唔駛要買太多的life保險,但反而要買大量的醫療同危疾。因好為話唔好聽,死左的話真係無所謂,你求求其其留番D野都會幫到屋企人。但如果你唔死只係病,果下就煩,因為無人知一病會病幾耐,亦無人預計到要醫個病幾多錢,好話唔好聽到時錢=你條命。所以如果你無保險的話,你可以買一份勁細的人壽,但重點係你一定要一份有番咁上下的危疾,個額最好係你真係唔好彩有咩事的話,係可以令你醫埋病后三五年都無乜野壓力的,先為上策。


另一個隊長提出的意見,係人生其實好多時真係唔應該用錢去衡量,所以係朋友目前剛從困難中走出黎的時候,佢的目標只係希望可以珍惜眼前人,而隊長亦非常同意呢一點,所以隊長並無去同呢位朋友講及任何關於錢的野,特別係佢堅持要繼續租樓,買多一點時間去見佢身邊的這位至愛。不過,還在租一個細唐樓的佢,我還是心裡想提出,也許不是今天不是明天,但三兩年后,以致五六年后,其實買層細細地的樓都係必需的。


當然又走番超短線黎講,我絕對明白係呢一刻唔會有心情,甚至有錢去諗呢件事。但正正就係為左將來有更多時間同更大的自由度去面對病魔的纏擾,你沒有一層資產又如何有實力係中長線為自己有更多的儲備呢?我的觀點係,搵我估計大約兩萬的佢,以后一個人搵錢兩個人洗,可能保單有剩餘的錢,但面對每個月租金都7000-8000的情況下,老實講我真係睇唔到有咩大將來。你可能話隊長現實同涼薄,但又正正現實就係涼薄,你寧願每個月都比人攞走你7000-8000蚊,一年就十皮,十年就一百粒的情況下,如果都唔係思考下點样改變呢個生活,我相信將來只會係每月搵幾多洗幾多,十年后都係一样,廿年后都係一样,咁人生又邊有防守力去應對下一次唔知幾時再突如其來的逆景呢?


如果隊長係呢位朋友,其實係現狀下已經無太多條件可選擇,但衰衰地買層好細好細的二百萬樓,應該都係可以接受的。當然呢一下係要一下好冒險的行為,不過如果當佢睇定情況已經穏定下來時,我認為係必需做的,因為呢個行為可以令佢的人工止血,唔駛再交租被掩,係長時間下一定會有番著數。


隊長其實心知,係一個咁样的Case係唔會有人有心情去講買樓,因此我都無多嗲因為政治唔正確。不過我特別寫出黎係因為當理智回復時,這是一個必需考慮的因素,因為如果你係無病無痛時靠死力都唔諗買樓,無問題。但呢家已經出現左問題,都唔諗的話,其實將來只會更加苦。時間可以好快咁吞噬人生,當呢個故事係無改變下突然去到50歲,戶口仲係得個十幾萬,家人仲係病魔纏擾時,你份工就係你唯一生命,因為你無左入息無錢生活同醫病,但同時你又想陪屋企人多D時間的話,又無得揀,到最后就走入一個死胡同。


呢個故事唔需要講財務自由,因為已經可能唔會出現係故事情節入面。目前隊長睇到的係只有趁年輕,放手一摶去買層超細樓止血,如果唔係,Well,真係希望佢會有神遇,可以在事業上有童話式的突破,點都好,我心裡面都希望佢可以一切安好的,亦願身邊有病痛家人的你,不防再思考一下呢個180度轉變的人生該如何應對吧。

留言

  1. 的而且確,好的財務自由計劃,應該包括好好選擇保險,保障財產,以免被突發事件「充公」。

    回覆刪除
  2. 隊長。謝謝您。此篇生死尤關,建議永久置頂。我對您投資,生活,正字方面的觀念也大部分認同。獲益良多。

    回覆刪除
  3. like it. Good Alert!!! Captain

    回覆刪除
  4. Wrong. They/He/She can apply for a public housing later. Money can be used for medical treatment.

    回覆刪除
  5. 2萬蚊兩個人點申請公屋?

    回覆刪除
    回覆
    1. 申請公屋是生存的後着。如病人生病了不能工作,只得另一人月入2萬元當然不能申請公屋。倘若家人需要減少工作或quit job
      照顧患者,照現時二人收入限額13750元(14474包強積金),有可能合格 -------這是正常的申請,並不是教你走偏門。在仍月入
      2萬元時,應將金錢照顧病者為上,無後顧之憂。生重病所需要花的錢是你不能想像的,生命最寶貴。我60後,絕少在網上發表意見,多只
      看不reply,但今次希望給後生向前衝的人一点、另外意見。

      刪除
    2. 2014年4月1日開始:2人申請公屋限額:14970元

      刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力