讀書叻唔叻又如何


回想番讀書時候的你,有無諗過當年成績好的人,又係咪一定係社會上好成功?而成績普普通通的朋友,又係咪一定係社會上好發展得好一般呢?換句話說,讀書叻係咪就等於一條龍咁三歲定八十呢?


係呢個讀書叻唔叻的基礎上,首先要分開三班人先。A就係讀書叻,所以學歷相對亦會比較高的。B就係讀書唔叻,但又叫做入到U一路讀到上去有番咁上下學歷的。C就係讀書唔叻所以可能就中五中七之后就直接做野的人仕吧。


利申一下,其實隊長真係成績普普通通,但又叫做猛車邊一路讀到上去,學歷上你唔睇成績的話我係"超高的",不過如果你問我讀左D乜,老實講我可以答你我都唔係好知,去到今時今日,除左基本的語言同加減乘除外,能夠生存同埋有財務智慧,都同我讀書所得黎的智識無乜關係。


不過,你不得不承認有一部份人因為讀書叻而有好美好的將來,原因係佢地係揀U時已經可以有好高自由度咁揀讀醫,讀法律,讀Finance,之后就差唔多保證佢地搵到份工就搵到十皮八皮一路咁上去,只要唔係一個高分低能的人仕,理應呢一班人係的確高人一等或快人一步的。


之但係A呢類學生又係咪一定係我上面誁的讀醫讀法律之后出黎做專業人仕呢?又未必。而就算做到專業人仕,當然起步點可能比你好,不過有時你同呢D人傾計講野,你又發現原來又佢地其實又唔係咁醒,又唔係咁叻。唯一佢地比你優勝的地方,可能就係佢老味係中學果時有超強記憶力將成本書save左入去個腦度,然后又可以print番出黎,而呢一個技能就係我地教育系統下所鼓吹的"成績",亦因為呢一個技能會設定左你的起跑線,的確係吹L漲。


當然,我相信一定有老師好柒咁問過你,點解人地得,你唔得的類似問題,其實呢個問題等同於我問番老師點解李嘉誠可以白手興家你唔得,又或者spiderman可以噴蜘蛛絲你又唔得咁,一样係唔得就唔得。但反過黎,其實每個人都有D野係叻的,甚至你會發現係香港其實亦有好多所謂的"醒目仔",轉數超快但係又唔知點解成績唔係咁好,又或者根本讀唔到書而好早就出黎做野。


所以,有部份C類的人,又會發現自己其實又唔係柒,就算一班人坐低傾計講野,以轉數計可能係比AB的人都快好多,不過因為成績學歷問題,就局限左個發展。


其實隊長認為香港的教育制度係廢就全東南亞都知,有好多所謂的醒目仔係呢個制度下已經被廢棄左,從人材上我覺得係對整個香港黎講係有一個好大的損耗。可惜,你睇下而家個教育局由吳SIR帶領,你由一個傻仔去想改變呢個制度,根本就係絕望。


不過,成件事的問題係咁你讀書叻唔叻又點先?當然而家講叻果班,勿論佢地係咪有部份人其實係柒,都已經係保送左做專業人仕或設定係更好的起跑線。但唔叻的你又係咪等於死路一條呢?


如果你係做文職office工的,我成日都同人講你唔會日日帶張成績表番工做人,話之你讀書GPA有幾高或幾低,你做到野就係叻,做唔到野你踩晒屎,幾高成績都無用。所以個人係職場上係唔認同讀書叻唔叻又點的。不過,如果你讀書唔叻又唔好即刻好眉飛色舞咁覺得原來隊長撐你,因為有兩點要注意的係,一般肯用功讀書的人係文書上係真係有優勢,做野睇野係會比較細心的。另一样野係,隊長唔係市場,呢個世界就係有無盡咁多的人用唔同的角度睇野,有D人,如HR,就係只會攞住你個resume黎睇。你不得不承認,有時一班資質低的人痴痴呆呆坐埋一枱,但佢地又衰在位高權重可以定奪你的升降去留,再唔合理的事情都可以出現,如呢家香港政府已經係一個好好的例子。


所以,隊長認為讀書唔駛太叻,但都唔好太柒,你衰衰地免強讀完個U,攞到張畢業證書已經關人隠事,之后呢幾十年好大機會都唔會有人再理你的成績,而判斷你有無料的就係靠你個人的能力。如果無degree的你,現實的情況下衰衰地都要讀番個degree,讀咩唔係好緊,邊間U都唔係好緊要,總之達到最低水平即間U係受認可,你個major求其咩marketing啊HR啊咩都好,咁就OK。


而如果你話我唔係做文職的,即我可能係做D手藝野如廚師,面包師,工程之類的,咁我認為學歷就並非一切,但你要有心去將你識的野越讚越深,越做越叻,越做越精。呢D野又係學歷上無法顯示,但只要你做得好肯用心,慢慢就會化成一種有人欣賞的價值,所以讀書有時叻唔叻又唔係咁重要。


但最后記住讀唔讀得成書唔係問題,做人記得唔好走火入魔就好了.......



留言

  1. 十分同意隊長的講法
    隊長第時會否生小朋友?
    如果會,隊長對而家啲家長盲目追求"嬴在起跑線上",不斷迫小朋友學野,又有咩睇法?

    利申:小弟未結婚、無小朋友

    6號仔上

    回覆刪除
  2. 作者呢條友成日講埋啲廢話,讀唔讀到書同叻唔叻仔係無直接關係呢啲係人都知既野都要寫一大篇,根本就成日曲線間接咁抬高自己,又或者係一個萄葡撚,咁岩撞正樓價低時比你買到第一楝去一開二,二開三就當到自己天咁高,好似勁過超人咁

    回覆刪除
    回覆
    1. 你都講得好岩。
      不過你概然知我廢,咁你做咩花時間睇我篇廢文?

      刪除
    2. 仲要花時間留言tim,唔知邊個萄葡邊個呢?

      刪除
  3. 你咁諗真可悲,自悲心態形成。可能同成長經歷有關吧。

    回覆刪除
  4. 隊長的講法同之前紐約市長所講的讀書唔叻應該去學技能有異曲同工之妙
    不過佢講完之後都被人插到飛起

    回覆刪除
  5. 讀書叻唔叻又如何?這句話中的「又如何」不知隊長有否特別的意思;還是以我這個一般人理解是指一個人讀書叻同唔叻,對他的人生是否成功影響未必是最大。我可以肯定地說的是,讀書成績好與人生能成功不是成正比的。例如某君讀書成績好,當了公司高層,月入三十萬,有車有樓有錢有老婆有兒女……但他工作時間忙得不得了,連見自己的家人時間也沒了,後來跟家人感情疏離,健康出了問題。你說他的人生是成功嗎?我相信這例已是隊長所說走火入魔的人。看來隊長也是主張做人要懂得中庸之道。

    話雖如此,讀書(得到教育)對於一個人來說是必須的。對個人而言,一個人通過得到教育可以更加明白自己,知道自己的目標,如何去達到目標(下刪N個字)。有的人對自己的人生有明確的目標;有的人像行屍走肉地渡過一生;有的人腦海裏有着目標卻永遠沒實質行動……這三類人的人生差異之大,教育絕對是影響因素之一。而我所指的教育並不單指由學校提供的,還包括家庭的教育。而這教育的內容也十分廣,不只是學科上的知識,也應包括品德的培育,明辨是非的能力……

    隊長文中提到「更好的起跑線」,樓上6號仔又提及許多家長都說要「嬴在起跑線上」。當100米比賽,站在較前的起跑點不代表會嬴,先衝終點的才是勝利者,這是遊戲規則。賽車比賽終點一樣,單車在5公里起點,法拉利在10公里起點,哪輛車會先到終點呢? 「後來居上」這詞大家都聽過吧。用另一方向去想,若果要說人生的終點是指人死亡的一刻,站得較前的會較快到終點,即係死得快啲!這也就如孩子被父母迫得太緊而走火入魔了。
    運動比賽最重要有的一項素質是學懂運動精神。若真的要用運動去比喻人生,無論嬴輸,在人生中曾盡力發揮,享受其過程才是正確的態度。

    香港的教育制度這十多年來朝令夕改,各方面的確出了亂子。此話題又可講一大輪,下次再肺UP。

    回覆刪除
  6. 其實, 我又覺得隊長講得唔錯wor. 尤其呢句「記住讀唔讀得成書唔係問題,做人記得唔好走火入魔就好了」.
    做任何事, 包括讀書, 或其他追求名利的事, 都唔好走火入魔, 否則容易引火自焚

    或者文章中有些自我吹捧的意思, 實情如何, 要隊長自己先知

    之不過, 來緊係放榜出成績的日子. 我覺得在呢個時候出呢篇文去鼓勵/安慰莘莘學子, 又沒什大錯呀.
    讀書好, 只是(可能)成功的一部份因素, 但現實中好多時係英雄莫問出處的. 真係唔希望再見到, 有大好青年為一張紗紙而消沈/甚至睇唔開...

    Cherry

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈,我堅唔覺得有自我吹捧的意思.....
      不過呢一篇係我將一個想寫好耐的topic,加一個我最近見到兩個走火入魔的例子而生成.

      刪除
    2. Hehee... 自我吹捧的意思嘛... 見到樓上咁認為, 我也不太懂推敲是也不是
      所以說 "或者" :P

      另, 介意分享一下你所見的 "走火入魔的例子" 是哪一類嗎?

      Cherry

      刪除
    3. 我都想聽隊長share 走火入魔:)

      刪除
  7. 大家心態同經歷唔一樣,睇法唔同都好正常,樓上果d咁大反應做乜?係咪受過好多委屈?

    回覆刪除
  8. 隊長你好,一直有看你的文章,謝!

    我是C的類別^^,一直做著平平凡凡的文職,自知自己不是讀書材料,也沒有專門的技能。不過,努力學習緊財務知識。我估計是跟隊長同年吧!

    多謝你分享文章!

    回覆刪除
  9. 讀書太好,反而欠全面,不善理財,一世得過做,仲悲哀

    回覆刪除
  10. 我讀書屋叻,我都高認同你說法,依家啲大學生都未必掙到錢,除非你做明星,做生意,識口才

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力