退休計劃


曾經有友人問我,如果退休的話,要大約多少錢?我腦都不用轉,馬上就答大約需要2000萬左右,呢個朋友馬上說我應該有思考過呢個問題,這個當然,因為他不知道隊長的呢個隠藏身份。


2000萬退休究竟係一個咩概念呢?首先,如果唔計通漲,2000萬係大約香港一半人口的一生人所能賺到的錢,詳情你可以睇番我你條命值幾錢呢篇文。但與此同時,2000萬亦係好多有錢佬的散紙,而你亦可以認定2000萬係一層九龍站上蓋的物業。


不過,提到物業,我呢度所指的2000萬,並非單看你的樓的值,因為我認為必需減去按揭的欠額,所以2000萬必需為你的資產剩值。而數學上,我當你有一層500萬的自住樓,另1500萬的樓的值,即每年帶比你約4%左右的租金收入,相當於每年60萬,每月5萬元左右。


5萬一個月,如果唔駛你番工,又唔駛供樓,講到退休即係都幾十歲,好大機會兩個人用,應該都好輕鬆夠用。不過人人要求唔同,有D人無上億的資產都唔夠,無他的,生活好點人人都想,之但係我就簡簡單單係基本目標就算,始終賺再多的錢,到你走的一刻都係帶唔走,除非有錢可以買到永生就另計。


但問題係,一個打工仔點样可以有2000萬的資產呢?除左打劫同中六合彩或一切奇遇之外,如果以打工仔黎計黎黎去去得三條路,一係就賺番黎,一係就儲番黎,另一個就係投資番黎。即如果你好似我識的一個朋友,老公係醫生,老婆係法官咁呢D打工仔的皇牌租合之外,如果你係想儲2000萬就得番儲同投資。


不過講起呢個朋友,side track一下,於其他朋友言談間,我都指出佢地沒有需要懂投資的必要。唔同於我地"一般"人,香港對待醫生同法官都非常好,兩個人加埋月入以30萬計,買樓根本不成問題之餘,就算退休果一刻都有香港政府的長糧到尾,基本上退休已早有保障,因此佢地有無2000萬或更多,根本唔影響大層,這些機會不是屬於我的。


故此,如果你想穏打穏紮咁去搵呢舊錢退休,第一样野要明白的係MPF一定唔夠,你當MPF係一個bonus仔比你退休果三五年當petty cash駛下算。而儲的話,當然你硬膠膠咁每月供自住樓,都係一個好有紀律的行為。


之但係,自住樓儲極供極都係無生產現金流,值你退休得一層樓都係無用,不過到時你再adjust黎賣一大買幾細咁玩都得。但如果聰明的讀者都知,買樓收租呢種投資,賺樓價再賺租金,先係王道。


當然,好多人都會challenge呢一種方式,特別係淡友會指出的樓價大跌的時候點算。我不斷強調,其實樓價幾十年大勢都係上升,主因係呢個地球有一样野叫通漲,而當中偶有短時間會調整,但卻未曾改變過幾十年的上升之勢,所以如果你要以退休的幾十年計劃為目標,買樓差唔多話比你聽係必勝。


而如果你仲係好驚跌的果種感覺,你亦需明白投資買樓有分兩種,一就係專賺價錢,亦即炒家之術,買完楂一輪賣左佢就算,不過呢種方式係SSD之后根本唔work。而另一個可能就係不停收租,以租金收入為目標,不停收收幾十年咁去操作。


呢種操作的優點係,你與時間為友,時間企係你果邊。如果你唔明白的話,我地可以以收租的租金黎計,幾時先可以收番晒你層樓的樓價。舉個例,如果你用300萬買入某個單位,如果你個單位租金係10000元一個月,即你要300個月先收番晒番黎,亦即大約25年。


樓價係呢25年,相信亦有升有跌,但當中有兩個情況,一就係樓價大升,租金又上埋一份,你可能係15-20年就收番晒你300萬的樓價,呢個係一個爽YY的投資。但相反,如果你買入之后跌,然后可能過左十年先升番咁又點呢?數字上太多假設我答你唔到,不過有兩個可以肯定的係:

1: 就算97年03年買樓,只要你守得住,今日都番番家鄉,亦即樓市大勢係升的話,總有一日見家鄉。

2: 只要你唔係買咩超級豪宅,大層苑的細單位,係民生所需,只要你租金肯就一就,你一定有租客,除非香港變死城。


所以,係再差的情況下,你唔係柒的話應該肯守都有租金收入,咁數字上就只係話,你25年收唔番個租,唔緊要,咁咪30年囉。30年唔得,咪40年囉。總之,數字上就算遇到淡市,你都會有收番晒的一日,問題只係時間之嘛。


如果你明白呢個道理,你就會明白,買樓收租可以令你點都賺到租金呢個額外收入之餘,亦會令你可以好有紀律咁儲到錢。而只有呢一種模式,先有可能令一個打工仔,去2000萬退休目標進發,而成功的關鍵,只係你幾時訓醒,令時間企係你果邊。

留言

  1. 隊長的見降通常都很有爆炸性, 使人矛塞頓開

    回覆刪除
    回覆
    1. 過獎, 都通常黎黎去去都係果D, 好快你會悶 :)

      刪除
  2. 十分認同隊長嘅建議!!

    回覆刪除
  3. 請問點睇自由黨比阿婆罵退休點野?
    我是長毛絕對支持者, 但支持自由黨果條友的論點
    為什麼要現在冇咩機會的後生去供應商生活在機會處處的長者?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我認為係感性上佢就蝕晒章, 如果佢唔講咩人地老豆老母人地養, 自己老豆老母自己養, 其實件事就可以去番理性出發.

      從道理上我認同佢話有生果金有綜緩, 其實我都唔係好明點解要搞多個全民退保? 點解唔簡簡單單加生果金至3000蚊甚至5000蚊算?又唔駛審, 夠年齡就攞 , 無咩好噪.

      刪除
    2. 我咁睇,如果政府有無限錢,全民退保當然無所謂,但現實就係咁殘酷,而現實上全民退保只會好似馬多夫咁最後失敗。全民退保表面上好偉大,其實係最自私的方案,即係無論你有冇錢,有幾千萬,有幾十層樓收租,照樣可攞。咁社會資源的效率最低。
      香港的現制度未至於完美,但唔見得老人生活得好可憐。綜緩+生果金已保障了老人的需要

      刪除
    3. 現在退休可能覺得綜緩+生果金都唔夠, 要現在工作的人夾錢比多d
      如果事成, 將來有機會好似外國, 一唔夠錢分, 就拉長退休年齡, 現在後生開始供, 唔知幾多歲先可以拿

      刪除
  4. Hello Captain - nice to meet you. I am one of the 80s after group as well. I have been following your blog for quite sometime and I find it very interesting!

    When you suggest 20M as the magic number for retirement, is this for personal retirement? how will this number change if it is for a family with 3-4 members?

    回覆刪除
    回覆
    1. 點答你呀,人人唔同嫁。我會計一計你家庭退休時要每月洗幾錢。當3萬個月,一年36萬。
      當資產有一千萬,如果資產係樓宇廢廢地年回報4里,一年有40萬,2成交樓宇雜費,得番3.2萬,咪夠用。

      刪除
  5. 隊長你好,我係一個剛畢業出黎工作冇耐既新仔,冇乜資產,岩岩睇到呢篇文章令我想問一個低能+白痴既問題:

    如果樓價真係某段期間跌,例如重覆返03年咁(雖然而家機會不大),我照樣出租出去,但每個月既租金一定會少左,而我每個月仍然要供樓,隨時每個月會產生負現金流,有冇辦法係呢D情況下仍然幫自己支撐得住 ?

    唔知我呢個logic岩唔岩,但我感謝隊長你每次既文章,因為令我吸收到唔少新既睇法、思想。謝謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. 1, 如果未負資產,轉按變供30年,由頭黎過,借少左,年期長左,每月咪供少左。
      2, 如果負左資產,做MORTGAGE LINK,放多D現金入去。變成借少左,每月咪供少左。

      刪除
  6. 你好隊長, 我開左個新blog叫35retire.com, 有一篇文引述左你呢篇文, 歡迎參觀!

    https://35retire.com/2018/07/31/%E9%80%80%E4%BC%91%E8%A6%81%E5%B9%BE%E9%8C%A2%EF%BC%9F/

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力