難為好淡定分界


有時係留言區度都會睇到有人話隊長係一個樓市大好友,相信睇左我個Blog好一段時間的你,多多少少都有呢個感覺,之但係如果你問隊長我自已點諗,我會話比你聽都未必。


從歷史上,我地睇樓市可以睇到有兩样野,一就係樓市係有數字的記載下,都係向上的,呢個係一個用幾十年的數字告訴我地的事實,是無L得拗的。而另一個事實就係,樓市是有週期性的,82年,89年,97年,03年,08年,樓市都係有向下過。所以,如果根據呢兩個事實去玩樓市的話,你一味向好的話,遲早會經歷跌市,亦即係話,做死樓市大好友的話,係一定會有輸的一日的。


因此,我可以好清楚咁話比你聽,隊長現階段係一個好友(唔係"大"好友),但唔代表隊長唔會睇淡,亦唔代表隊長唔可以係淡友。問題的思考角度係,你係升市時做乜,跌市時做乜,而好明顯低能的人都知,跌到盡就買入,然后就做大好友,升到盡就沽清佢,然后馬上唱淡,要做樓神同高登仔名句一样,其實唔難。


可惜的係,如果真係知道幾時升,幾時跌,甚至幾時係最高,幾時係最低,咁我就發L到豬西啦,仲會係度出文廢Up咩,而且就算比你知,係最高時你出唔出到貨,最低時你又入唔入到靚野,都好講時間性,唔係好似股票咁,你撳下电腦就有。


而又有好多人的狀態係,要不佢地就未有樓,或者佢地只有一層樓,所以睇好睇淡都好,都係差唔多要局玩賭身家!!點解?因為如果你無樓睇淡,隨時比個市夾到你上唔到車,輸租都輸死你;無樓睇好咩,入市后又係成副身家隊入去等升;得一層樓咩,你睇淡就有人賣自住樓可以輸番租;你唔賣咩,跌你又唔甘心;升你又係自住只係賺帳面。睇岩的當然你就賺到下錢,但睇錯的,就隨時輸晒個人生時間同錯錢,下下都要show hand的確有時都被迫分成好友淡友,企係兩極對峙。


所以隊長的諗法一直都唔同,首先個策略係你認定左樓市大升,你不可賺盡;樓市要跌,你亦唔可以無自住樓。搞清楚呢兩样野的時候就好易得出一個策略,就係玩樓一定要玩多於一層樓,因為賣自住樓就係賭身家,但賣出你的第二第三套樓,係你成個portfolio的其中一塊。故此,如果你見隊長叫人買樓,然后再要一開二,二開三咁上,仲要買就買細價樓的原因,其中一個主要目的就係策略性地去擴展你的樓宇數目。一層1000萬的樓,你唔可以賣左其中一間房套現200萬。但三四間細價樓,你就可以唔同時間入,唔同時間出,加磅減磅就變得好有彈性。


當你能夠有數間樓,甚至數十間樓的時候,睇野玩野的手法就會唔一样,試想想你如果有幾十間樓,但你睇淡后市,你係咪會一次過沽清幾十間屋連自住樓都賣埋呢?我相信,如果咁做的果個人都係痴L線的。但係,如果睇淡的話,可能你由50間,減持至30間,其實已經大幅降低左個槓桿,到時樓價升的,相信你手頭上果30間一定仲會係你認為質素較好可跑嬴大市的樓,而如果跌的話,你賣走的錢又會比你成為再入靚貨的資金。


當然,其實升跌係無人知的,你可以預期一样野,但佢永遠唔一定會來臨,到你得番30間的時候,你又番兩間當刻的等錢洗業主的荀貨,咁样就係咪代表你突然變番做大好友呢?所以有時D野,真係難為好淡定分界。


留言

  1. 80后隊長: 您覺得小弟最新博文由零到儲首期上車之見解如何 ?

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力