百萬富翁的樓市


根據花旗銀行委託的調查,發現香港人口大約有73.2萬個百萬富翁,不過當中只有百分之十二係因為炒樓而擠身百萬富翁行列。這裡的百萬富翁所指的是流動資產過百萬,即物業應該是不計算的。


73.2萬個百萬富翁當中,擁有100-500萬的人數為59萬人,咁即係話500萬流動資產的人,側為14.2萬人。對於呢個數字,直接的講我真係唔係好諗到樓價可以跌得去邊。


當然,調查準不準確,或者sample size夠不夠大之類的問題我無法辦識。之但係如果調查係正確的話,呢度所指的係大約有73.2萬個細價樓的準買家,又或者係59萬個細價樓的準買家和14.2萬個中價樓的準買家。又或者係59萬個細價樓的準買家和14.2萬個可以買一層或以上細價樓的準買家。


你可能會話,咁楂住現金唔一代要買樓姐,這是一個非常對的立論。但同時,呢一班人亦唔一定唔可以買樓姐,問題係點解呢一刻唔買,又或者乜野誘因會令佢地買樓?


唔買樓的原因有很多,最明顯的莫過於三辣招,呢一部份人要比DSD,個心一定唔鋸。另一方面,留住現金係手有時感覺亦實在點,這是人之常情。不過,我相信亦有一部份係早三兩年買左樓而賣左cash out的,佢地唔會覺得自己係炒樓而擠身百萬富翁,因為只係賣左一層樓,由有樓變無樓,相對果D買買賣賣十次八次或更多者,佢地唔會覺得自己炒樓,只係可能聽左政府講而避險之類。呢一班人,亦會係今日的樓價下唔太願意買樓,因為佢地係認為價高先賣樓,個價唔落,連手續費都輸埋,點會咁易買番呢?所以簡單來說,價不跌,理論上好多人都唔會入樓住。


問題係,而家我地講緊有potential 73.2萬個準買家,也許當中有部份係跌10%就入,有部份係跌20%就入,有更大部份係跌30%就入,如果每個組別都有10%左右的人的話,動不動已經是7.32萬個需求。以而家香港私人住宅的總量大約120 - 130萬個單位黎講,這並不算大數,但對比每年萬零兩萬個落成量黎講,輕輕一跌已經可以完全吸收,而且更有機會係供不應求。



當然,你可以話我的假設係錯,你亦可以用唔同的角度去計以引證你自己對未來樓市升跌的睇法。不過,我個人更傾向認為呢一大班人,人人都會有興趣買樓,之不過大家都唔出手,係因為未見到所謂的水位,即一係現價跌唔到落去有水位你走,又或者辣招gap左個水位,又或者認為美國收水上升空間有限。但只要某個因素改變令樓市又再看似有水位,百萬富翁的準買家便會馬上出手入市,因為無辦法,香港人就係咁中意睇準機會賺錢。


還有一個很大的供應問題,就係百份之七十七的百萬富翁有一層或以上的樓宇,而當中有百份之六十四都已經供斷樓,這個數字即係話比你聽,如果你有百幾二百萬,但你已經供滿又唔駛供樓,或者都係欠銀行一百幾十萬,老實講係無任何經濟壓力下,你駛唔駛去到劈價賣樓比我呢?也許一千人入面有一個吧,亦好多時呢一個人就會係報紙睇到,令你誤以為樓市已經轉淡。


我還是覺得,係美國QE左咁多年來,資金泛濫的程度在樓市上係未完全反映,當然係政府打壓下亦唔一定會完全反映。但係如果真係要跌,政府稍稍放寬政策,香港本土的人已經有足夠的能力托市,更惶恐說有大陸呢條水。


百年難得一遇的市況,你選擇用過去的方式過去的價值去衡量樓市,定係能隨大市的方向順勢而走,邊個選擇都好,只要最后不要後悔就是了。
















http://hk.news.yahoo.com/%E6%B8%AF%E7%99%BE%E8%90%AC%E5%AF%8C%E7%BF%8173-2%E8%90%AC%E4%BA%BA%E7%A0%B4%E7%B4%80%E9%8C%84-215736163.html

留言

  1. 我乜傾向認為今天市場的承托力十足,樓市不易跌。

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力