無概念的買樓


最近我同好多人都傾過買樓的問題,當然好一部份人都唔知我隊長的身份,但係傾談買樓的過程當中,哪怕只是買個一次樓,甚至從未買過樓,我總發現好多人突然變左做專家。


先唔講升與跌,佢地會講邊度邊度好,然后想買邊度邊度,不過講完之后,有完全零概念的人同我講佢其實唔知佢所講的地區/屋苑樓價係幾錢,亦無諗過要幾錢首期,更無諗過利息係幾多。當我大約比番D價錢/供樓的數字比佢地,佢地又提出等待政府的細居屋單位。呢一種類的人,我就唔多講了,因為真係連買樓的資格都沒有。


另一種人的心態就係專家式的對答,無論有買過樓無買過樓,佢地一心就係要用最平的價錢,買到最好的野。其實呢個心態,係再正常不過,但奈何有時諗還諗,現實係咪由你一個散戶控制就真係未知之數。


當然啦,講話最平的定義其實真係好睇一個人點計數,又好睇一個人有無經驗。最簡單的,莫過於係從樓價上睇成交做人,那怕呢家市價係300的野,成交都300,估價又係300計,好自然如果有人比你290萬走,都叫做平左少少。但識玩的人,當然會講埋層樓啊,裝修呢D野,而我假設如果呢一個290萬的單位係極高層,靚廚靚廁的話,其實已經算係抵抵地。


不過,咩叫最抵呢,其實係無一個客觀的定義,即我話290萬算小小抵,但你覺得唔抵,都係好因人而異。但實情係,其實同一個單位,埋枱傾時發現原來可以落到280萬成交時,加上靚廚靚廁,老實講就真係抵的了。問題係,如果你心目中覺得抵的野係260-270左右的話,咁真係無得講,唔係話無可能,但有時真係唔係咁易比你賺到咁盡,除非咁岩比你遇著個等錢洗的傻業主囉。


另一個經常出現的算死草問題,就係好多人認為面積大D就租得好D,但往往有時真係唔係咁講。玩細價樓的一個諗法係,其實上車盤你唔租呢D,仲可以租邊D?所以,細價樓入面的細單位,其實可能賣價反而會偏貴,因為你唔買佢就入唔到場了。但相反,細價樓入面的大單位又可能會偏平,因為你如果願意比貴多50-100萬,你的選擇又可能多了,但係第一次買樓的人,係唔會明白呢D道理的。


奈何,我覺得最大問題的,就係好多時D人以為自已計數好叻,但往往計埋D縮骨數,到最后好多時比左冤枉錢都唔知。不過,有部份野,有時我都無法可以證實比你睇你有無比貴到,但最少你可以諗下,你用唔同方式的出現,會唔會個agent都用唔同的諗法幫你傾,得出黎的價亦可以好唔同。再者,我比十間屋你睇,間間都總有唔同,我地呢D人一睇就大約知道邊間屋likely係可以用最低成本就放到租,但你又無idea,又無經驗,又無自己裝修班底,又唔識玩,其實,好多時你買一層樓,同我買一層樓計,我可以玩平你十萬八萬絕對無問題。


不過,有時D野係好講運氣,如有時你可以睇足兩個月都無荀盤,於是係最好果間野度出手,點知突然間你呢頭買完,竟然有業主急放減一成出售,呢D野可遇不可求,所以如果要平衡心態,就係買樓千萬唔好諗賺到最盡。賺少D,都叫賺,你計得岩條數,其實收租的話都係用時間追番ga姐。十零廿年后,你300萬入好,280萬入又好,你一個月都可能收3-4萬蚊,可能你會發現都無乜大分別。


其實,隊長的經驗都係交左好多學費慢慢攞番黎,我買買賣賣咁多層,你都知其實實有D地方係浪費左錢,亦有地方賺多左。但呢D經驗亦令我知道點样玩先係岩,而我亦知道好多時好難說服其他人買/唔買。而且,其實我都知好一些方法可以慳到錢,不過未必人人用得著,但點都好有時我見到D人亂衝亂撞去買,我心裡面都會笑一笑,有時真係諗你咁样比錢人賺,不如比一萬幾千蚊我賺下,我教你點慳番D錢好過。

留言

  1. 又真係無層樓係可以平到盡既, 都好睇運氣

    回覆刪除
    回覆
    1. 是的. 但有地方是有時候可以慳或洗多左.

      刪除
  2. 我是無買樓的一族,因我在外國生活,只想講家家有本難諗的經,不是每個人都像筆者那麼有能力,世界是大同的,請尊重每個不同的人,沒買樓不等於他們是苦階層,有買樓也不等於他們能輕鬆自在,我是很支持筆者的文章,但有時候你的狂妄自大,看不起人的文字,實在有點不尊重別人,我相信筆者是有文化的一份子,有時字眼裡不用那麼盡,可能你看完會不喜歡或怎樣,我只不過是個過路人,上述的文字都只是供你參考,不喜,勿插

    回覆刪除
  3. 樓上你自己都話不喜勿插, 你冇諗住買樓, 又睇呢個blog又批評blog主? 你攪清楚自己想點先喇...

    回覆刪除
  4. 十分同意,身邊的確有不少「專家」,所以都是盡量分享,討論時見好就收。

    回覆刪除
  5. 有同感. 最近身邊公司朋友中突然很多樓市專家出現, , 說買邊度好,邊度前境, 有潛力, 一係就一堆阿媽係女人的導理, 一係就一些特別睇法, 根據什麼消息來源什麼什麼......最後原來佢地都係一層都無, 從沒落場玩過......自己有時都唔知俾咩反應, 只好保持微笑

    回覆刪除
    回覆
    1. 好難係呢堆人當中講任何意見,到最后只係嘥氣

      刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力