小陽春2014


好多人見到過完農曆年后,發展商減價出貨,但只係見到一手稍旺,二手仍然冰封,係辣招影響下,今年的小陽春或許不會來臨。但隨著上星期議會通過左BSD后,二手成交又突然活躍番,而首當其沖的指標屋苑沙田第一城亦即時成交開車,相信積累左好一段時間的購買力係壞消息盡出的情況下釋放,令二手市場重遇小小生氣。


但以成交價黎計,其實成交多左,其中一個主因亦係之前企硬的業主都放軟心態,議價空間擴閣,令到有一堆平盤湧出市場,亦遇上一班餓左好耐的上車買家,係姣婆遇著脂粉客的情況下成交,所以你可以睇到報紙雖然話錄到成交,但破頂啊,高位呢D成交,的確係少左。但係講話平咩,又有幾平呢?


以我得到的細價樓信息黎講,講真係唔超過5%,有D真係平2-3%已經有承接。當然,大價樓受制於按揭同稅的打壓下,議價空間係有限數目的實力買家下,一定要減多D先有人會出手。之但係今日行過好幾間地產鋪,都真係有幾多客,對比起之前堅是旺番。


展望2014年的話,像我之前都話,今年會係窄幅上落,唔會有咩大跌的可能,也許到中長線如2016-2017年可能就要跌,不過都係幾年后,而且我唔係聖人,我都會錯。當然,我的睇法都只係一個老散級的投資者的睇法,但係+X哥都話,呢家買地,起樓成本連利息支出,同而家的樓價係差唔多,再加上同行的行家負債都係歷史的低水平,表示發展商都無乜原因要賤賣樓出黎,所以+X哥話跌唔落,亦係一個好有權威的說法。


當然下一個關心的問題係小陽春會持續幾耐,而樓價係小陽春后又會點呢?個人認為,小陽春係剛性買家的一個購買力的釋放,呢一下爆完之后,好大機會又會回歸平靜。樓價方面,我認為呢個小陽春又會將一堆平盤掃清光,如果用CCL黎講的話,好明顯就表示由高位123點左右跌落黎117.3點左近,出現左幾%的平盤,而小陽春就係掃番呢個價位上去,我諗大約會係上番120點左右,又或overshoot小小至122左右,樓市又會停一停。


不過樓市又係唔係完全今年係呢個水位唔郁呢,又或者問有咩因素會令樓市郁一郁呢?首先一個肯定的因素就係撤招,而另一個,就係聯儲局的部署啦,但係我再提出一個可能性,就係辣招正常化呢件事。始終,辣招推出左成年,慢慢有一部份人已經習慣,亦即係話,個市可能會接受左(預左)要比呢D重稅,削弱左辣招的威力,而如果呢样野出現,多多少少表示購買力慢慢會出番黎,亦即係話樓市可能又會跳一跳至下一個水平再整固。


然后好多人睇到呢度,又會問買唔買樓好,買邊度好?都係果句,有荀盤邊度都買得啦,自住樓就更加學+X哥話頭,有5成就買啦。

留言

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力