繼續QE


上星期共和民主兩派終於達成恊議,一如所料限期前再次提高美債上限,即表示錢就會繼續印,利好市場,杜指都單日爆升左200點贈興。


對於好多淡友黎講,印唔印錢同Q唔QE,佢地眼中都會係睇跌,原因不外係呢家樓價高,脫離市民(或者主要係自己的購買力),加上政府打壓,所以樓市點都要跌。呢個主觀願望,我唔會排除個可能性,但係數字話我知只要有QE,就會有通漲,有通漲,資產就會有上升的壓力,呢個係不爭的事實。


從現實黎睇,最近天璽所謂的減價賣樓,發展商話就話好似大平賣咁,並提高優惠,不過話晒其實都係大額以千萬計的豪宅,補貼下竟然有三百票並盲搶樓的情況下,可以印證一點的係呢家好多有錢佬都係等待機會,而呢班友係咁多辣招下,特別係按揭的限制下可以有咁多人搶,即證明呢D人身家深不可測,樓市點可能同97年比?


不過,好多人仲係好中意同97比,所以我亦係呢個星期做左小小功課。下圖係我用香港的M2數據(即貨幣流通量),同中原城市領先指數做左個圖,可以睇到2003年后,特別係2009年QE開始后,有著一個明顯的關鍵。

 

呢個圖所帶出的一點係QE印出黎的錢同樓價有著正比的關係,當然如果你係讀stat的人你可能會話CCL有誤差會有delay effect,又或者呢個圖唔能夠證明邊個係cause邊個係effect,不過從現實我地都知,唔會係香港的樓價可以推動個M2,因為M2升主因亦係由美國印錢所引發,哪怕M2放大可能係因為mortgage借貸,但無QE就唔會有人去借平錢買樓亦應該係成立的,故此我地應該可推斷係QE令樓價上升。


不過,要小心的一點係美國的內部鬥爭都幾麻煩,真係好話唔好聽如果突然有一次出現黑天鵝事件,兩邊竟然唔為提高債務上限達成恊議的話,市場將會有一個不可估計的大破壞,但係可能呢個機會都未必發生係三至五年內,所以大家可以放心,特別係耶倫上場,有人更大膽估計佢可能比美國繼續QE多二十年,如果係的話淡友的一生將會好大穫。


Anyway,而家的辣招的確係減低左買家的入市意欲,令樓價係一個高位唔上唔落。不過,如果上圖係成立的話,香港的樓價將會係QE引發應上漲的某一個%,可以抵消辣招的臨界點后開始爆發。而另一方面,CY條粉皮呢家踩左個HKTV屎引發內閧會唔會變左死快點就又係另一個變數。


不過,我仍然認為受影響最少的細價樓將會仍然相當硬淨,有時講到口水都乾但係好多人都仲係唔係好明白。不過點都好,我不嬲都係身体力行,所以大約兩三個星期前又忍唔住食多間細價樓,繼續進行我的secret project。


留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力