債務上限


呢幾日的焦點主要又落係美國的債務上限,而呢一個上限當然對世界經濟有好深遠的影響,因為一旦因為共和民主兩派的政治角力失衡而導至像之前的政府要關門的話,世界的經濟將會有新一輪的浩劫。


從一方面黎講,個人認為美國根本唔會有能力,亦唔可能,更唔應該停止借貸。首先美國的經濟先叫做萌芽當中,呢家就算有增長但赤字都仲係有,即係話呢家仲係唔借唔得,離開就算話唔增加借錢都難,更莫講話還番之前D錢呢個會令經濟cool down的模式,大膽講句十年內都唔會見到,更可能係十世都唔會見到,所以經濟未好番根本無能力亦無可能唔借,除非佢地想世界大戰。


而美國的政府借錢出黎亦係有一個人類的使命,就係佢用呢個全世界對佢的貨幣信任,制造一個借款方,讓呢個世界其他人搵錢,其實等同於地球有生命就需要有太陽的陽光先得,如果無左太陽,地球的花草就無光合作用,就唔會有其他生物,而美國無借錢,呢家世界D錢就唔知邊度黎。可能大家都唔係好明白,我再換個角度重申,之前講過呢個世界點都係一個零和遊戲,你買左我D野,我賺左你D錢,咁你D錢就無左變左係我手。如果人人都要賺錢,咁就一定要有人輸錢,果個重任呢家就係係美國(同各國)的政府度。


點都好,而家美國果133萬億美元的債務,我地講個息口都已經用萬億黎計,呢萬億的數老實講,唔係印出黎我都唔知佢點還,即正如一個卡數纏身的人,唯一解決到咭數的問題就係卡數填卡數 (或者借P-Loan),不過美國係最大經濟体,一來又無人可以救到佢,二來佢又最有能力,佢唔還,佢加印你又吹佢唔L漲,所以我認為共和同民主兩派一定知呢個結果,只係係政治角力上佢地希望能夠爭取到一D政治籌碼,以嬴得更多的支持度。


不過有好多人其實都唔係好理呢D野,而佢地亦可能唔會太過明白度呢件債務上限對我地作為人類的影響。 天馬行空諗下,其實如果美國債務真係違約,其實係一件咩事呢?


首先,美債等如廢紙一定唔會有人再買,因為即係美債的信心無左,債價跌就美息狂升,美國的經濟將會玩完。而另一個浩劫就會係美元,因為你楂住美元都唔知會點,又換唔到黃金,所以美元會比人地獄式狂沽,但一沽就麻煩啦,因為全世界好多野都用美元計價,就如石油,大米,花生,金屬,所有資源一係就突然狂抽升,但問題係你升到十億美元一粒花生都無用,因為如果美元唔值錢,我係資源拥有者就唔會賣比你,咁即係世界的資源交易突然會好混亂,而各國肯定會自己攬住自己的戰略資源,咁就好大穫,因為一個無石油無糧食的世界,就等如無左秩序,到最后可能就睇下邊個軍市力量勁,如果最極點真係世界大戰都有知。


不過大家又可放心,美國佬唔係傻,搞完搞完應該都係會通過的,只係睇下搞幾耐要玩咩花臣,但中間股市就可能會比較大波動。個人認為今次通過后,股市都仲可以抽升多5-10%左右,等耶倫上場后再講話退市果D野先會跌番。


點都好,財爺話我地已經有晒壓力測試,就算係最worst case,香港都可以抵受呢一浪,我個人亦都相信係,因為呢家外匯基金同票據都抽起左好多錢,加埋香港的銀行体系亦水浸,以及呢家按揭的成數控制左兩年,以目前香港的金融穏健黎講可能係咁耐以來最強的,如果咁都出事的話,應該成個世界都好唔掂。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力