需求與供應


相信讀過Econ的人,甚至只係靠common sense,都聽過咩叫demand & supply,可能你會馬上諗我今日係咪講樓,不過今日講的同一般我地了解的demand & supply有多多少少的出入。


當你如果走到大街上,看到唔同的人各施其職咁做佢地的工作,簡單黎講佢的就係supplier,而客戶就係demand的。問題係,除左係產品上的demand & supply,呢一D係度賣面包楂巴士又或七十一賣野的售貨員,佢地的人的時間,其實都係part of 個supply,換句話說佢地亦係supply緊個本身的時間比你。


如果你退后一步諗,其實呢D供應者,佢地的人生係為乜?是使命,責任,定係為搵食者?我諗,十居其九都係為搵食,所以理論上佢地無得揀,手停口停,所以佢地必需supply自己的時間去換取生活。


可能到呢一刻,你都唔知我講緊乜狗,但其實你有無諗過有D人天生出黎就係只可以選擇做供應者,以自己的時間,去維護社會的安定,提供一切社會上的所需;但與此同時,亦有一D人一生出黎其實就無呢種責任,佢地的人生只係建基於現有的社會基礎上,然后諗下人生應該點样走,點样玩。


具體D黎講,呢家現代社會係相當於一個金字塔,有好一少部份的有錢人,佢地已經無需為兩歺同生活擔憂,所以就算佢地唔做野,呢個世界唔會因為佢地停止工作而停止轉動,所以佢地只要有錢,就仲可以食到好野,玩得開心,飲得過癮,住得舒適,享受住現代社會比到我地的一切。


不過有D野無得恨咁多,鬼唔知投胎最好搵李嘉誠做老豆,投錯左落戶係普通人家都沒辦法,不過又要諗一样野就係其實呢個世界都有呢種demand & supply的關係,即你有無諗過點解西方國家拉住我地亞洲人黎走,佢地提供demand,識飲識食,朝9晚4,但我地就提供supply,朝8晚12咁?你如果天生係鬼佬鬼婆,不其然又多左一份可以享受文明社會帶黎的好處。


先天的野,如我老豆唔係李嘉誠,我又唔係一個鬼佬,我地無法控制呢D因素,但后天能控制的係我地的思維。返回去金字塔入面,其實除左一D先天得到好處的人外,亦有一部份如已退休人仕,或者綜緩的人都可以享受別人勞動的成果,而當然當中更有創業的成功人仕,以及我地呢D財務自由人仕。


因此,係demand & supply當中,你要選擇做demand的人,定係supply的人,都係自已揀的。人生只得一次,係demand & supply之間,哪怕今天我仲係被迫做supply的一員,我亦認清要去做demand的前路。方法亦已經好明顯,剩下來就看天時同地利了。


留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力