發展商的博奕

樓市係政府打壓之下,發展商無論從賣樓手法,以致賣樓的對象都大受限制,難聽D講呢個生意好難做,買得起果D人你又唔比我賣,寫錯小小字做錯小小野又又要拉又要鎖,老老實實我係發展商就一地好唔妥個政府。


不過,在位的人一日在位,發展商都吹佢唔漲,唯一可以做的就係一係唔再發展廢事做錯,一係就玩野打你的弱點搞到民怨沸騰,再利用背後人物關係,試圖拉你落馬。當然要拉你落馬唔係一件易事,但當中的博奕手段,慢慢消耗你的民望,發展商絕對有能力同你玩野。


始終,而家CY政府乜都唔做,主打就係要玩壓樓價增供應,奈何今時今日先天性又欠缺土地,後天自己個班底又廢到無朋友,一方面就係咁推地,但另一方面就搞到發展商唔敢賣樓,即係有面粉但無面包,政策混亂,發展商又大條道理話政府出3D政策加一手樓條例,所以唔係佢地唔賣,係根本唔敢賣,咁其實咁样的話,政府推幾多地又有乜用,根本呢家供應直情推到係接近零,呢個政策市真係笑死人。


可能政府班官又會話,總之我不停推地,你地發展商買左坐住就會有壓力,之後就會慢慢有壓力要割價求售。如意算盤就係咁計,但問題係政府你要同地產商玩野搵佢地黎開刀,同時亦要計下大家的籌碼。以目前土地表入面的18幅地黎計,一個粗略的估算都係值果300-500億左右就可以買起晒,以2010-2011年黎計,長實新地都買左200-300億地,兩間都可以買晒你,仲未計其他地產商,好話唔好聽你推一幅我食一幅,明知你底牌有限,我買晒唔起真係夾爆你個頭都仲得,而你又吹我唔漲,因為係你令到我賣唔到樓,在商言商我無可能生產一D賣唔到的貨品出黎,到時政府會好样衰,無地要跪地求發展商賣,比人綁架都有之。


可能你會話呢個係我的幻想,而我亦承認我係絕對的鳩UP,但鳩UP上黎都有述可尋。其實由Chinchem投到朗平呢塊靚地時我已經覺得有點古怪,再去到將軍澳塊地又係市場下限的低20%投得,我就更加覺得有景轟,試諗下將軍澳塊地咁近新地果幾幅地,有乜理由新地唔肯比好價錢去買?就算新地唔買,長實,新世界,會德豐,南豐呢d都無理由無興趣掛,始終平野實有人有興趣,最多咪市場下限成交,點會市場下限仲低兩成黎成交,咁多發展商都無一間比一個好少少的價,呢件事的背後只有一個原因,就係發展商應該傾掂數,總之一係就唔買流標,一係就賤價買左佢留住D彈藥,務求用最賤價吸晒你政府的土儲,睇你到時點死。


政府方面,佢地可能會認為自己打壓樓市方向正確,發展商出手低,樓價有望回落,但問題係成本低並唔一定人地要平賣,相反人地到時一样賺到盡的時候,政府其實呢家賤賣土地等同於送錢比發展商洗。始終我係發展商亦唔怕同你賤價買入,畢竟睇死你就算唔中間落台,都好難連任,到時我再棒新一任特首,那時限制盡減,一Q賺番呢幾年的本,都未嘗唔係一件樂事。


所以,最近Chinachem以賤價投到地皮,我覺得背後已經表示一定有古怪,我亦預期之後如果唔係大陸發展商高價買地的話,就會係本地發展商賤價吸地,到底係咪好似我咁講,大家就悉目以待啦。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力