小股災與你

對於好多對股市或投資不聞不問的人,特別係後生的一代,股災好多時都會講一句”關我咩事?”。


不過如果經歷過97的人,哪怕當時你未做野,都應該知道情況有幾差。由97衰到2003年,真係可以話屍橫遍野。故此,股市的起跌實情對我地可謂息息相關。


就以樓市計,好多所謂的專家話地產股跑先於樓價大約半年,所以如果你見到地產股跌,又或股災,就好應該開始諗賣樓。不過所謂的專家之言,由2009年金融海嘯的后現代好像已經不合時宜。或者可能係話個呢段時間無大股災,所以打唔冧個樓市,之但係地產股又真係又升有跌,港股亦有數次的小股災,一下插幾千落黎都有,但樓市就好似食左偉哥咁一样硬淨,所以專家的話未必可信。


而股災又有人話會有人賣樓套現,所以會有人掟樓出黎隊爆個樓市。呢样野又係97-2003就大把,之但係呢幾年由你小家主導的港交所真係可謂一日千里,我相信呢幾年每日都成功趕走一部份客,成交由最高峰每日過千億到呢家有時靜到300-500億,主要原因係成個股市越搞越衰,香港又唔係好,大陸又做假數,搞到個市成日升又升唔起,外圍跌又一齊跌,小股民十個有十一個都係輸錢收場,越來越少人參與,亦表示越來越少資金流入,也等於無資金入去掃高番D被低估的股票,亦無長期的投資資金係度坐住,惡性循環下人人都輸錢,咁呢個人人都輸錢的遊戲又點會多人玩,少左人玩,就少左人輸得金,亦即係少左人需要掟樓,股樓的關連系數減低,所以又係一個樓市硬淨的主因。


不過,如果個股災真係黎得急的話,銀行可能就有壞漲,水喉不足下就收水,投資需求減少下就少左就業機會,然後又少左市場的各類需求,企業盈利又會下降以至虧捐,為左保住盈利以至企業的命脈,就唯有開始炒人,呢D野08年已經有,就如匯豐咁大都會開刀,所以股市唔好經濟唔好,你係有可能無工開,所以點都會有影響的。


當然最近一個月由23800左右急跌至19800,接近4000點,只可以話係一個小型股災,未必會傷到實体經濟,特別係真係捐手的人唔多,所以如果有人唱淡話樓市因此而跌我都覺得係得啖笑。


不過,我比較關心的係MPF的事,因為全香港人的MPF,唔知係今次4000點的小型波幅入面又蒸發左幾多錢。托賴的係我由22500已經轉左去保本基金,至20200果日我就轉番去港股基金,一方面幫下個市唔好跌咁金(哈哈,不過是杯水車薪),而更重要的係我之前提及MPF雖不時轉下倉,一年轉到兩次,每次多賺10個8個%,30年內係好唔野少的。


我唔知個市仲會唔會跌,但我一直認為股市有上有落係必然,反正如果30年后股市都比今天好的話,已我的賣出價又高於呢家10%,買番亦無乜問題?


如果你的MPF都轉左保本的話,不坊係呢段時間撈下底吧。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力