中產人生之人生攻略2

之前係人生攻略第一篇提及,要儲錢買樓,但對於好多人黎講呢件事好似仲係好空泛,所以我詳細小小講。


我認為一個人,假設你大學畢業後,就好應該即時計劃買樓。當然還Grant loan 啊,初時搵到自己錢想fing多D我明,但係做人應該好快咁有一個自己的儲錢計劃,因為就算你一個月儲到一萬(對剛畢業的人好難,但只係一個假設),一年都係得十二萬,兩年廿四萬,要買樓都好似有好大的距離。


之但係買樓係咪要咁儲錢法,其實好因人而異,我亦唔想將我的一D旁門左道公開,反正我認為首先要有好清晰的目標盡快買樓,原因係我地成日話人工追唔到樓價,咁既然我地知道呢個事實,點解仲要同佢抗衡呢?換句說話講,你打工就死撚緊,買左樓等樓價升係會快過你打工,所以盡快買樓先係王道。


另一方面,買樓首期呢样野,對於好多人都係好白痴地認為要30%首期,主要原因亦因為大部份未上車的人都無乜經驗,亦無打算買樓,所以之前未必太了解,然後個腦入面都一直都只有聽人地講的30%首期的概念。所以,我直接指出首次上車係可以借90%按揭,即最少10%就可以,而呢個計劃唔限定一定要買新樓,即係你買二手樓(大部份屋苑都OK,但村屋同唐樓除外),都可以借足90%。而以借90%來計,市場上大路的係可以透過HKMC去借按揭保險,呢一個方法你求鳩其行入大部份的銀行都可以做到,但係冷門D的做法可以搵中原財務或者某日資的財務公司去借,息口都唔係差太遠,大前題係最緊要肯借。


所以,解決左入場門檻係10%首期的時候,就要了解下你點搞到筆首期番黎。最直接的當然係自己儲啦,但當然問屋企人借亦係一個方法,或者搵個有錢的另一半亦係一個可行性的方案,總之呢筆10%首期就自己諗。之但係10%首期其實等於幾多錢,呢個先係成篇野的重點。


係我身邊的朋友,好多好多人都有一個好根深蒂固的想法就係要一步到位,呢個一步到位的想法一般會話上車要買港島區,或者一係要買三房兩套,任何又舊又細又遠又乜又柒的野,全部都會被rule out,到最後一般都出現平的你又嫌鳩佢唔買,貴的你又買唔起,之後成件事就會話儲多小小首期先買個好D ge,然後下一年發現樓價又升左,儲多左的錢可能都未必買得番之前嫌鳩棄果D盤,到最後就即係晒氣。


我認為,一個正常人,應該一開始買樓就同自己講目標係上車,遠D細D舊D唔緊要,最緊要上左車先。所以新界區的細單位,應該係你的第一站。呢個亦係我的經驗,住入元朗約兩年,樓價升了,樓亦供左兩年,工作又穏定左兩年,樓換樓個門檻實際上已經大覆減低,到時你想係元朗搬大點作為第二步,還是搬出九龍但維持細單位,隨便你。但主要的諗法係,趁後生,住遠小小無所謂,比兩三年自己捱下,到你廿六七歲,慢慢經濟又有點基礎再搬出去,果時你已經嬴晒你同期朋友一大段距離了。


而家的我剛完成搬番出九龍呢一步,睇番目前的portfolio,條路已經成左型,慢慢向下走,發達就唔會,但財務自由就總有一天會來臨的了。


請like我的facebook: http://www.facebook.com/CaptainHK80

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力