操盤的藝術 (2)

可能你會問,點解我要操盤?


操盤的目的係令自己係適當的時候做適當的野,因為人生最大舊的投資好多人都係買樓,如果你能好好應用操盤的藝術的話,你的人生會走得比人舒服好多,更快有財務自由。


打個比喻,我話過MPF都要操盤,因為如果你唔理佢,當然大市升時你會升,但大市跌時你都會跌,到最後MPF叻極都係跟大市同步,唔好彩的話你要用錢時係低位,就真係陰功豬。


當然,由你無樓的零槓桿,到你有你能力範圍的最多樓最多的槓桿,中間都要自住,同埋應該會有一定的貨。主因係假設樓市係好難預測,所以如果你認為跌市就沽晒全部樓,即係賣自住樓再租樓的話,個市一急升你就好容易比人夾到JJ都無左。而另一方面,樓的特性係流通量相對比起股票低好多,唔係你話買就有荀貨等住你黎入,你話賣就有人即刻接手,好多時你都要預番幾個星期去撞岩價的買家,好話唔好聽你遇著個仆街政府搞個樓市,好似我最後一件貨咁,要等個岩的買家等左我4個月咁劑,你都咪話唔濕劑。


回顧呢幾年,2009后樓市由谷底反彈,如果有買樓的你,係呢D時候更加應該leverage up,盡能力去食盡個升幅。到呢家政府出左唔同的招夾生拉停個市,加上其實個升幅都有番咁上去,莫理後市的去向,都係時間減持。不過中間的時間性亦係好重要,比如話究竟係先買後賣,定係先賣後買,都係一個好大的問題。


老實講,我揀左先買後賣,因為我睇到好多人都會去搶細價樓,所以如果唔買定,等賣左先買,就會要比多一部份的差價,而呢個差價,只要係我選擇先買後賣,就變成左我的利潤,而事實亦證明我係岩的,不過為左管理風險,我買樓都一定要用長成交,等我有足夠的時間走盞。但另一方面,到我最後果層樓的時間,CY出黎搞鳩個樓市,連樓都無人黎睇,我個cashflow差D出事,好彩中間都有個老母借小小比我頂一頂住個cashflow,賣左樓就比番佢幫我渡過難關,呢D都係有時始料不及。


但無論點都好,市況同時間係好難捕捉,所以你轉身時一方面要比人快,要更貼市,但另一方面又要適時補充自己的彈藥,呢個補充的動作,可以透過大換細,高換低,近變遠黎cashout你的profit,變成你的資金。


但做呢样野,又唔係咁容易,因為好多時如果你得一層自住樓,你要負責的除左你自己仲有你後面的家人,咁就好難搞。我亦曾經同我其中一個親友講,我話你層樓500幾萬,如果你賣左佢,搬去沙田/元朗,捱三五年,但1層就變3層,呢幾年質素可能稍為下降小小,但都叫做係自住樓,不過你租出另外兩間屋,三五年後又去左一舊數,到時賣左你自住果層,又搬番近D,到時條路都行得順D。當然,如果你嫌太進取的話,咪一開二囉,又或者如果你係睇後市要跌,咪一賣一買,楂住舊錢等跌市,但都仲叫有層自住樓。總之,我的概念係,要捱就趁後生有條件就捱左佢,十年廿年後你四五十歲,孭住果層自住樓,呢頭供甩,果頭一家大細又話要搬大D,賣左佢買間大的又由頭供過,呢D咪真正的樓奴囉。


水能載周,亦能覆周,識到操盤可以令你條周更加舒服,唔識操盤的話,你條周可以變成你人生最大的枷鎖,又係果句,條路點行你自己諗。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力