睇野要識批判

市場上面每日都有好多唔同的人在不同的渠道抒發自己的意見,呢個資訊泛濫的年代令好多人都有自己發聲的空間,就如我就係自己個blog提及自己對樓市的意見,但面對每日咁多的資訊,慢慢我發現學識批判的閱讀的能力都係好緊要。


當然,對於同一件事,唔同人有唔同的角度係絕對OK的,就如每日個樓市股市都有人看好有人看淡,其實都係好正常,不過對於我黎講我越來覺得越多人透過博客發言的包裝下,被人誤會係堅有料到,呢D人其實好危險,因為如果你無料到又或無相關經驗,但因為文筆流暢而令人以為係勁人,之後做出相關的投資決定下導致捐失,咁就真係唔係咁好了。當然自打咀巴下,我都一直有叫人買細價樓,但我亦堅係在這市場打滖,視野及觸角最少比起局外人敏銳,呢種視野起碼都會帶出部份的事實,遠比起一個從來無買樓的人講樓黎得實在。


點都好,話說前陣子有人同我講話叫我睇下邊個邊個的文章,話好有睇法,好值得欣賞,如是者我就抱著學習的心態去參閱下,拜讀左其中一人幾篇之後,當中所謂的財技原來又係果D門面到再無得門面的野,或者係小弟炒賣已入魔,不然我真係有小小覺得睇完真係恰眼訓。


另外有個作者就話教人點样慳錢然後變有錢人,仲有D短片解釋簡單的金融觀念,睇完我覺得都幾似Finance 101 的dummy 版,但係老實講,如果有人教你慳錢的話,我真係勸你唔好學,因為一個人的成就同佢本身的價值觀係好成正比。以慳錢呢件事黎講,慳錢,慳極就係慳晒你賺番黎的錢,即係話如果你係一個打工仔,每月搵2萬,你慳極就係2萬,慳極一年就係24萬,當你有bonus慳埋一年30萬,你做30年野一蚊都唔駛慳晒都係1000萬唔到。慳,就係局限左你的人生。所以我曾經同人講過,我一般都唔係好慳錢,我只係識賺錢。因為我由細到大都係諗點搵錢,或者點样錢搵錢,因為只有搵錢先有無限的可能,人生先有無限的可能。慳錢係美德,但絕對唔好推崇到一個過高的境地。


不過唔好誤會我呢家唔係係度挑機話我係最勁,當然我一定有番咁上下自信心,但我指出的最主要係係我好強烈的價值觀同方法的驅使下,我今日的得到的回報係比起同齡唔係富二代的人黎計都叫高,而事實同經驗都話比我聽,好多呢D所謂的”專家”係會對好多仲摸索緊人生條路點走的人都會造成多少的影響,特別係果D無批判力的人,眼見原來呢個財演可以上電視,或者某作者可以出書,所以一定信得過,但到最後就因為咁輸到PK的人,我識唔少。


講起呢件事,其實我點解寫呢個Blog的其中一個原因,係大約大半年前一個飯局,當中一個友人提及自己跟某某blogger買股而輸左30萬,我聽完真係火滖。


從工作上的因由,我曾經都係短時間同某幾個財演共事過,聽過好多外面對佢地尊敬的稱呼,初時唔知我都以為好勁,但接觸到佢地的一部份成績,真係好話唔好聽輸到嚇撚死你,所以哥前哥後三分險,唔好以為人地寫篇野,上下電視就以為好撚勁,到最後自己捉蟲投訴無門就只有自己知。


不過點都好,賺錢之神唔係我,我亦都未必係比到最”岩”最”勁”最”獨到”的信息比大家,而且那怕我分享自己認為成功的窺門,對於好一部份人都覺得我係白痴。之前我曾經同人講過要好好明白自己的借錢capabilities,我亦寫過關於借錢唔係evil的題目,但江湖傳聞身邊有人就只係話我教人去借錢,係唔岩的事,我聽完真係吹撚漲,不過豪氣的我當然好串咁回應,你叫comment我唔岩的人同我,大家攞份身家出黎秤下,就知對於錯。


事實勝於雄辯,so far我好清楚前面條路應該點行,所以我更清楚睇到當有D人教其他人點行前面條路時,就知道呢個人,係行係我前面定後面。我無意去攻擊任何blogger,百花齊放係一件好事,但如果自己修為都未到家,就應該好好儉討下,以免累人行錯路,輸冤枉錢。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/CaptainHK80

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力