中產人生之中產攻略

琴日講完中產的生活細味,或許你會話,喂隊長你叻極都係話比我聽乜野係唔得姐,咁點先得啊?


套用一個保險佬的理論,其實所有保險的保單都係離唔開兩個意識形態,一係就先甜後苦,一係就先苦後甜,不過我後加左一個都可以叫做唔甜唔苦ge。


搵幾皮野中產的你,面對今日咁冷多的誘惑同洗費,你要問清楚自己究竟我係呢家享受左先,老來就要憂心,定係話你呢家挨小小,到第時有穏定基礎先開始享受呢?再換個角度,如果你月入3萬,你有權洗盡佢黎享受,又有權儲晒佢(理論上姐,實際上無可能),等第時黎享受,呢個係後生的你需要面對的問題。當然,寫呢篇文的前設低能的都知緊係話要先苦後甜啦,所以我好少去旅行,又好少去fine dinning,盡量簡簡單單咁過生活,當然飲野啊買電話呢D都忍唔住,但係適可而止,知自己的承擔能力係必要的。


下一個問題係,咁我儲錢又有乜用先?


作為一個窮爸爸富爸爸的粉餅,再老土都要講,到你有能力時就要開始建造自己的passive income,亦即係你無需自己花時間而又可以得到的收入。但係深入呢個idea時,我係真實世界有時問人有無睇過窮爸爸富爸爸,好多人都話,睇過下啦,講叫人投資,黎黎去去都係果D野啦!!老老賓賓,我唔會去爭辯到底你明定唔明,有睇定無睇過,不過有時知道一個人佢的background之後,你會發現原來佢其實真係無乜吸收過個idea,所以日日都係係度浪費時間。


點解咁講?因為投資呢個字實在太硬膠,有人同我講睇完窮爸爸富爸爸之後,佢開始買股票投資,唔想靠份工一世。是咁的,據我所知,十個散戶買股票九個都係輸錢,淨番果一個就輸到爬係度,香港個股市講堅真係唔係咁岩散戶玩。可能你會話,挑,係隊長你柒姐,我買股票都不知幾撚掂,咁我恭喜你,因為你係十個散戶入面的第十一人,但長時間後,希望你唔會歸番入去我講個十個人入面。


窮爸爸富爸爸最大的特色,係指出投資最好係投資在現金流入面,利用正現金流去不停咁增加財富,達致一天你會財務自由。財務自由的定義係passive income >= 經常性開支,具體你想了解多D可以參考原著,或者去財叔Blog學下野(打個免費廣告,但我唔識財叔的)。


好啦,其實窮爸爸富爸爸都無話比你聽買股票係唔好ge,只係香港個市況係會令你的財富減少,收息的現金流又唔穏陣,所以如果你想玩股黎財務自由,我諗都可以用hopeless黎形容,而其他的投資產品如期指/黃金/牛熊/期貨/古董等等,要不就同股票大同小異,要不就係連現金流都無,即係你無法估計自己下個月會有幾錢入袋。


所以,係香港唯一最好做的野,就係買樓收租。先勿論你買的樓價升跌,但租金都幾可肯定係計到出黎,加上槓桿效應同埋低息環境,你買層樓收4%租金,減去銀行息率2.15%,你都坐住1.85%的profit一年,一層300萬的樓就一年收5皮幾野,(條數計落去其實賺得應該仲多,但只係參考去粗略計),買樓收租變相每月執幾千銀,供完十年八載,你人工又高D輕輕鬆鬆咁已經供左一大舊,到時手裡面有錢,要不加按再買,要不收番黎自住都叫供少D,點都好,有樓住的你壓力自然比同期fine dinning的人細。


當然如果你能夠運用財技,hold到兩三間屋咁,讓租客隨時間一點一滴咁累積,一個簡單的財務自由人生便會成型,如果你早覺悟,二十出頭就開始呢條路,或許三十出頭的你已經有小成,四十歲前就可以財務自由,到時你有幾十年時間慢慢享受,相比起你同期的朋友,開始為怕失去工作而憂心,為供讓子女已疲於奔命,為家人有個安樂窩而將所有積蓄一炮過買個1000萬的三房單位,然後隨時間一步一步戰戰兢兢咁迎接中年危機,早開窺的你,後面的道路會相對平坦。


人生的安排其實無乜秘密,先甜後苦同先苦後甜,睇你自己點揀。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/CaptainHK80

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力