樓市Jump Start

Jump Start 係指,當一架車電池耗盡,那怕有油,但因電池無電無去打火撻著個Engine,所以需要一個外在的電源以Jump Start架車,只要電池一撻著,Engine啟動,架車就會可以利用燃燒的油來自我充電,並可以如常運作。


講番樓市,三月份本來應該有小陽春,但政府出個BSD,再搞細左個九成按至400萬樓下的樓,然後前幾日匯豐再帶頭加按息,成個市吹起一遍大淡風,一時間壞消息充斥樓市。講起加按息,其實我真係好討厭D低質素的傳媒以"加息"去報導呢件事。


首先,我地要搞清楚咩叫加息,咩叫加按息?


加息的意思,係美國聯儲局運用open market operation去操作monetary policy,以賣Bonds的形式去抽走市場資金,令到monetary base減少,導致借貸成本增加,利率會會提升,而呢個就係加息的操作。我地今日講的息,你可以理解為P (Prime rate),呢個P就會由open market operation而改變。


相反,今次匯豐同其他銀行加的息,係以Prime rate不變,但新批的樓按就會由之前的P-2.85%(實際2.15%),改變為P-2.6 (實際為2.4%),呢個改變上,P-rate無郁過,但係優惠利率就加左0.25%,呢個就係今時今日某傳媒同A準口中所謂的加息,實際上係同真正的加息係好大的唔同。


如果真係加息的話,呢個係可以代表美國以致全球經濟有根本上的改變,亦可以係一個趨勢,呢個先係最驚的。但相反,加按息只係短期內銀行反映佢自己的生意成本,你可以當佢係一次性,所以影響黎計,以今日就算新做都係2.4%的樓按下,講堅都仲係係歷史低位,我深信影響好有限,不過短期有業主比人鋤價就肯定有。


不過,小小提外話,琴日施永青話銀行加按息是咪政治任務,某程度上我都係有呢個懷疑。畢竟,今時今日香港從雷曼事件後,D銀行又唔賣得太多金融產品,好多都已經集中火力做樓按。還記得一月中的時侯,我記得仲有銀行代表話今年銀行會減按息黎爭取更多生意,減息潮一觸即發,但唔到兩個月呢家又話成本上升要加番按息,咪玩我啦,呢排政府動作多多,你話佢無係後面搞鬼我真係唔撚信。講真,政府呢D真係仆街,低息明明係幫上車客同市民,如果佢真係鳩痕搞個按息,呢D就又真真正正係官商勾結,真係倒不如開一個人頭稅,每人交身家的50%出黎但無人有能力買樓算。


所以我其實真係好撚唔妥呢個政府,出埋D招都無撚經大腦,又矛盾,又無撚話會益下你D市民。政府呢家個目的好似只係想比上車客上車,其他人就雪凍晒,情形就好似一架死撚左火的車一样個樓市完全唔識郁。但問題係,逸峰一晚比人掃300個單位,就知個剛性需求幾撚勁。呢家每日累積的需求日日被壓縮,稍微有小小野如有細價新盤推出就爆晒出黎,我認為D人走番出黎買樓只係遲早的事。


唔難想象,雖然呢家樓市好靜,但呢個星期都有一堆細價樓又再度破頂,我睇住我一月賣左果間屋,到呢家又差左應該有20萬,真係嬲雞。向上升的動力我認為仍然存在,樓市jump start,等的只係一個消息,或者一個樓盤熱賣,總之就係某個位一click,電源接通,個樓市就會又番生自己再向前行。


舊年8月同12月我都學乖了,樓市靜一靜時,睇到大方向向上升,係買貨的好時機,而樓市勁癲火晒果時就係出貨的好機會。所以,如果要上車的你,真係堅建議你好好利用呢段業主肯同你議價的時段買樓,如果唔係下一浪(我認為可能兩三星期後)再爆升的時候,就唔好後悔自己點解當日無買了。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力