網絡遊戲的樓價

一直都想講下我係網絡遊戲的樓價得到的經驗,不過呢個禮拜真係忙到痴左線,去到今日先有機會坐低係個梳化度享受下寧願的思考,呢種感覺突然變得好狗奢侈。


講起網絡遊戲,我諗好多人或者會即刻想離開我個blog跳去睇其他野,如果你係咁諗的話,可能你就會錯過左一個真實而又有人實際參與的模擬樓市實驗。


我玩的網絡遊戲都係十年幾年前了,果時都算係第一代(或者第一個)同時在線的多人遊戲。係遊戲當中,玩家可以選擇做唔同的野,比如戰士,魔法師,弓箭手,以至工匠,栽縫,馴獸師….etc….每個職業都可以有搵錢的途徑,而我初時亦係老老實實咁玩,每日如果打下怪獸,一日賺幾千蚊遊戲幣都係一件幾吃力的事,事關有時一死左,又要買番D劍啊護甲啊咁,所以儲到的錢唔多。


而呢隻game最勁的地方係佢有一個好大的地圖,只要你搵到空地的話,就可以以定價係上面起樓,呢样野同香港今日的社會係好鬼似。我仲記得,係game入面起一間細屋要44K,大D的villa就120K,高樓就要450K…etc。其實由於我玩的時候已經係隻game開左兩三年,故此,個地圖已經係其實比人起樓起到滿晒,所以新的玩家要起樓,基本上係唔可能,因為好多老玩家已經一個人起左好多樓。故此,我地呢D新玩家就要同人地買樓先可以係隻game有自己的居所。


當然,隻game入面同現實一样,人地賣樓比你一定唔係用成本賣比你,我果時好記得我其實係好幸運地搵到塊空地,起左間44K的屋,之後玩左一個月,已經可以200k賣比人。不過,44K的樓始終係上車盤,好多人自自然然當然越玩得耐就越想起大屋,但無奈隻game收客就越來越多人,但係土地就永無增加,樓的升值能力係隻game入面一直都好強,亦令到好多新買家強烈不滿。


咁作為呢隻game的營運商,賺錢緊係第一啦,而當佢地見到咁多新玩家起唔到樓,要係game入面同其他人買樓咁鬼貴,如是者佢地就出左個政策,就係一個玩家如果超過五層樓就唔可以再起樓,如果起左的話,其他樓就會係一個星期內自動刪除,而如果賣左的話,再買樓入黎,都會自動刪除其他樓,呢個政策一出,好多玩家即時唔再賣樓,樓價即時又升,真係諗番都好鬼似而家香港的情況。


亦因為咁样,隻game的上車盤都變到大約300K左右(好睇近唔近城市,越近就越值錢),而由於仲有大量玩家買唔到樓,於是個營運商就決定推出另一個世界,擁有同样版面地圖的世界,等d玩家可以重新起樓。由出版圖果日,成個樓市即係靜晒,而係新版圖亦唔駛一個星期已經比人起樓起到插針都插唔入,上車盤就完全無人要,因為太易搵地起啦係呢個星期,反而城堡果D就有人摩貨,因為一個server入面可能得十幾二十個城堡,起到果d,成本係1M,但係就叫價10M,但果時打怪獸都係幾千蚊一日(真實世界一日),所以10M絕對唔係一個細數。


雖然話呢家好多玩家上左車,但係樓價就由小型單位唔值錢,去到推左上d中價樓好值錢,因為D人有左上車盤就覺得無乜特別,反而去下D高樓啊,城堡就好咸,所以中價樓以致豪宅市道非常吃得香。


其實當時我玩呢隻game的原因,亦係為左賺生活費,可能你會覺得奇怪,但係果時我靠打機炒賣寶物樓房,放上ebay就可以執2000-3000美金一個月(不過都係做左一年),所以對於隻game的物價我好有影響我的現實生活,亦係因為咁,我留意到呢隻game出現左一件事,令到成個game改變左好多,呢件事就係—- QE。


事原係早期的時候,每1M的遊戲金幣可以賣20蚊美金,當然個遊戲世界係無政府話印幾錢出黎,所有的錢都係打怪獸由隻game每日24小時由玩家打出黎,但如果老老實實咁去玩,通漲就一定有,但應該係穏定上打先岩,故此由20蚊美金1M,到19蚊,18蚊,一直到15蚊1M,都係井然有序。不過突然有一日,我見到係ebay上面有條友大量賣金幣,由15蚊1m每個server都開20+ post以上,到14蚊,13蚊,以致10蚊1M,前後唔駛2個星期,由於去得太快,好多人以為自己執左平錢,但都發現自己唔夠幾日又買貴左野,D錢源源不絕咁供應出黎,令到我坐左的金幣都賣唔出要割價散貨。


幸運的係,我一般都係楂寶物楂樓房的資產比較多(實物),D錢唔知係邊度出黎的情況下,已經將果D城堡由10M推到上50M,平均物價亦大幅上揚。作為一個商家,我當然一直留意究竟發生咩事,到後來發現,原來有個玩家發現左一個bug,然後用20部電腦日以繼夜係度自己run個bug去制造game金錢,所以佢差唔多一個人引發左一個1QE出黎。你可能會話,超,打機姐,有乜咁巴閉?不過你話唔巴閉就有知,到呢個bug比個營運商發現左,到到佢地修复番,呢個玩家傳聞已經係ebay賣左超過USD500K(即大約3.8萬港幣),你話打機無用?果時2001-2002年應該夠full pay一層樓。


到QE呢個bug比人修复後,物價慢慢穏定落黎,但係我果時層城堡,已經由50M —> 120M,升左1.4倍,你都咪話唔勁。當然,由於隻game的設定,每日隻game 24小時咁run,打下怪獸就有錢生出黎,所以物價上升係必然的。


可能你會話,超,遊戲黎ga姐,關現實咩事,咁多野唔同?不過,從另一個角度睇,果時一個server有2萬至3萬人玩,每日有咁多唔同的商業活動係隻game發生,其實隻game係利用緊呢2萬至3萬個真人,某程度咁係度模擬現實生活的情況,亦因為有果次game的QE,我睇到經過咁多人的模擬情況下,有人睇好有人睇唔好,到最尾D樓都係要大升。你話兒戲又好,你話當佢係一個2-3萬人參與超過十年的模擬生活遊戲都好,我相信某部份的法則,同現實生活都好類似,亦或者可以從小朋友的遊戲,引導出現實世界的結果。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力