交通限速與樓價

香港人的特點就係講求效率講求乜撚野都要快,所以好多時買樓的時候都會選擇同公司近D,方便番工,而亦由於香港的商業活動非常集中係香港同九龍一帶,因此港島區同九龍的樓價亦好受支持,始終番工快係好緊要。


睇番外國的經驗,其實好多人都住好遠,亦唔介意坐好耐的車番工,或者唔介意楂大半個鐘車番工,呢D野都見怪不怪。還記得我係美國的時間,好多人住New Jersey,番工就晨咁早坐火車或坐船到New York再轉subway,有時我都幾佩服D人,因為我果時住New Jersey的地方,由port authority坐巴士要成粒鐘,但楂車就半粒鐘去到New York,真係如果你叫我日日係咁坐巴士,真係叫我去死好過。


但點都好,唔同地方有唔同的文化,香港人就係要快,快,快,所以呢家D人買樓一般都要買市區,買遠D的話就一定會話”咁遠"接受唔到。


隨著交通的發展,香港又有西鉄又有大欖隧道,屯門公路同大埔公路都係度擴闊中,香港以前真係堅遠的地方,其實呢家都方便左好多,就以元朗為例,我細細個入元朗要坐成兩個鐘頭咁劑,真係當時可以話元朗係鄉下,但呢家3號幹線同大欖已建成,港島楂車入元朗,快係上黎真係半粒鐘到達,以時間黎定距離,其實已經縮窄左好多,所以呢家好多後生仔女都願意搬入元朗,以距離換取更平的樓價。


所以我認為要舒緩香港的樓價,香港政府其中一點就係要改善交通的配套,以更有限的交通網絡,分流香港的人去買更偏遠的地方,有如如果東北發展區要發展,但係出九龍都要成個鐘,咁就真係屌閪啦。


今日呢個主題其實都同我有設身關係,因為雖然我覺得元朗可以接受,我亦住左兩年,但係元朗始終唔可以叫"近"。對於無楂車的人,坐巴士坐西鉄,快極由市區番入黎都要半個鐘至四十五分鐘,呢個時間對於無耐性的我係好難接受的,所以我選擇楂車出入,但係下下36蚊的大欖隧道,一日來回72蚊又真係堅唔講得笑。


對於交通上其實我有這麼一個睇法,老實講我認為全香港的交通限速都係好唔合理,我認為政府需要來一個一次性的限速評估。其實香港大部份的高速公路的限速都係比較保守,我唔係鼓吹大家超速,但係如果大部份人真係按個限速楂車,咁就真係仆街,果D限70限80的高速公路,其實行100都唔係危險的,已實在亦有好多人行100而又無將果D路變成交通黑點。更重要的係,其實一D連接偏遠地區的路線,我認為有必要提高限速。以美國為例,有D highway係限速80Miles/hour (=128Km/hour),但香港最高的限速如入機場都係110km/hr,如果我地可以將限速提高,令東涌/元朗/大埔以北的地方都可以以更短的時間進入市區,相信會有更多人願意因為樓價更平而搬去稍為遠小小的地方居住。


而當然,我深信呢家西鉄線係以一個好高的安全系數去設定車速。係唔影響安全的情況下,如果香港的鉄路能夠再提高20%左右,即係你如果由尖仔入元朗坐西鉄係15-18分鐘內搞掂,我相信會有更多人願意搬入去元朗的。換句話說,如果香港能夠變成一個30分鐘的生活圈,即由市中心去香港大部份的地方都係30分鐘內到達,一定有一部份人願意進入較遠的地區而唔係迫晒係香港同九龍的。


有時候解決問題並非一味靠行政手段去搞鳩D人,可能有時換個角度去諗諗,會發現有其他方法去舒緩樓價的升幅都說不定,但奈何689只係識去打鳩香港的業主,有689在香港真係好可悲。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力