公屋霸權

今日同一個朋友傾開,佢地已經有自己的物業,男方屋企間公屋其實都無乜用,但因為男方媽咪(應該都搬走左)有時會同人吵架,所以個男方就會比住雙賠租金Keep住間屋,等必要時都有多個竇口。


其實我之前已經講過,公屋本身的原意應該係幫有困難的基層,令佢地都算有個地方落腳,可以安心係香港生活。當中亦都有好多本來可能一家四五六七口的,由爸爸媽媽將D仔女捱大佢地,始終以前好多時真係一兩個人搵食,五六個人張口,呢D環境真係唔易過。但問題就係話,當佢地的小朋友陸續都出身,唔好講佢地係咪個個都搵好多,就當人人都搵8000,如果五兄弟姐妹就40000,如果阿爸阿媽都全民就業,咁其實呢家人仲係咪咁需要呢間公屋呢?


當然,從人性化的角度出發,住左幾廿年的地方,叫你搬好像又真係涼薄左D,所以房署有所謂富戶制,就係等呢D環境好左的,比雙倍租金都可以繼續住,但大前題就係有名的人唔可以拥有物業。其實個制度去到呢度都無問題ge,問題就係再過幾年,呢五兄弟姐妹要談婚論嫁時,有錢的就用另一半名買樓,無錢的就甩名單人排公屋,真係好似上市公司咁分折上市再分折再上市,明明生活條件提升左,就夾硬甩名玩弄制度的空隙,像我個朋友咁點都留住間其實已無需要的公屋,不過人都係自私ge,可能如果我有間公屋都會咁做,之但係如果從社會宏觀去睇,將有用的資源分配落無必要的人手中,呢種資源錯配的問題真係值得正視。


不過呢家香港除左以上呢D已進入公屋圈內的人,未進入公屋而又想進入果D先叫我吃驚。當中,我見到有個青年乜乜樓奴的facebook群組,佢地的自我介紹係"不買樓,不一定因為買不起,而是不想助紂為虐,養肥地產霸權",我睇完真係有點反胃。


從字面上,講真,我係讚成佢的觀點的。的的確確,點解我要將一世人的錢,去交比地產商,用黎買層樓之後成世就係供落去的呢?我經常問自己,我係咪就係要得一條路,係咪就係咁無左自己的人生,無左自己的自由。所以,係某程度上,呢個群組的理念,係同我一撚样的。


不過,故事卻唔係單睇介紹咁簡單。呢位仁兄,好似有某節目訪問過佢,話佢唔知咩做幾多份工都無份過8000蚊,所以佢決定寧願唔接受更高薪的工作,保存公屋的資格。而係同一個訪問入面,佢又話自己咩呢家放棄的,唔係只係樓咁簡單,而且仲會有放棄婚姻,放棄生BB,而如果要買私樓,就可能要咩儲首期到40歲,然後又點样供到60歲先供完。係佢個facebook入面,佢又好撚有心咁challenge政府唔知點样又話起少左幾多公屋,又唔知點話上唔到樓,又乜又柒咁,總之得出的結論就係人人都應該有層公屋先,最好就緊係比層公屋佢先,之後就無問題了。


呢位仁兄其實平時咁得閒,我真係反過黎有點唔明白點解佢會搵得咁少錢?如果佢係學歷低的,點解當初又唔比心機讀多D書?學歷高的話,其實會唔會係自己有問題多過社會有問題?我真係身邊讀副學士的同學都搵最少萬五,後生仔肯捱幾年點會話連8000,10000都破唔到啊?再者你咁多時間去搞呢D社會爭辯,點解唔去進修,又或者去part time 多份工呢?楂多份的士,做下七仔,搵多幾千蚊其實唔係咁難ga ja bo,你唔好同我講人地唔請你,反而係唔捱得怕辛苦先係關鍵之掛。唔捱得其實都唔緊要,咁咪接受你自己細時唔讀書,大時做運輸的現實囉。


好啦,自己一事無成,呢家又話係社會的錯,又話個制度有問題,想去推翻個制度。不過睇黎佢又係讀得書少,唔知香港稅基咁窄,我地就係的確要靠高地價,高樓價,印花稅去支持個政府運作。換個角度睇,你呢家搵幾千蚊即係無交薪俸稅,出街買野香港無銷售稅,你無買樓又即係無比印花稅,即係九成黎講你接觸的稅係極度有限,不過你由出世的時候已經有九年免費教育,有公立醫院,有警察保障你人生安全,有消防員係你有需要時教危扶危,有各政府部門幫你做左好多你自己都從來唔知道存在的野,係你接近零付出的同時,你已經賺左一個係世界一流的社會成長的公民權利,但係仲係唔知足的時間,作為一個有心有力的年青人,竟然選擇放棄往後幾廿年可以向上流的機會,去同一D弱勢社群爭奪極為緊拙的公屋福利,之後呢家仲好似老撚奉咁大聲話講到你幾撚咁應該係值得間公屋?作為一個納稅人,我見到香港養左一堆咁样的垃圾出黎我真係好撚想嘔。


其實人生在世,目光放遠D,唔好比一層樓鎖死係絕對無錯的,我都係正正做緊呢样野。問題係,你係用對定錯的方法去做呢件事。人生短短幾十年,你與其用十年二十年去對抗社會根深蒂固而又行之有效的玩法,點解寧願選擇去抵抗呢個洪潮,而唔會諗點样反過黎順著遊戲方法玩而令自己盡快成功,享受自由的空氣呢?打個比喻,呢件事就好似我身邊無數係度等緊上車的朋友,佢地腦裡面一直期待住樓市大跌的一刻,佢地就可以輕鬆上車。每次問起佢地幾時跌,佢地有人會答你一堆理論,一堆數字,一堆推理,然後可能會話比你聽,係2015,或者2016,或者唔知幾時。當我反問佢,如果果時唔跌呢?佢地就會話,果時唔跌,再過多一兩年就一定跌。我知我再問落去,都無乜意思,我亦無打算要說服佢地樓市升定跌。不過,我的觀點好清晰,你可以有你的信念,相信將來邊一日會跌,但係咁今日呢?


如果今日,你仲係受高樓價,高租金的影響,likely你聽日,你後日都係suffer緊。如果大跌果日,係要十年後,唔通你呢十年就佑鳩佢唔過嗎?定係你寧願三十歲,四十歲人,都結婚要痴屋企?單身一個人,無需為其他人著想的,我唔怪你。但如果有大有細的,可能反過黎要諗下,係咪今日,聽日,後日,下個月,下兩個月,你都仲要佢地陪你受苦,定係,你的一念之差,可能會令佢地有一個温暖的家,有一個廿年後都有好多美滿回憶的屋呢?我深信,搬黎搬去,對大人都已經夠煩,對有小朋友的就更加會影響佢地的成長。總之大跌邊日黎我唔知,但係大勢係升的呢個就已經係好幾年,如果明明係買得起供得起的,點解一定要反勢


不過算啦,越講越遠,呢篇野都打到長過我所想打的。不過最後,作為業主,我想講我開始得到一個新的思維,就係我都好支持政府起多D公屋?點解,因為予期我認為保留上流的機會係只有香港一小拙人覺得珍貴,咁倒不如將果D早己放棄的人盡快安置入公屋。起更多的公屋亦即係只有更少的私人樓可以建成,相信資產的升值將會進一步增速。可以預期,向上流的人會得到更好的回報,而向下流的人永遠只會原地踏步。貧富懸殊,唔係我想要的,不過卻係公屋撚自己係社會作戰中努力爭取的副產品。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

  1. 香港社會,做人最基本的需要,起碼都要有個地方住!
    有間相對廉價租金的公屋,對低下階層當然好!
    我們唔可以因為有人 欺騙政府,而唔做這政策!

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力