政府應為樓淡負責任

過去幾年,每隔一段時間政府官員就會出黎話呢家個市好危又有泡沬,因此叫市民量力而為,又有意無意間明示暗示會出招打壓樓市,比市民一種錯覺樓市即將要大跌。


講真,政府絕對有能力去令樓市大跌,唔信的話你大可諗一D毀滅性的辣招出黎,例如話買樓會係死列,又或賣樓有錢賺的係刑事要坐二十年,就算再唔合理都好,只要你夠膽推出黎,個市一定要冧。故此,有人相信政府準備出手打冧個樓市係某程度上係合理的。


但問題係,政府究竟有無清楚掌握當前的影勢,因而去出口術,定係只係睇住自己個地方政策而希望可以buy time等更多的供應慢慢推出呢?情形就好似打麻雀咁,有D人新學識,就只係睇住自己份牌黎打,岩的就要,唔岩就打,話之下家對家九章準備叫糊,生章紅中發財白板都一样照打出黎,佢唔係大膽摶牌,而係無Sense! 如果香港政府的管員係無Sense到呢家全球印錢的情況下都話呢家泡沬好大,導致有一部份上車的小學雞係乜都唔識又懞醒醒的情況下比呢D官員嚇窒,咁呢D官就真係死撚左去算了。


不過上面都只係講上車的需求比官員出口述嚇窒,但問題係房屋某程度上係有一種不可分割的投資成份,雖然政府已經推出左SSD / BSD黎打擊所謂的炒家,但實際上佢地出口術都係制造緊另一類的炒家。係股票市場,我地見到好多人都講買股票,而買股票黎講通常散戶都好中意"買","買"呢個動作其實係相當於看好個市。但股票市場有個機制叫沽空,亦即係看淡個市,而通常能夠做淡的股市人都係大戶,因為其實本身做淡係有一定的不平等要求,如唔係間間行做,特別係細行唔做,而好多零售銀行比你網上理財都唔會做,所以造得淡的通常都係一D相對大戶或機構投資者,咁好啦,如果係股市看淡的時候,一般散戶如果唔玩輪唔玩期指唔玩衍生工具,唯一可以做的就係沽清晒自己的貨,希望係下跌時用更低的價錢買番獲利,呢個係一般散戶的動作。


顯而易見,樓市入面有好多本身係用家的人,佢地聽左咁多政府管員出聲後,由於樓市欠缺造淡對沖的機制,因而選擇”相信”政府沽出自住樓,繼而希望係更低位買番相同或更大的樓獲利,呢種行為你唔好同我講係為左幫香港人上車或任何安居樂業,就算個業主本身只係為左避險都好,但最終佢都係希望會獲利,呢種人其實咪又係炒家,只不過佢地向下炒之嘛。


不過,我唔認為呢班人有咩問題,始終賣自住樓的即係得一層樓,咁一層樓好多時亦即係佢地畢生的積蓄,所以要保住呢舊錢我係相當明白的。問題係點解政府的操作會好似D大戶咁放風出黎然後震散D散戶,然後D平貨又會落入強手當中之後繼續上,慢慢就會夾死一個又一個香港的家庭,呢種行為作為官員係十萬個唔要得。


我一路強調,香港的官員應該講清楚佢地想點样,特別係今時今日的外圍形勢已經非常唔同,呢種泛濫的貨幣政策係的確會引起通漲,而究竟會去到咩情況大家無人知,如果你唔知就盲目話有泡沫,咁就等同搵個白痴去做官都無乜分別。如果我係官員的話,我會講清楚香港政府的唯一目的係要有一個極度穏健的房屋市場,而呢個穏健的市場代表將會有充足的供應去平穏樓市,亦同時會有政策去剔除樓市的風險原素,務求市場能夠按步就班有序咁發展。


上述的信息,目的係令人唔係有錯覺話樓市將會有泡沬會大跌,而政府如果出招亦唔係為左打巢個市,前題只係呢家風高浪急,政府會為左樓市的健康以致經濟的前景緊守監管者的角色,令市場唔會大起大跌。我相信最少如果我係上車客睇到上面的野,都最少唔會比你嚇窒而形響上車的計劃。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力