中產定共產?

最近政府狂出招打樓市,呢頭出完DSD,果頭減9成按至400萬樓下的樓,然後就再取消埋勾地表,似乎呢家個政府想係長實搞完埋雍澄軒單野之後出黎講,呢家個市係我話事!


另一方面,政府係今次財政預算案中,擺明係有盈餘情況下cut中產(或有樓)人仕福利,而基層市民果D咩公屋,綜緩就出雙糧,明顯就係呢家打劫中產一方面唔比樓升,另一方面再減你D優惠,政策越來越傾斜。


但係你話要幫基層市民,順便攞選票,呢样野每個政客都會做,我都無乜怪你。不過,成件事的背後,個邏輯上香港就越來越染紅了。


首先,勾地表係市場的機制,政府推地出黎就係中央主導的機制,兩個計劃係意義上就已經唔同。不過,有人可能會話勾地表強制比地產商屈機,唔勾就無地供應,呢個我都明白。不過逐漸染紅的又點只一样野?


所謂打擊樓市,呢家所有投資者都企晒係度,因為個仆街政府出招係除左炒家外,連投資的需求亦唔放過,二層房就要出DSD,你想買第二套樓難過登天,呢件事有兩個含義:第一就係香港一直鼓吹的向上流已經無乜可能。如果你賺多左錢想買樓,Sorry,香港政府會罰你稅,所以你賺的錢一係就放係銀行一係就洗左佢,總之就最好唔好買樓啦,咁你搵得多左錢都改善唔到生活,點搞?


好啦,第二個idea就係共產的先兆,因為呢家香港政府保護的就係所謂的上車客。呢家睇黎係香港政府自己無供應,就同你班地產商,以及香港最大供應的香港有樓市民玩耐力戰,你賣樓就最好賣比D上車客,如果唔係就打稅,或賣唔出!咁如果係一個自由機制底下,香港樓市係應該用錢黎分配資源,即誰比到果個價錢就誰可以買果層樓。呢家就唔係,只要你本身有樓的,你比得起,我就抽稅,你再比得起,我就減你mortgage,總之要千方百計唔比你買,因為你已經有樓。咁呢下背後個邏輯係咩呢?無錯啦,就係人人都應該有樓囉,無樓的人就係最應該要有樓,有樓的人就要攞番D樓出黎供應比無樓的人,唔需要理你有無能力,唔需要理你之前附出過D乜,因為呢家上車係大撚晒,無樓族係大撚晒,政府亦係大撚晒,政府話要共你個產,將你的身家攞出黎同班未上車的人分,你就要比佢分,呢個唔係共產係咩?


中產向上流呢件事,我可以睇到係CY的政府下,已經幻滅。香港有好多仲未上車的上車客,呢D上車客有無窮無盡的需求,點解?因為每年都有大學/副學士畢業生ga la,呢D人未搵工又好乜鳩都好,佢地都係未上車,只要佢地第一日番工就話買唔到樓,呢一堆人都係一種要共你產的聲音。我地呢D付出過努力過的人仕,將會無say,因為你一出聲就會比人起底,批鬥,係民間的facebook或報章展示你如何不該如何涼薄,而係政府的立場你亦係頭號敵人,咁呢個咁样的風氣下,有邊個同中產出聲?無啦?得共產最大聲ga ja,呢家個社會影勢,同60-70年代將D有田有地的地主拖出黎批鬥,邏輯上已經大同小異ga la。


可能我係度危言聳聽,不過個方向已經越來越共產,越來越無得中產,香港今屈政府迫人向下流,係一個事實。問題只係,呢5年CY究竟有幾狼,香港人又能否捱得住,中產同共產,香港的天秤已經慢慢走向令一端。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力