樓價升的罪魁禍首

如果呢幾年的升市要搵一個罪魁禍首的話,香港政府一定走唔甩。


由我寫呢個Blog開始,好多個post都多多少少同政府有關係,由政府出唔同的招數打樓市,到出招的呢班蛋散張炳良,盪房波,陳家強,以致特首CY,全部都有問題。


政府打壓樓市,無可奈何,因為好多時都要為左市民,急市民所急。但問題係打樓市用咩方法先係最緊要。由出SSD開始,已經扭曲左成個物業市場的操作。本來要炒起個市,可能要好多資金先夠,但而家要炒起個市,你只需要3-5個高價成交,其他人就會同你一齊癲,一齊封盤,一齊嗌高價。樓市而家就好似走左入一個狹長的隧道,成交量少,但每向前行都係一個創新的新高。


本來咁样都無乜野ge,但係配合一個QE的世代,呢個隧道令樓價以極高速去增長。以前有炒家,佢地唔需要食都最盡,留一點水位比下一手用家,其實都有助舒緩剛性的需求。奈何而家炒家無晒,而政府又無法增加供應,配合QE,可以預期每一次壓市,都係一個好的入市時機,因為又一堆的需求將會係下一個短浪爆發出黎。


作為業主,我真係多多少少要多謝香港政府而家亂打樓市,我深信而家個樓市其實仲係好健康。數據講得多都厭,我唯一的諗法係,去到今時今日上車已經唔再係咁易,因此,呢個樓市已經唔係比D上車客玩。大部份能夠係樓市入面的玩家,全部都有番咁上下實力,持貨力特別強。呢個無弱者的樓市,絕對係將會造成嚴重的貧富懸殊,令有資產的人越來越有錢,無資產的人就比通漲日日侵蝕,而由無資產到有資產的階梯比政府人為咁以SSD,收緊樓按成數而拉闊,真係多得個政府唔少。


個人黎講,去到今日,上車真係好難。我預期的小陽春已經出現,下一站應該係年底前細價樓告別300萬上車,係超級通漲下,幾年後上車要500萬不足為奇,不過唔好以為500萬係幾年後買到咩樓?可能都係得個300-400呎的建築面積的樓only。


可能你話我危言聳聽,不過講真呢個政府最錯的係諗住造咁多限呎樓出黎。係供應有限的情況下,政府諗住而家造多D細面積的樓就以為可解決問題,呢個係好好笑的。簡單D講,呢家積累左落黎的剛性需求,加上未來對上車的需求增速,一定快過你政府造地同埋真係起樓。因此,你如果係有限的供應下,仲同呢個細單位的需求鬥快,本身就係一個錯誤。再者,地價上升,通漲又係未來幾年可預期增加下,幾年後起D細呎樓出黎,我真係唔係好相信會仲係細價樓。今日曉尚推盤,300幾呎都叫400萬起,呢個價係深水埗的價。敢問如果成本繼續上升,300幾呎賣500萬又有咩出奇,而500萬又係咪應付上車客的樓呢?我諗都唔撚會係囉。


所以我認為政府係罪魁禍首,因為呢班官員係無腦。一再重申,今時今日政府應該制定一個遊戲的玩法,而呢個玩法就係新盤唔係比上車客買的。要增加供應,就應該解決呢家樓市嚴重塞車的問題,呢個塞實我已經講過係政府收緊樓按成數而搞出黎,如果你唔放鬆番換樓的階梯,我有錢的就會不停買細價樓,而且仲一定唔會賣,因為賣左又買唔番之餘,想換大又唔夠錢。


上車的又買細單位;細單位的業主因為換唔到大樓,所以又唔放盤,有D錢時又只能買多間細單位;大單位的業主,收租又係買細單位;成條隊不停都係買細單位,賣的人就無,唔升就有鬼啦。


請like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力