One Week After

講番樓市,上星期五出左招之後,樓市都出現左好多反應,呢個星期新聞好,討論區好,雜誌好,食飯好,通街都係講個樓市。一方面好多人就講呢個星期的成交如何如何,另一方面好多人都係度諗點样破政府呢兩招,今日我都試下總括一下我所見所聞。


呢個星期的成交,新盤尚城慢晒係一個事實,但破頂的仍然破頂,封盤的封盤,減價的減價,撻訂的亦撻訂。感覺上,又一次汰弱留強的過程又再次出現,所以呢一刻有點混亂。不過見到撻訂的過案好似聽落都係偏細銀碼,大約係樓價400萬樓下左右,如嘉湖山莊呢D上車盤,所以應該有D實力唔夠的買家細膽上唔到車。不過減價的就好似係中上價樓如太古城呢D,唔知係咪D agent制造假象上做小小水位引人入市而至。但我偏向相信仲有人肯破頂成交的,應該仲係好有需求先會出現。而且據聞沙田第一城放盤量急跌六成,可能對樓價都有相當大的支持。


破解的招數亦有很多,發展商有預先將單位注入公司再以公司股份轉讓,但有政府管員出黎都話咁都唔得,不過實際操作上估價mortgage呢part因為無成交而可能會有不足的地方,可能只有實力的買家先得。而一般小市民就話點解大陸人借香港人身份代買果D,不過咁样又會有風險。而我之前亦話過發展商可能會減慢甚至唔起樓住,以對抗政府呢D招數。地產商會仲未出聲,但呢招仍然可以係work。


但綜合咁多唔同的消息同方法,其實我週中的時候都有個idea,而琴日長實同今日湯文亮都有個類似的見解。簡單D講,我認為另一個可行的招數就係所有一手樓mark高15%,發展商係賣樓後可以一視同仁回贈15%。但今日長實就只係mark高左唔好似30%+賣尚城的尾貨,但就包BSD的款項,亦即羊毛出自羊身上。但係如果你係香港人,其實就有小小唔公平,似終發展商係mark高左15%,但係如果你唔需要比BSD就佢食埋,呢下變相就係BSD對港人,非中國人了。


提出相似論據的仲有湯文亮,佢都認為發展商應提高15%售價,但只回贈比大陸人。但我認為你個盤細,咁做可能OK,但如果個盤太大,如尚悅咁,你mark高左幫大陸人,但香港人識計數都知你鳩屎食我15%,咁始終對港人果part的銷售會好有影響,至少我就唔會同你爭一手樓囉,無理由白比15%姐。


不過我認為發展商呢家只係等個市場absorb左個消息,睇下點先再決定。但如果佢地有咩不滿,往後的安排還是有可能按我之前的推論發展。大家悉目以待啦。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力