未雨綢繆

曾經係我細個的時候,我個朋友仔個老豆係車入面對佢講過以下一番說話:


呢個世界有三種人,
第一種人,係個天未落雨,就會諗定口渴時點解決問題,所以佢地會一早挖定個井。
第二種人,係平時唔理野,但殺到埋身就焗住解決問題,臨渴先黎挖井。
第三種人,係我朋友果時個種,咩事都好都係唔會理,渴死都唔會挖井。


最近呢番說話對我又有一番體會,由於公司有一些變化,幾個月之後可能會影響我地各sales的收入,大家都人心惶惶,有人更擔心可能會無左份工作。當然,我都會擔心之後會係一個咩情況。


對於我黎講,我份工就係我的主要收入來源,但我由第一日出黎做野就知道打工有太多不可預期的因素,而呢一日好大機會會來臨,所以與期係坐係度等人湯,倒不如一早要諗定後路,等跌落黎的時候都有個cushion。我相信,我應該係第一種人。


回想過去,我都好慶幸自己係2009年開窺,如果唔係呢家就真係大穫。畢竟,2008年前我都係一條傻仔,如果我keep住那時果種狀態到今日,可能我呢家都係無樓又無錢,像我其他同事咁一样咁徬徨。


可能有人會challenge我說如果無左份工,咁你要供樓咪仆街囉。呢個當然會有影響,雖則我租金收入未到最好的狀態,但係有幾層樓係手的彈性就唔同好多,中間可以賣樓減持,或者大變細套現,總之我諗如果一個正常人供樓,你能夠手持一百幾十萬(或大約兩三年的供款),加上貸款比率係50-60%,都應該叫做安全的。


人生的兩份工(幫人打工同幫自己打工),如果有一份大打折扣,又或無左,如果對你有好大影響的,一定要盡早令另一份工穏定下來。我雖則未到財務自由,有機會呢家可能令我的計劃比打斷,但至少現狀黎計,我仲可以靠財技,大幅增持現金並保持同一的租金收入,呢個防守的過渡期我相信係9個月,9個月下來我相信到時我的財務狀態會更健康。


所以,我重申我好慶幸今天我有樓市作為我的backup,呢件事更令我意識到如果只靠租樓的人係幾咁錯。如果你身邊有人要買自住樓的,我還是建議係承擔能力可以頂得住下,買間細樓上車,始終做第二種人,哪怕臨渴先黎挖井,辛苦就辛苦D,但都叫唔會渴死。


不過最怕就係無論租樓定買樓都唔關佢事果種第三種人,呢種人你同佢講咩都無用,死左都唔知咩事,唉。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力