年輕人該放眼世界

呢段時間真係可謂空中飛人,寫呢篇文的時候,我人其實係晌北京的酒店裡,完成左今日的工作才得閒寫下野.



 



Anyway,呢幾日有一件事其實係令我有點感覺的.話說琴日上機的時間,有條十八歲左右的大學生坐係我隔黎,佢上機的時候係同兩個疑似同學的人一齊,經過我隔黎就坐入去中間的.





呢個十八歲的小朋友,個子不高,頭髮無咩造型,著衫唔太講究,加上佢同佢果兩個朋友都係同一個style,簡單黎講佢應該叫做電車男吧.





坐係我側邊的佢一直都無乜異样,長期都係好專心咁睇緊佢自己的一本簡体字小說.其實佢一直無開口,我都唔知佢會唔會其實係強國學生.不過反正佢係乜,其實對我都無乜關係,所以我都唔係太為意.





對於時下咁富庶,物質要求的香港年青人,出外旅遊坐飛機,應該並非什麼特別事,所以之後簡單一段對話,就讓我感到有點驚訝.
 



事緣到派餐的時候,空姐到我這一排,一般都會先由最靠窗的果位乘客問先.由於最入面個乘客個样係超級強國,所以空姐就用普通話問:仙生,禾門友炒支旦和支肉Joe”.入面個強國人就話要支肉Joe,跟住個空姐再問:你要什麼型片果支呢? 個強國人就答要咖啡.




重點終於到了,我相信個空姐同我都有共同的
expectation,認為中間個電車男都係香港人同埋出個下阜,所以個空姐好慳時間就用廣東話問:先生你呢?”





突如其來的一下令到中間個電車男打左個突,果一下你感覺到佢好懷疑點解個空姐唔用廣東話重覆個選擇一次,而只係問佢要乜.一時轉不過佢的電車男勉強係個口中唧出兩個字 – “隨便隨便呢兩個字對於我呢個frequent
traveler一聽就知呢條靚仔咩料子-





  1. 應該係飛機處男(除非之前屋企人幫佢叫餐或之前飛機太短無上餐另計)
  2. 普通話唔掂(個空姐咪又係香港人廣東話,唔難聽囉)
  3. 經驗不足(唔識咪問下人你有咩比我揀囉,隨便即係咩姐?)

 



可能你會話我以片蓋全,但追開我個Blog的人都知我成日都係以片蓋全,所以我唔覺有咩問題.不過,其實個空姐有幫我double confirm呢個電車男是否真的如我所想,因為空姐係上完個餐比佢之後問: “你要d咩果汁飲品呢?”,根住條靚仔好開心好快咁答佢,可能係因為今次同上次唔同,有得二揀一嘛,Multiple Choice,是但揀一個實無死,於是佢答果汁,之後係點大家都知,個空姐又肯定要再問佢要橙汁,萍果汁定係蕃茄汁啦.





其實我並非要歧視任何人,特別係如果佢係因為家庭背景無法承擔所致.但係個問題係,普通話唔掂,又欠缺經驗,究竟我地下一代的人搞緊乜野?





呢家全球都講緊Globalization,地球村亦已經成晒型,全世界的人其實都係度互相競爭,如果新一代久缺語文能力,久缺國際視野,係商場上又如何表現自己,如何羸取更高的報酬呢?香港有能力的人有很多,但我相信90后呢個電車男都唔係唯一一個,但如果呢D人都係長期保持落後於人的能力,但又有要勝過於人的心態,中間剩下來的就係失望同埋冤氣,然後就將問題往外推到社會同政府了.





香港的成功,好需要靠我地不停去制造人才,我好希望我遇到的只能代表香港的一少數人,不然香港的經濟能力,將會比玩完.





請去like我的facebook:
http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力