正式宣戰

今日財爺聯同張丙良陳家強陳茂波一齊出黎推出兩招,包括SSD變3年,以及買家特別稅BSD的15%,預期呢兩招加起黎可有效控制樓市。


呢幾個鐘頭成個市場即係風起雲湧,尚悅漏夜開波盡快趕尾班車,等大家唔駛受三年的SSD,大陸人亦唔駛比多15%。在兩招的中間,我比較傾向認為BSD的影響力比較強,始終由明日開始,海外有錢的買家,呢家買野比多15%,加上本身的印花稅,亦即係變相要比多差唔多20%,然後加埋頭半年就有20%的SSD,半年至一年有15%,一年至三年要有10%,即今日買樓你預期未來三年最少要有30%的升幅先叫打和,老實講,咁咪即係趕客,唔係用家我諗之後都唔會入市啦。


另一邊廂,業主呢家仍然強勢,低息持貨力強,上車又比人打撃,又一批上車客及外地客好肯定回流租務市場,相信租金短期又會再爆上十幾二十%都似,成個市場然後就會進入冰河時期,我諗個市又唔會升,又唔會跌,但又無乜成交,如果你手楂美聯的股票,我諗你都係掟定算。


我比較有興趣的係,其實呢家今日政苦出呢兩招,其實成個market有邊D持份者有得著呢?等我地以下逐一探討:


發展商:一手樓主要靠外地買家,呢家成條水比政苦夾硬隊冧,我諗一手盤之後都幾難賣得好價錢。
業主:少左傻瓜托高價,樓市未必再升,但SSD又再鎖死進一步盤源,兩邊角力下,樓市會成交萎縮,但每次成交都可能係一個破頂價,不過整體要走大量貨都難D。
海外用家:完全收佢地皮,除非你有錢到痴撚左線,如果唔係,唔會再買。
本地用家:呢家SSD鎖三年,業主又好強硬,你唔比破頂價又買唔起,比到呢D chicken買家又驚死,睇黎大部份都會回流變租奴。
A準:一二手都無得做,我諗可以用收皮黎形容。


簡單D講,成件事,無乜人得益,上車的仍然上唔到車,業主又搵唔到傻瓜,發展商連一手都做唔到,A準就直情等死,老實講,呢兩招真係柒到核爆。我完全唔明白點解政府會選擇推兩招出黎後係可以upset晒成個market的持份者,咁出呢兩招出黎,做乜撚?都係智障。


不過唔緊要,我個人認為下一步先會係好戲的閞始。如果你相信有地產霸權的話,或許你會見到有一場世紀的地產霸權vsCY政權的大戰。


作為地產發展商,如果我呢家一手樓無左大陸人呢條水,加埋香港人又預期無傻瓜再扑+SSD,一手樓,特別係大額的,我諗可以收皮。所以無論發展商想賣定唔想賣,到最後都好難再散貨。由於今時今日的發展商實力雄厚,佢地無必要互相鬥平鬥賤去散貨,而再加上發展商之間呢家有一個共同的敵人,就係政苦,我深信佢地好容易就一致向外。


發展商今日靠收租應該可以保住個本,賣唔賣樓只係現金流的問題,所以持貨能力好強。相反,政苦出招目標係咩呢?主要係為左buy time等未來三年的65000個單位到位。所以,好明顯政府的底牌係比人知道的。


問題又番番黎啦,如果你係發展商,有65000個單位推出黎,但又無人去接,咁推出黎托柒啊?推出黎自己隊冧自己?唔會ga ma。因此,我係發展商,好自然會做的就係減慢成個發展速度,甚至我全部地盤將會停工,原因亦好簡單,我唔會生產D無人承接的野出黎囉。


好啦,推論到呢度,可以預期地產商好有誘因唔再起樓,更癲仔的可能會全面停工,到時我深信建築界,地產界將會發晒癲上街屌柒政苦都似。業主就采你都傻,但上唔到車果班PK議員又會出黎抽水,一方面屌政苦搞到建築工人無野做,另一方面又幫唔到人上車,都唔知做乜柒。地產佬好簡單,坐係度就可以搞亂成個社會,好容易就迫你政苦就範放棄打海外人黎買野,到時政府威信真係會受到極嚴重的挑戰。不過,我認為今次係政苦送自己上斷頭台,無他的,一班政治白痴推兩招出黎竟然可以一次fuck up所有人,有乜計。


政苦已經向地產商宣戰,65000個單位,或許可以突然變做零,呢場仗已經靜靜地展開。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力