後現代的樓市

正式宣戰後,我地又黎預期一下樓市接落黎會有咩野的發展。


利好的因素:
息低,資金充裕,外來熱錢流入,通漲,人仔升值,現時供應量低,業主持貨力強,本地失業率低。

利淡的因素:
樓價高位,熱錢隨時流走,BSD+SSD,未來供應量提高。


老實講,呢堆野加埋是升是跌從難用三言兩語來定奪,不過如之前所講,加入左BSD以後,香港樓市就變成香港人的主要戰場,而外來人就只會係現有已拥有的業主先會主力持有,新的玩家加入只會係極有信心或視錢為無物的超級富豪先會玩。本地的持貨者,係相對低息,重新換樓以及重做樓按下將會面對較多的規範,我深信,作為業主,特別係收租者,係穏定收租的流入下,一定唔會想賣樓。簡單而言,換樓鏈已被完全凍結,除非有咩特別原因,否則現有的業主我睇唔到再有任何動力去賣樓,加上海的買家門檻提高,換樓客又無埋,上車小學雞又繼續係政府打壓下騰雞,成交一定會瘋狂式下跌。


呢個市況,我認為會有兩個重要的事情要留意,亦將可能會影響故事的發展:


1. 未來30日政府將會修訂法例交由立法會審議,相信本身都有一定保皇的議員會比佢過,但問題係呢30日如我所講,就睇下地產商會唔會係政府宣戰後,開火還擊。如果係,好容易建築界勞工界將會有大量的失業,而靠商家地產的議員亦可能唔會比佢咁易通過,就好似呢家生果金單野咁,因為太影響民生,可能呢單野有機會係立法會比人抽政府後腿,而如果法例未能通過,樓市年底爆升多一成都有知。


2. 如果能夠順利通過,無論發展商開唔開戰,銀行一定叫苦連天,代理亦會收皮,樓市相關的行業會一潭死水,裝修搬運傢私全部都會凍晒,咁下一步就要測試下香港個底夠唔夠厚,希望可以捱過。而去到一個點就係人仔升值至可能七算之後,大陸人認為就算加15%上去,但匯率的優惠又開始顯得抵啦,所以成件事又會活躍番黎,到時有望可以望到曙光。


不過,我諗唔上車的人唔好開心住,因為如果咁走落去,我相信租金的升幅會係大幅抽高,始終無人買樓但剛性需求強勁,大把人爭住入黎租樓,未來呢一年樓價可能升幅會較溫和,但係租金就會好易10%咁跳,跳到你驚為止。


大氣候的野,政府擋唔住,輸入性通漲,物價上升係大勢,你可以短期樓曲個市,但長期的反應我覺得係無得擋,即如如果租金升到500蚊一呎,難道你樓價仲可以企係現價嗎?可以ge,無成交咁自欺欺人囉。


不過,香港作為大都市,我真係唔明白點解越來越拒絕外來的機會。林奮強睇黎入左行政會議都係不受重用,我地做的只係將機會拒諸門外,如果你係怕熱錢的,咁點解唔搞好D金融,搞多D地產,搞多D中港兩地的投資機會,甚至出票據先抽走D資金,等佢地入左黎,我地先比D野佢玩呢?賭場有客到,唔會怕你賭得大而鎖門唔比人入,相反佢地會諗點样開多D賭枱,諗多D服務,開多幾個商場,SPA,酒吧,劇團,有咁多野得咁多野比你去玩,洗,同輸左佢。


但我地只係選擇鎖門,香港又點會做得大呢?


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力